• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • MrsK

Vart i Stockholm hittar man MAC och i vilken prisklass ligger de?

MrsK
  • Fridapida
    MrsK skrev 2009-05-06 23:19:59 följande:
    Finns på Åhlens city. Prisklass... Ögonskuggor är väl som make up store ungefär? Ligger väl på 150 kr. Det är inte det dyraste märket men verkligen inte billigt. Deras verktyg är ganska dyra men väldigt bra. Jag skulle nog säga att MAC är ett av de mest prisvärda märkena. Överlag. De håller hög kvalité.
  • trolltyg
    MrsK skrev 2009-05-06 23:19:59 följande:
    Finns i PUB huset tror jag men de finns även på NK.
  • MrsK
    trolltyg skrev 2009-05-07 09:44:04 följande:
    Finns i PUB huset tror jag men de finns även på NK.
    Fridapida skrev 2009-05-06 23:42:20 följande:
    Finns på Åhlens city. Prisklass... Ögonskuggor är väl som make up store ungefär? Ligger väl på 150 kr. Det är inte det dyraste märket men verkligen inte billigt. Deras verktyg är ganska dyra men väldigt bra. Jag skulle nog säga att MAC är ett av de mest prisvärda märkena. Överlag. De håller hög kvalité.
    Tack så mycket.
    Har blivit så nyfiken på de där.

Finns de några bilder på deras produkter? El kanske flera här som bloggar?
    MrsK
  • trolltyg
    MrsK skrev 2009-05-07 09:48:05 följande:
    Tack så mycket.Har blivit så nyfiken på de där.Finns de några bilder på deras produkter? El kanske flera här som bloggar?
    Här är deras hemsida, superfina grejer . Jag har en del av deras makeupborstar och jag har aldrig testat bättre borstar. Tycker verkligen att deras smink är prisvärda.

www.maccosmetics.com/
  • Hallonmopeden

Passade på att köpa MAC i Köpenhamn i helgen, vi har inte märket i "byn" jag bor i. Köpte en foundation Studio Sculpt, dock tycker jag att den är sådär på min torra hud... köpte också en foundationborste som känns helt okej. Skulle kunnat handla hur mycket som helst

• pimpim3

Hej! Jag är helt ny här på tråden Jag har ett par undringar som någon kanske kan hjälpa mig med:

Hur är det med mineralsminket - är det bättre än vanligt tycker ni och vad skulle ni satsa på som nybörjare?
    Om ni inte tycker att mineralsminket är bra får ni gärna tipsa om annat.
    Jag är ute efter något puder eller möjligtvis foundation (det finns säkert blandningar) som är lätt att ta på t ex på lunchen, när man vill fräscha upp sig och inte kan göra om hela maken. Jag vill gärna ha lite lyster.
    Tips på concealer mottages också tacksamt.
    Vad härligt med en sminktråd!!!

• Tyson77

Jag har inte fattat dethär med foundationborste...?! Trodde att man applicerade foundation med en svamp{#lang_emotions_dreamer}...
    Jag är extremt torr, så det kanske är bättre med borste? Annars brukar jag fukta svampen i lite vatten, innan jag börjar{#lang_emotions_embarassed}.
    Hur ska man göra egentligen??

Min älskade Tyson!!!
  • Helennnna

Behöver lite hjälp jag med. Ska köpa en ny foundation. Har nu Loreal Thrue.. Hm inte den röda flaskan (som ska sitta i 16 timmar) utan den andra flaskan som är lika dan. Den har ju varit usel. :S Sitter inte hela dagen ens. Tips på en bra ny foundation tack som jag kan inhandla!!

• EllieMay
    Helennnna skrev 2009-05-07 13:21:42 följande:
    Behöver lite hjälp jag med. Ska köpa en ny foundation. Har nu Loreal Thrue.. Hm inte den röda flaskan (som ska sitta i 16 timmar) utan den andra flaskan som är lika dan. Den har ju varit usel. :S Sitter inte hela dagen ens. Tips på en bra ny foundation tack som jag kan inhandla!!
    Jag vet vilken du menat, har använt båda och jag personligen tycker den med röd kor bara blir oljig i ansiktet.
    Vilka märken brukar du köra med och finns det märken du ogillar?
    Själv brukar jag köra med maybiline ( hur det nu stavas ), den på burk.
    Den sitter faktiskt, även mineral smink brukar sitta men jag har upplevt att man får lägga på lite till efter en halv dag.
    Älskade lilla plutt
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter