• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Tyson77
    längtan09 skrev 2009-04-20 14:37:07 följande:
    Tyson 77 skrev 2009-04-20 13:11:13 följande: Det låter skitsnyggt och lagom uppklätt Passar bra med svart klänning om du skulle ha rosa sminkning också
    I mitt galleri finns bild på hur det blev till slut, om någon är intresserad...
    Löööv smink!!!!!
  • Fridapida
    Tyson77 skrev 2009-04-23 19:14:33 följande:
    [citat]
    [/cit

Fint
  • Tyson77
    Fridapida skrev 2009-04-23 20:07:03 följande:
    [citat] I mitt galleri finns bild på hur det blev till slut, om någon är intresserad... [/cit Fint
    Tackar!

För att vara nybörjare så är jag ganska nöjd!
    Mina djur är mitt allt!!!
  • Tyson77

Jag har äntligen fått hem mitt set med penslar från MAC. Men nu undrar jag över en sak...
    Det är plast runt varje pensel. Ska jag behålla plasten på, när de ligger i fordralet, eller ska den av? Dels så är det som ett plastfodral runt hela penseln och sedan på de 2 större penslarna, är det extra-plast upptill, runt själva "borsten".
    Jag tror att den plasten runt hela penseln ska kastas och den som är på de större, ska sparas. Har jag rätt eller fel?

• April Mamma
    Tyson77 skrev 2009-04-27 14:10:18 följande:
    Jag har äntligen fått hem mitt set med penslar från MAC. Men nu undrar jag över en sak... Det är plast runt varje pensel. Ska jag behålla plasten på, när de ligger i fordralet, eller ska den av? Dels så är det som ett plastfodral runt hela penseln och sedan på de 2 större penslarna, är det extra-plast upptill, runt själva "borsten". Jag tror att den plasten runt hela penseln ska kastas och den som är på de större, ska sparas. Har jag rätt eller fel?
    Kasta all plast....det det mest för att skydda penseln innan man använder den.
    Har du ett fodral så ha penslarna där.
  • Tyson77
    April Mamma skrev 2009-04-27 15:54:49 följande:
    Kasta all plast....det det mest för att skydda penseln innan man använder den. Har du ett fodral så ha penslarna där.
    Tackar och bockar!
  • Helennnna

Har köpt maxfactors masterpices (stavas det så?) mascara idag. Alla pratar ju om att den ska vara så bra, så nu återstår det att se. Ska testa den imorron.
    Finns det någon mer mascara som många tycker är bra? Älskar att testa nytt smink.

• trollsanna
    Hallontrollet skrev 2009-04-20 23:02:02 följande:
    Puffar min fråga lite:Ge mig tips och bilder på en bra "vanlig dag på jobbet makeup" :) Jag har en tendens att älska att testa massa saker varje dag... Vilket alltid slutar med att jag har massa färg på ögonskuggan och ser fest sminkad ut på jobbet :) GE MIG TIPS OCH BILDER!!! :)
    Tycker neutrala färger som beigt och brunt passar bra till vardags och det är färger som dom flästa passar i oavsett färg på ögonen. Till det tycker jag att lite färg på läppglanset blir fint. Det tycker jag är stilrent.

Har också tendens att sminka mig med för mycket färg osv. På min sminkblogg finns ju lite olika men tror nog det kan finnas någon naturlig sminkning där också.  
  • trollsanna
    Tyson77 skrev 2009-04-23 19:14:33 följande:
    Jättesnyggt!
  • Tyson77
    trollsanna skrev 2009-04-27 21:35:11 följande:
    Jättesnyggt!
    Tack!

En fråga till alla ni som kan... Vad använder man den solfjäderformade borsten till?{#lang_emotions_embarassed}
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter