• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Fridapida
    Tyson77 skrev 2009-04-27 22:46:38 följande:
    Tack!En fråga till alla ni som kan... Vad använder man den solfjäderformade borsten till?
    Man kan använda den om man vill lägga ett ytterst tunt lager av t.ex. en highlighter eller liknande. Eller för att sudda bort kanter i ansiktet som man får när man lagt rouge eller highlighter. Men det jag använder den allra mest till är att borsta bort nedfallen ögonskugga. I och med att den är så lätt pressar den inte in pigmentet i foundationen.
  • Tyson77
    Fridapida skrev 2009-04-27 23:18:38 följande:
    Man kan använda den om man vill lägga ett ytterst tunt lager av t.ex. en highlighter eller liknande. Eller för att sudda bort kanter i ansiktet som man får när man lagt rouge eller highlighter. Men det jag använder den allra mest till är att borsta bort nedfallen ögonskugga. I och med att den är så lätt pressar den inte in pigmentet i foundationen.
    Tack!
    Min underbara Tyson!
  • trollsanna
    Tyson77 skrev 2009-04-27 22:46:38 följande:
    Tack!En fråga till alla ni som kan... Vad använder man den solfjäderformade borsten till?
    på en utbildning jag gick så fick vi lära oss att man kan damma bort skugga som trillat ner på kinden med den penseln. Då snurrar man på penseln så man får en lite sprätteffekt på den. Då sprättar skuggkornen bort. Istället för att tex ta ett finger för då blir det oftast mer utspritt och tränger ner i huden.
  • Tyson77
    trollsanna skrev 2009-04-28 11:37:58 följande:
    på en utbildning jag gick så fick vi lära oss att man kan damma bort skugga som trillat ner på kinden med den penseln. Då snurrar man på penseln så man får en lite sprätteffekt på den. Då sprättar skuggkornen bort. Istället för att tex ta ett finger för då blir det oftast mer utspritt och tränger ner i huden.
    OK!
    Min underbara Tyson!
  • LMK

LMK har fotat!
    Hur skönt är det inte med dagsljus när man kommer hem från jobbet!? Passade på & lekte lite med färger.
    Några nya bilder ligger uppe. En turkos sommarmejk & en väldigt grön partymejk.

Hur kommer ni se ut i sommar?

• Tyson77

Ååh, vad jag önskar att jag var lika duktig på att sminka mig som ni är!!!!
    Men det går bara liksom inte{#lang_emotions_frown}!
    Idag fungerade det inte alls...

Min älskade Tyson!!!
  • EllieMay
    LMK skrev 2009-04-28 20:59:40 följande:
    LMK har fotat! Hur skönt är det inte med dagsljus när man kommer hem från jobbet!? Passade på & lekte lite med färger. Några nya bilder ligger uppe. En turkos sommarmejk & en väldigt grön partymejk. Hur kommer ni se ut i sommar?
    Jätte fint sminkat, fungerar klockrent med din ögonfärg
    Har själv jobbat som make upp artist i några år, och det är sjukt roligt att pröva nya färger.
    För att svara  på Ts fråga så lär det bli jordnära färger i sommar, gärna med pärlemoskimmer i men inga starka färger för min del, är aldeles för blek så det fungerar inte för mig.

Har ni prövat minerals smink, om så vad tycker ni om det?
    Älskar dig min fina lilla son!
  • trolltyg
    EllieMay skrev 2009-04-28 22:35:52 följande:
    Jätte fint sminkat, fungerar klockrent med din ögonfärg Har själv jobbat som make upp artist i några år, och det är sjukt roligt att pröva nya färger.För att svara  på Ts fråga så lär det bli jordnära färger i sommar, gärna med pärlemoskimmer i men inga starka färger för min del, är aldeles för blek så det fungerar inte för mig.Har ni prövat minerals smink, om så vad tycker ni om det?
    Jag har testat everyday minerals och youngbloods mineralfoundation och är jättenöjd med båda. Gillar även Pure lux mineralögonskuggor. Nästa på tur som jag verkligen vill ha är MAC mineralized skinfinish blush.  
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • EllieMay
    trolltyg skrev 2009-04-29 10:29:59 följande:
    Jag har testat everyday minerals och youngbloods mineralfoundation och är jättenöjd med båda. Gillar även Pure lux mineralögonskuggor. Nästa på tur som jag verkligen vill ha är MAC mineralized skinfinish blush.  
    Jag har bara prövat mineralpuder men det var ingen hitt, har ganska torr hud so resultatet blev fnöske i ansiktet
    Hur är mineral foundation i jämförelse med vanlig foundation? Har nämligen inte hunnit prova ,mineralfoundation än.
    Annars använder jag mineral roughe vilket är lättare att applicera än vanlig tycker jag.
    Jag älskar att vara mamma, så lyckligt lottad som fått min son
  • trolltyg
    EllieMay skrev 2009-04-29 10:41:02 följande:
    Jag har bara prövat mineralpuder men det var ingen hitt, har ganska torr hud so resultatet blev fnöske i ansiktet Hur är mineral foundation i jämförelse med vanlig foundation? Har nämligen inte hunnit prova ,mineralfoundation än.Annars använder jag mineral roughe vilket är lättare att applicera än vanlig tycker jag.
    Min mineralfoundation är i puderform men det finns även i flytande form men då är det inte 100% mineraler. Har inte testat flytande mineralfoundation.

Många kan behöva lite mer fuktgivande hudkräm än vanligt när de använder mineralfoundation. Sedan tar det lite längre tid för mineralerna att "smäla" in i huden. Det kan se lite torrt ut den första halvtimmen eller så men sedan blir resultatet snyggare än något annat jag provat. Det kan också hjälpa med en primer innan för att det inte ska upplevas så torrt. Jag har också några mineralrouger och jag gillar dem skarp
    Melvin 051219 och Ian 071127
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter