• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • maddie3
    Helennnna skrev 2009-04-19 19:09:45 följande:
    Jag har hört från en del att Urban Decays Primer Potion ska vara bra. Har någon här inne testat den? Tycker ni den är bra eller finns det något som är bättre?
    Den är superbra :) Jag har testat ett antal dels från Make Up Store och Lumenes egen eyeprimer men är absolut inte så nöjd med resultatet. Jag fick tips härifrån om UD:s primer potion och beställde från Blush.se tror jag, och är såååå nöjd. Skuggorna sitter hela dagen.

INVESTERA TYCKER JAG.
  • Fluffguf
    Helennnna skrev 2009-04-19 19:09:45 följande:
    Jag har hört från en del att Urban Decays Primer Potion ska vara bra. Har någon här inne testat den? Tycker ni den är bra eller finns det något som är bättre?
    Den är super! Jag har inte testat någon annan primer, men jag känner inte att jag har behövt det Det trista är bara att förpackningen är så kass, det är omöjligt att få ut allt utan att skära sönder den.
  • Tyson 77
    Hallontrollet skrev 2009-04-19 20:50:56 följande:
    Ge mig tips och bilder på en bra "vanlig dag på jobbet makeup" :) Jag har en tendens att älska att testa massa saker varje dag... Vilket alltid slutar med att jag har massa färg på ögonskuggan och ser fest sminkad ut på jobbet :) GE MIG TIPS OCH BILDER!!! :)
    Precis som jag...{#lang_emotions_laughing}
  • Tyson 77

Jag behöver snabba tips och råd!!!
    Ska på konsert i kväll (Tina Turner!)!
    Vet inte vad jag ska göra för make up?

Det här är en "dream come true" sen jag låg i mammas mage, så detta måste bli perfekt!!!

Ska jag satsa på lila och rosa som jag brukar eller ska testa en sotat varian (som jag aldrig har gjort förut!)?

Hjälp mig!!!

Mina djur är mitt allt!!!
  • Tyson 77

Nu kommer en väldigt OT fråga...om det är ok?!
    Har bestämt mig för den lila/rosa sminkningen. Men vad sjutton har man på sig på en konsert? Har aldrig varit på en innan och detta är väldigt speciellt för mig! Vill ju att allt ska vara perfekt... Ska man ha på sig "vanliga" tråkiga kläder, som jeans eller ska man "raffa" till sig lite grand?

• längtan09

Tyson 77 skrev 2009-04-20 11:48:31 följande:

Nu kommer en väldigt OT fråga...om det är ok?! Har bestämt mig för den lila/rosa sminkningen. Men vad sjutton har man på sig på en konsert? Har aldrig varit på en innan och detta är väldigt speciellt för mig! Vill ju att allt ska vara perfekt... Ska man ha på sig "vanliga" tråkiga kläder, som jeans eller ska man "raffa" till sig lite grand?
    Jag skulle nog ha någon finare klänning om man gillar sånt. Ska du ha ståplats eller sittplats? Skulle nog ha fina men bekväma skor. Lite finare kläder än om man ska till jobbet/skolan men inte riktigt så fint som om man skulle på bröllop, men det är ju bara min åsikt. Tror inte man kan vara överklädd till en sån konsert, speciellt inte när du drömt om det så länge.
  • Tyson 77
    längtan09 skrev 2009-04-20 12:15:08 följande:
    Tyson 77 skrev 2009-04-20 11:48:31 följande: Jag skulle nog ha någon finare klänning om man gillar sånt. Ska du ha ståplats eller sittplats? Skulle nog ha fina men bekväma skor. Lite finare kläder än om man ska till jobbet/skolan men inte riktigt så fint som om man skulle på bröllop, men det är ju bara min åsikt. Tror inte man kan vara överklädd till en sån konsert, speciellt inte när du drömt om det så länge.
    Vi har sittplatser på övre läktare, precis vid räcket, så vi kan både sitta och stå.
    Så nån svart klänning med tights, typ?
  • längtan09

Tyson 77 skrev 2009-04-20 13:11:13 följande:

Vi har sittplatser på övre läktare, precis vid räcket, så vi kan både sitta och stå. Så nån svart klänning med tights, typ?
    Det låter skitsnyggt och lagom uppklätt Passar bra med svart klänning om du skulle ha rosa sminkning också
  • Tyson 77
    längtan09 skrev 2009-04-20 14:37:07 följande:
    Tyson 77 skrev 2009-04-20 13:11:13 följande: Det låter skitsnyggt och lagom uppklätt Passar bra med svart klänning om du skulle ha rosa sminkning också
    Kollade i garderoben... Den svarta är nog aningen för "porrig"... Det är den svarta "madonna-klänningen" från H&M som är öppen i ryggen.
    Det blir svarta tights med en grå, väldigt kort, långärmad klänning, men skorna har jag inte bestämt än... Hur "matchar" man en sådan kvinna som kan gå i sådana klackar?
    Jag har också stiletter, många, men orka gå på en konsert som varar i flera timmar, i såna...
  • längtan09

Tyson 77 skrev 2009-04-20 14:41:19 följande:

Kollade i garderoben... Den svarta är nog aningen för "porrig"... Det är den svarta "madonna-klänningen" från H&M som är öppen i ryggen. Det blir svarta tights med en grå, väldigt kort, långärmad klänning, men skorna har jag inte bestämt än... Hur "matchar" man en sådan kvinna som kan gå i sådana klackar? Jag har också stiletter, många, men orka gå på en konsert som varar i flera timmar, i såna...
    Haha det har jag ingen aning om, hoppas någon annan i tråden kan hjälpa dig med det
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter