• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Fridapida

Hej, här var det tyst... Det är kanske det fina vädret som lockar. Många nya ansikten, det är alltid roligt. Jag har varit inn och tittat ibland men hinner inte skriva så mkt. Jag har mkt i skolan och jobbet. Så är det.
    Ha en bra dag!

• Ullis 74

Jag skickade min stackars kompis som råkar bo i Sthlm att inhandla en rejäl laddning MAC-produkter i helgen och tjejen i mac-disken på Åhlens sa att nästa gång kan jag ringa direkt dit för de har tydligen börjat skicka hem!

Så alla MAC- älskare runt om i landet, nu kan vi också få!

Jag har köpt 10 skuggor, fluidline liner, 2 borstar och ett läppstift...som borde komma i brevlådan idag! Tänk vad lycklig man kan bli av lite smink!

• trolltyg

Ullis 74 skrev 2009-05-06 10:53:37 följande:

Jag skickade min stackars kompis som råkar bo i Sthlm att inhandla en rejäl laddning MAC-produkter i helgen och tjejen i mac-disken på Åhlens sa att nästa gång kan jag ringa direkt dit för de har tydligen börjat skicka hem!Så alla MAC- älskare runt om i landet, nu kan vi också få!Jag har köpt 10 skuggor, fluidline liner, 2 borstar och ett läppstift...som borde komma i brevlådan idag! Tänk vad lycklig man kan bli av lite smink!
    Åh vad glad jag blir, har funderat på att ringa dem nämligen men fegat ur. Nu ska jag till stockholm i slutet av maj så jag håller mig till dess men då ska en minereliezed skinfinish blush och higlighter inköpas. Vill ha en från blond, redhead och brunette collection, hoppas de finns kvar. Sedan har det jättefina läppstift och olika typer av läppglans jag ska kolla in. Och makeupborstar och.. och.. och.. Jag kan hålla på i en evighet

Gud vilket kul paket du kommer att få, du får gärna ta in en bild i galleriet så vi kan få kika och dreggla Inte alls avis
  • Fridapida

Jag skickade min stackars kompis som råkar bo i Sthlm att inhandla en rejäl laddning MAC-produkter i helgen och tjejen i mac-disken på Åhlens sa att nästa gång kan jag ringa direkt dit för de har tydligen börjat skicka hem!Så alla MAC- älskare runt om i landet, nu kan vi också få!Jag har köpt 10 skuggor, fluidline liner, 2 borstar och ett läppstift...som borde komma i brevlådan idag! Tänk vad lycklig man kan bli av lite smink!
    Gud vad bra! Och tack för att du delar med dig av den informationen.
  • maddie3

Oh vad kul, jippiii. Tack för informationen :)
  • maddie3
    Fridapida skrev 2009-05-06 09:26:33 följande:
    Hej, här var det tyst... Det är kanske det fina vädret som lockar. Många nya ansikten, det är alltid roligt. Jag har varit inn och tittat ibland men hinner inte skriva så mkt. Jag har mkt i skolan och jobbet. Så är det. Ha en bra dag!
    Hej Fridapida
    Missuppfatta mig inte nu men gud vad kul att du är inne visar dig ;) saknar dina inlägg om dina sminkningar. Du är en stor inspirationskälla :)

Bra tips på produkter och borstar har du oxå. Sen jag hitta denna tråd har du och Linny tipsat om många saker som jag sen införskaffat.

Sen jag utbildade mig som Make up artist så gillar jag att kunna få bra tips härifrån på produkter som jag aldrig hört talas om och som är kul att använda på mina jobb.
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2009-05-06 14:47:26 följande:
    Hej FridapidaMissuppfatta mig inte nu men gud vad kul att du är inne visar dig ;) saknar dina inlägg om dina sminkningar. Du är en stor inspirationskälla :)Bra tips på produkter och borstar har du oxå. Sen jag hitta denna tråd har du och Linny tipsat om många saker som jag sen införskaffat. Sen jag utbildade mig som Make up artist så gillar jag att kunna få bra tips härifrån på produkter som jag aldrig hört talas om och som är kul att använda på mina jobb.
    Tack vad roligt att man varit till lite nytta. Jag vet att jag är väldigt frånvarande nu och bloggen står stilla. Fy skäms på mig... Jag har bara så mkt nu. Jag gör näst sista terminen på socionomprogrammet vilket innebär praktik och sedan jobbar jag för att ha råd med mitt dyra intresse - smink.
  • FlikkanZombie

Jag hittade en sånt...UNDERBART paket med mac-smink på ebay, men efter att jag räknat lite så skulle det kosta mig 8500 kr...ca.
    Varför är jag inte rik?

~Saga Elina & Lowa Maria~
  • Ullis 74
    trolltyg skrev 2009-05-06 11:29:26 följande:
    Ullis 74 skrev 2009-05-06 10:53:37 följande: Åh vad glad jag blir, har funderat på att ringa dem nämligen men fegat ur. Nu ska jag till stockholm i slutet av maj så jag håller mig till dess men då ska en minereliezed skinfinish blush och higlighter inköpas. Vill ha en från blond, redhead och brunette collection, hoppas de finns kvar. Sedan har det jättefina läppstift och olika typer av läppglans jag ska kolla in. Och makeupborstar och.. och.. och.. Jag kan hålla på i en evighet Gud vilket kul paket du kommer att få, du får gärna ta in en bild i galleriet så vi kan få kika och dreggla Inte alls avis
    Jag beställde en massa basskuggor denna gång - jag är väldigt duktig på att handla fina färger så det här var ngt jag behövde =)
    Men jag kan lägga in en bild senare.
    Fridapida skrev 2009-05-06 12:30:49 följande:
    Ullis 74 skrev 2009-05-06 10:53:37 följande: Gud vad bra! Och tack för att du delar med dig av den informationen.
    Självklart delar jag med mig, det är väl dags att betala igen för alla bra tips jag har fått i den här tråden!
  • Honey1982
    FlikkanZombie skrev 2009-05-06 16:34:59 följande:
    Jag hittade en sånt...UNDERBART paket med mac-smink på ebay, men efter att jag räknat lite så skulle det kosta mig 8500 kr...ca. Varför är jag inte rik?
    E-bay ska man akta sig lite för, det cirkulerar mycket fejk-produkter där.
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter