• Mayen

Sen abort - efter vecka 21

Min tråd togs bort - och jag vet inte varför - jag undrar fortfarande vad ni tycker om det här?

Jag vet att man inte ska lägga sig i andras beslut, men igår fick jag reda på att en av mina bästa vänner tänker göra abort då de för några dar sen fick veta att deras barn kommer att födas med läppspalt.
    Vad läkarna kan se har detta barn inga andra problem.
    Jag tycker det känns så hemskt, hon är redan i v 20-21 och har känt barnet sparka.
    Vad kan man (kan man det) säga för att hon och hennes man ska ändra sig? Hon tänker göra abort eftersom hon sett på internet hur barnen ser ut när de föds, vet att de måste göra operationer (2) redan när barnet är nyfött.

Nån som kan hjälpa mig med vad ska säga till min vem, eller är det bäst att inte säga nåt alls? Än så länge har jag inte framfört min åsikt.

De gjorde ett ultraljud i tisdags (tror hon är i ca v 21) där läkarna sa detta till dem. Vad hon har sagt finns inget tvivel. Hon bor i sydeuropa, i ett land som är abortmotståndare, men där läppspalt anses vara tillräckligt god anledning för att få en sen abort.

• Svar på tråden Sen abort - efter vecka 21
  • GravidaFridha

va finns de egentligen för människor i denna värld? Älskar man dom inte ändå!? oavsett hur dom ser ut?? de viktigaste e väl att dom e friska!! FY F*N vilken hemsk människa!!

• Mayen

Tyvärr kan jag bara hålla med er. Min väninnas syn på det hela är helt oförståelig!
    Hon är hemma nu igen efter aborten och hon är väldigt lugn. Säger mest, "jag mår bra" "det gick fort, den var ju så liten" "vi får försöka igen om 6 mån".
    Jag törs inte fråga om hon ens tittade på sitt barn.
    Det hela är väldigt tragiskt tycker jag.
    På vårt jobb har hon helt enkelt sagt att hon fått missfall. Där står jag och vet sanningen, men kan inte säga nåt utan ska bara nicka och beklaga instämmande.

• CoolaSuperMamsen

vilken sjuk människa jag skulle berättat sanningen.

stolt mamma till 4 flickor och en liten änglapojke,
  • Minnie69

Usch, vad hemskt att måsta springa och låtsas som om hon har fått mf när hon har gjort ett val av det här slaget . Hon borde åtminstone stå för vad hon har gjort för narcissistiskt val. Att tvinga folk att sympatisera och dalta med henne som ett offer i det läget (p.g.a. att hon ljuger) är ju rent ut sagt äckligt . Usch, usch, usch, vilken osympatisk människa.

• danosani

Vafan. Det är enligt mig helt oacceptabelt att göra som din vän gjort. Allvarligt talat, ska dom försöka och försöka tills de har ett "perfekt" barn i magen? VARFÖR vill de ha barn? Fattar de inte att de dödat ett barn som faktiskt haft chans att överleva utanför livmodern?! Jag blir så jävla arg. Hade aldrig kunnat göra det. När vi väntade vår dotter hade vi precis börjat känna sparkar i v 21. Jag skulle ALDRIG ha tagit bort henne oavsett vad. Jävla idioter. Sterilisera fanskapen. Och seriöst - att inte ens kunna stå för det man gör. "Missfall" my ass. Om jag varit du hade jag berättat för alla som undrat vad fan hon sysslat med. USCH!

• siamusen
    Mayen skrev 2009-03-24 14:07:12 följande:
    Tyvärr kan jag bara hålla med er. Min väninnas syn på det hela är helt oförståelig!Hon är hemma nu igen efter aborten och hon är väldigt lugn. Säger mest, "jag mår bra" "det gick fort, den var ju så liten" "vi får försöka igen om 6 mån".Jag törs inte fråga om hon ens tittade på sitt barn.Det hela är väldigt tragiskt tycker jag.På vårt jobb har hon helt enkelt sagt att hon fått missfall. Där står jag och vet sanningen, men kan inte säga nåt utan ska bara nicka och beklaga instämmande.
    Varför gör hon det när hon sagt till alla att barnet var sjukt?
  • Mayen
    siamusen skrev 2009-03-24 15:02:57 följande:
    Varför gör hon det när hon sagt till alla att barnet var sjukt?
    Hon ska säga att barnet var så sjukt att hon förlorade det.

Jag önskar att jag inte visste sanningen. Nu blir ju jag med på lögnen...
  • siamusen
    Mayen skrev 2009-03-24 15:07:18 följande:
    Hon ska säga att barnet var så sjukt att hon förlorade det.Jag önskar att jag inte visste sanningen. Nu blir ju jag med på lögnen...
    ok, trodde hon redan sagt till alla andra utom dig att det var sjukt och det var dârför de aborterade. Lät sa pa tidigare inlägg.
  • Saarraa

Jag har inte läst hela tråden, men jag kan inte säga annat än för mig så är det helt oacceptabelt. Och faktiskt skulle jag nog inte klara av att vara vän med någon som gör abort pgr av en sån sak. När man är så pass långt gången som din vän är/var så räknar jag det faktiskt som.. ja, det låter hemsk, men jag räknar det lite som mord.

Jag är mest intresserad av vad hon anger som orsak när hon ansökte om abort? För "bara" spalt, det godkänner nog inte socialstyrelsen som giltig orsak till att avsluta ett liv så långt in i en graviditet.

• Minnie69

Radera inte hennes sms iaf, utan behåll dem för framtiden. En så'n där människa kan man ju inte lita på och det skulle inte vara förvånande om hon börjar att baktala dig och försöka göra dig mindre trovärdig bara för att du faktiskt känner till sanningen. Har sett sånna hemska saker ske med den där människotypen. Gardera dig.

Svar på tråden Sen abort - efter vecka 21