• Anonym (HM)

Forts "ni som gjort en bröstförstoring"

Startar en ny tråd eftersom att den förra gick ut..

• Svar på tråden Forts "ni som gjort en bröstförstoring"
  • Anonym (snart)

Det är svullet och stenhårt. Men jag är superglad och nöjd.

Åkte till conturkliniken, bad dem dra 44.000 på visakortet och checkade in.
    Leif Perbeck var vänlig nog att lägga in 440 cc anatomiska, och gjorde det väldigt snyggt om jag får säga det själv
    Fast när jag skulle checka ut hade jag så ont att jag ville bli sövd igen!
    Överlevde hemresan, och lyckades somna ganska omgående. Vaknade senare på kvällen och mådde oförskämt bra. Tog bild med mobilen och mms:ade några nyfikna kompisar
    Är hög på smärtstillande, och får tänka på att ta det lugnt så att jag inte får bakslag för att jag inte varit tillräkligt försiktig med rörelser och så.

Hur har det varit för er andra som op:at er?? Jag trodde man blev bandagerad och intryckt i en "tortyrbh"? Men jag har bara tejpen och kompress på snittet. Det var jag inte beredd på. Kan kanske vara därför det inte gör så ont jag trodde det skulle. Bröstmuskeln får vara lös och ledig liksom Har alltså implantaten under muskeln. Det är först om en vecka, på återbesöket jag ska ta på mig en sportbh.

• mitchi
    Anonym (snart) skrev 2009-05-07 08:43:56 följande:
    Det är svullet och stenhårt. Men jag är superglad och nöjd.Åkte till conturkliniken, bad dem dra 44.000 på visakortet och checkade in. Leif Perbeck var vänlig nog att lägga in 440 cc anatomiska, och gjorde det väldigt snyggt om jag får säga det själv Fast när jag skulle checka ut hade jag så ont att jag ville bli sövd igen! Överlevde hemresan, och lyckades somna ganska omgående. Vaknade senare på kvällen och mådde oförskämt bra. Tog bild med mobilen och mms:ade några nyfikna kompisar Är hög på smärtstillande, och får tänka på att ta det lugnt så att jag inte får bakslag för att jag inte varit tillräkligt försiktig med rörelser och så.Hur har det varit för er andra som op:at er?? Jag trodde man blev bandagerad och intryckt i en "tortyrbh"? Men jag har bara tejpen och kompress på snittet. Det var jag inte beredd på. Kan kanske vara därför det inte gör så ont jag trodde det skulle. Bröstmuskeln får vara lös och ledig liksom Har alltså implantaten under muskeln. Det är först om en vecka, på återbesöket jag ska ta på mig en sportbh.
    jag hade bara en liten topp på mig som bara skulle kännas som ett stöd inget annat. och en sport topp när jag skulle göra andra aktiviteter så som ridning men det va inte förens efter 4 veckor.
    men jag hade aldrig någon tortur bh eller så eftersom det skulle vara ledigt och rörligt.
  • Anonym (A till E)
    Anonym (snart) skrev 2009-05-07 08:43:56 följande:
    Det är svullet och stenhårt. Men jag är superglad och nöjd. Åkte till conturkliniken, bad dem dra 44.000 på visakortet och checkade in. Leif Perbeck var vänlig nog att lägga in 440 cc anatomiska, och gjorde det väldigt snyggt om jag får säga det själv Fast när jag skulle checka ut hade jag så ont att jag ville bli sövd igen! Överlevde hemresan, och lyckades somna ganska omgående. Vaknade senare på kvällen och mådde oförskämt bra. Tog bild med mobilen och mms:ade några nyfikna kompisar Är hög på smärtstillande, och får tänka på att ta det lugnt så att jag inte får bakslag för att jag inte varit tillräkligt försiktig med rörelser och så. Hur har det varit för er andra som op:at er?? Jag trodde man blev bandagerad och intryckt i en "tortyrbh"? Men jag har bara tejpen och kompress på snittet. Det var jag inte beredd på. Kan kanske vara därför det inte gör så ont jag trodde det skulle. Bröstmuskeln får vara lös och ledig liksom Har alltså implantaten under muskeln. Det är först om en vecka, på återbesöket jag ska ta på mig en sportbh.
    Jag hade tortyrBH och bröstband. Det beror nog på vilken klinik man operaras på vad man får efteråt. Jag var på  Citadellkliniken.

Detdär med att man gör mer än vad man borde känner jag igen-tyvärr så straffar det sig i efterhand
  • Anonym (mars)

Anonym (A till E) skrev 2009-05-08 19:26:56 följande:

Jag hade tortyrBH och bröstband. Det beror nog på vilken klinik man operaras på vad man får efteråt. Jag var på  Citadellkliniken.Detdär med att man gör mer än vad man borde känner jag igen-tyvärr så straffar det sig i efterhand
    Hur menar du då?
  • Anonym (snart)

Jag hade tortyrBH och bröstband. Det beror nog på vilken klinik man operaras på vad man får efteråt. Jag var på  Citadellkliniken.Detdär med att man gör mer än vad man borde känner jag igen-tyvärr så straffar det sig i efterhand
    Ja, jag undrar också! Kan man sabba brösten? Eller menar du bara att det gör ont sen när man rört sig för mycket??
  • Anonym (mars)

Anonym (snart) skrev 2009-05-08 20:56:30 följande:

Ja, jag undrar också! Kan man sabba brösten? Eller menar du bara att det gör ont sen när man rört sig för mycket??
    Ja, iaf så kan jag säga att jag gick tillbaka till jobbet efter 2 veckors sjukskrivning...och jag lyfter hela tiden i mitt jobb och kände väl att det stramade lite i bröstmusklerna och så... ( man ska ju inte anstränga bröstmuskeln dom första 6 veckorna...men men ) ...jag gjorde mina stretch-övningar regelbundet och tyckte inte att det obehagligt eller kändes som att det skulle ha nån inverkan. Kroppen säger nog till ifall något är knas. Nu 2 månader efter OP har dom hängt till sig och ser superfina och naturliga ut Man får helt enkelt lyssna till magkänslan och känna vad kroppen orkar...
  • Anonym (A till E)
    Anonym (mars) skrev 2009-05-09 16:09:43 följande:
    Anonym (snart) skrev 2009-05-08 20:56:30 följande: Ja, iaf så kan jag säga att jag gick tillbaka till jobbet efter 2 veckors sjukskrivning...och jag lyfter hela tiden i mitt jobb och kände väl att det stramade lite i bröstmusklerna och så... ( man ska ju inte anstränga bröstmuskeln dom första 6 veckorna...men men ) ...jag gjorde mina stretch-övningar regelbundet och tyckte inte att det obehagligt eller kändes som att det skulle ha nån inverkan. Kroppen säger nog till ifall något är knas. Nu 2 månader efter OP har dom hängt till sig och ser superfina och naturliga ut Man får helt enkelt lyssna till magkänslan och känna vad kroppen orkar...
    Jag menar bara att det gjorde mer ont om jag ansträngt mig under tiden jag var smärtstillad av tabletter och sen när dessa släppte.

Om det var det ni menade ?

Ja, jag hade då inte klarat av att gå tillbaka till jobbet efter 2 veckor. behövde mina 3 veckor för att jag skulle känna mig ok. Arbetar innom vården, iofs rätt lätt jobb (på vårdcentral) men ibland händer det att man får ta i o då vill jag inte äventyra mina nya bröst. Att köra bil hade jag precis lärt mig igen efter typ 2 veckor...

Sen beror det kanske också på om det är under muskeln eller ej, var snittet ligger, mängden osv...
  • Anonym (A till E)
    Anonym (tess) skrev 2009-05-02 09:00:51 följande:
    Hej!! En fråga till er som op er... Hade ni självupplösande stygn? Hur lång tid tog det innan dom "försvann" ?
    Japp, självupplösande stygn. Den yttersta knuten klipptes bara av efter en vecka. Sen försvann tråden succesivt. Kommer ihåg att jag orade mig mycket för att såret var så buckligt men det försvann efter ett tag.
  • Anonym (8 juni)

Ska op 8 juni och har läst runt på massa bloggar mm.

Är det vanligt att man får sån rippling eller vad det heter. Alltså att det blir som veck eller vågor på implantaten som syns och känns utifrån.??

Tycker var o varannan har fått det när man läser bloggar..

• Anonym (xlnt)

Anonym (8 juni) skrev 2009-05-14 19:19:40 följande:

Ska op 8 juni och har läst runt på massa bloggar mm. Är det vanligt att man får sån rippling eller vad det heter. Alltså att det blir som veck eller vågor på implantaten som syns och känns utifrån.?? Tycker var o varannan har fått det när man läser bloggar..
    Tror att det kan vara rätt vanligt att man får någon liten känning av det. Jag har lite i klyftan, syns inte så mycket men blir de värre måste jag ju göra nått åt det.. Grejen är att får man lite på undersidan eller utåt på bröstet så gör de ju inget och om du lyckas bli en av oss med lite mer otur så får man helt enkelt ta de då. För mig är det värt det iaf, nu är ju inte jag tjejen som springer med urringning ner till knäna men.. :)
Svar på tråden Forts "ni som gjort en bröstförstoring"