• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Bebislängtan82

Måste slå ett slag för lumene eye primer,den bästa jag använt på länge

Är 2010 vårt år
  • FruLidgren
    LMK skrev 2009-04-29 16:05:39 följande:
    Jag älskar sotningar men är inget vidare på det själv. (Varför är det sååå svårt??)Jag tycker det blev skitsnyggt!! Du fick otroligt lysande ögon!
    Tack! Blev ganska nöjd själv faktiskt Så svårt att veta hur mycket man vågar ta! Det känns som om man öser på färg men sen syns det knappt iaf! Tror det blir en sotning i grått/svart med rosa läppar till
    Elias 051026 Dante 081209
  • maddie3
    FruLidgren skrev 2009-04-29 15:55:48 följande:
    Jag testade att sota nu (kunde inte låta bli) tog ett dåligt kort som ligger i galleriet. Nån kanske kan kommentera?
    Snyggt! det och rosa läppar, ursnyggt :)
  • Fridapida
    FruLidgren skrev 2009-04-29 15:55:48 följande:
    Jag testade att sota nu (kunde inte låta bli) tog ett dåligt kort som ligger i galleriet. Nån kanske kan kommentera?
    Det blev snyggt. Om jag var du skulle jag nog lägga en ordentlig eyeliner också, men utan vinge. Jag skulle göra den bred med inte en vinge med sving utan mer en vinkelavslutning. Lite svårt att förklara... tänk dig två parallella streck och ett streck som man binder ihop dem med som lutar i 45 grader vinkel. Gör sedan sotningen över eyelinern. Jag tycker att det blir fint då man förstärkt fransarna ordentligt.
  • Tyson77

Jag vågade mig på en sotning idag. Det var inte så svårt som jag trodde.
    Egentligen så känner jag inte så mycket för att sminka mig för tillfället, men, men...

Jag blev iaf nöjd.

Min älskade Tyson!!!
  • Fridapida
    Duckan74 skrev 2009-04-29 13:39:17 följande:
    Fridapida, Diors shimmrpuder säger du. Blir det bara som glitter på huden? Ett sånt har jag från Estée Lauder.Jag efterlyser en foundation eller dylikt som ger ett mer blank/fuktigt lyster. Förslag?
    När du säger glitter menar du skimmer då? Resultatet blir skimrigt. Huden får en underbar lyster. Den innehåller inga glitterkorn vilket jag gillar med den. Jag har bronzers med glitter och de är fina, men eftersom den här inte har glitter passar den så bra att ha dygnet runt och även i ansiktet.

När det kommer till foundation så har jag inget bra tips.
  • Love Forever

den här tråden har jag missat helt. här passar ju jag perfekt. mitt liv består typ av smink. är utbildad makeupartist och jobbar både som säljare i en stor känd butikskedja och även med brudsminkningar vid sidan av. så frågor om allt är mer än välkommet! =)

• FruLidgren
    Love Forever skrev 2009-04-30 16:52:20 följande:
    den här tråden har jag missat helt. här passar ju jag perfekt. mitt liv består typ av smink. är utbildad makeupartist och jobbar både som säljare i en stor känd butikskedja och även med brudsminkningar vid sidan av. så frågor om allt är mer än välkommet! =)
    då kan ju du ge mig fler tips! ska på bröllop i helgen...min fråga ligger lite längre upp!
    Elias 051026 Dante 081209
  • Love Forever
    FruLidgren skrev 2009-04-30 16:55:02 följande:
    då kan ju du ge mig fler tips! ska på bröllop i helgen...min fråga ligger lite längre upp!
    såg att någon hade skrivit något om sotning, det tycker jag låter bra. jag tycker att svart sotning förminskar ögat väldigt mycket så jag hade nog satsat på en sotning i någon grå nyans istället. lite rosa rouge o rosa läppar. det blir nog perfekt. lycka till.
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter