• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • EllieMay
    trolltyg skrev 2009-04-29 10:46:14 följande:
    Min mineralfoundation är i puderform men det finns även i flytande form men då är det inte 100% mineraler. Har inte testat flytande mineralfoundation.Många kan behöva lite mer fuktgivande hudkräm än vanligt när de använder mineralfoundation. Sedan tar det lite längre tid för mineralerna att "smäla" in i huden. Det kan se lite torrt ut den första halvtimmen eller så men sedan blir resultatet snyggare än något annat jag provat. Det kan också hjälpa med en primer innan för att det inte ska upplevas så torrt. Jag har också några mineralrouger och jag gillar dem skarp
    Ah Okey, för det jag sett i affärerna så har det hetat mineral puder och det har varit som foundation täckmässigt, sedan har det funnits mineralfoundation på flytande form.
    Kanske beror lite på vilket märke man använder sig av, för den mineral makeupen jag använde smälte fint in men blev snus torr i ansiktet, och det blev inte heller bättre under dagen. Men ska pröva lite andra märken nu, och se hur dem går i annat fall får jag övergå till flytande mineralfoundation.
    Är dock helt såld på ögonskuggorna samt rouge, har alldrig fått så bra resultat tidigare.
    Jag älskar att vara mamma, så lyckligt lottad som fått min son
  • FruLidgren

Halloj alla sminkgalningar!

Ska på bröllop på lördag, ett kvällsbröllop. Ska ha en svart klänning med en rosa sjal runt axlarna. Sjalen är ljust rosa med inslag av silver och mörkare rosa.
    Vad skulle ni ha valt för färger på ögonen? Ska jag ta upp det rosa där? Eller välja nåt helt annat?

Elias 051026 Dante 081209
  • Fridapida
    LMK skrev 2009-04-28 20:59:40 följande:
    LMK har fotat! Hur skönt är det inte med dagsljus när man kommer hem från jobbet!? Passade på & lekte lite med färger. Några nya bilder ligger uppe. En turkos sommarmejk & en väldigt grön partymejk. Hur kommer ni se ut i sommar?
    De var snygga båda två. Fint med färg på vattenlinjen.

Jag sminkar mig knappast alls nu för tiden... jag är så omotiverad. Vet inte varför... jag har inte ens varit inne på MUS och kollat in den nya kolektionen. Det enda jag använde nu är min foundation, Laguna, NARS och min favorit diors shimmerpuder i nyans 002. Den har jag som ögonskugga och i anskitet. Underbar! Men i sommar hoppas jag att jag rycker upp mig lite och orkar mer.
  • Duckan74

Fridapida, Diors shimmrpuder säger du. Blir det bara som glitter på huden? Ett sånt har jag från Estée Lauder.
    Jag efterlyser en foundation eller dylikt som ger ett mer blank/fuktigt lyster. Förslag?

• Fridapida
    FruLidgren skrev 2009-04-29 13:01:41 följande:
    Halloj alla sminkgalningar!Ska på bröllop på lördag, ett kvällsbröllop. Ska ha en svart klänning med en rosa sjal runt axlarna. Sjalen är ljust rosa med inslag av silver och mörkare rosa.Vad skulle ni ha valt för färger på ögonen? Ska jag ta upp det rosa där? Eller välja nåt helt annat?
    Åh bröllop...

Jag skulle nog satsat på att plocka upp den ljusrosa på läpparna. Allt måste ju inte matchas in i ögonmejken. En grå/svart mejk och rosa på läpparna. Det tycker jag är en fin kombination. När man är finklädd, på bröllop osv, så gillar jag mest att vara mer klasiskt sminkad.
  • FruLidgren
    Fridapida skrev 2009-04-29 13:39:39 följande:
    Åh bröllop...Jag skulle nog satsat på att plocka upp den ljusrosa på läpparna. Allt måste ju inte matchas in i ögonmejken. En grå/svart mejk och rosa på läpparna. Det tycker jag är en fin kombination. När man är finklädd, på bröllop osv, så gillar jag mest att vara mer klasiskt sminkad.
    mm det låter som en bra idé! jag tycker ändå att jag ser skum ut med rosa skugga! Kanske ska försöka mig på en sotning? visst har du en bra i din blogg?
  • LMK

Tack alla!!

EllieMay skrev 2009-04-28 22:35:52 följande:
    Har ni prövat minerals smink, om så vad tycker ni om det?
    Jag använder bara mineralsmink som underlag & kommer inte byta i första taget. Använder både ID & EM. För ögonskuggor tycker jag att de flesta mineralpigment är riktigt bra & finns i många härliga nyanser & "skiftningar" likaså när det gäller rouge. Tummen upp helt enkelt!
    FruLidgren skrev 2009-04-29 13:01:41 följande:
    Halloj alla sminkgalningar!Ska på bröllop på lördag, ett kvällsbröllop. Ska ha en svart klänning med en rosa sjal runt axlarna. Sjalen är ljust rosa med inslag av silver och mörkare rosa.Vad skulle ni ha valt för färger på ögonen? Ska jag ta upp det rosa där? Eller välja nåt helt annat?
    Kul med bröllop!
    Jag själv är en matchningsnörd & gillar att plocka upp någon färg från kläderna & få in i sminket. Så jag hade helt klart kört med något rosa! En mjuk sotning i grått el. brunt med lite rosa skimmer tex på ögonlocken eller lätt suddat över globlinjen. Eller varför inte en rosa mun (om man gillar läppfärger) & bara ha ögonen i en ton?
  • Fridapida
    FruLidgren skrev 2009-04-29 13:47:45 följande:
    mm det låter som en bra idé! jag tycker ändå att jag ser skum ut med rosa skugga! Kanske ska försöka mig på en sotning? visst har du en bra i din blogg?
    Det tyker jag att du ska. Sotat är snyggt, fungerar alltid. Jag har några sotningar i min blogg, om de är bra eller inte får du avgöra själv.
  • FruLidgren

Jag testade att sota nu (kunde inte låta bli) tog ett dåligt kort som ligger i galleriet. Nån kanske kan kommentera?

• LMK
    FruLidgren skrev 2009-04-29 15:55:48 följande:
    Jag testade att sota nu (kunde inte låta bli) tog ett dåligt kort som ligger i galleriet. Nån kanske kan kommentera?
    Jag älskar sotningar men är inget vidare på det själv. (Varför är det sååå svårt??)
    Jag tycker det blev skitsnyggt!! Du fick otroligt lysande ögon!
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter