• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Fridapida

Tyson 77 skrev 2009-04-18 12:08:03 följande:

Jag har alltid sminkat mig, men inte så mycket. Det har liksom räckt med puder, mascara, eyeliner och läpplans o rouge. Aldrig så mycket ögonskugga.Men sedan jag satt modell, har jag börjat leka med ögonfärger och tycker att det är jättekul! Men min man tycker inte det alla gånger...Han tycker att jag "översminkar" mig.Jag testar olika färger och kombinationer varje dag, som egentligen inte kanske passar så bra för en dag makeup utan snarare till kvällen.Visserligen är det ingen som har tittat konstigt, än... utan jag får snarare komplimanger för min sminkning. Och det är ju alltid kul!Men tycker ni att det är för mycket?Sminkar mig som på "min bild" nästan varje dag, fast, som sagt, olika färger... Finns även bilder i min pres.
    Hur mkt jag sminkar mig beror på tid och humör. Har jag gott om tid och känner för det så sminkar jag mig en hel del även dagtid. Jag bryr mig inte så mkt om vad man "ska" göra. Jag kanske använder mindre bronzer med skimmer/glitter och highlighters dagtid. Det tycker jag är snyggare i en partymakeup.
  • Fluffguf

Min sambo tycker också ibland att jag sminkar mig för mycket, de flesta män uppskattar väl när man sminkar sig rätt naturligt, men jag tycker att det kan vara kul att leka med mycket färger även till vardags. Det beror helt på humör för mig, oftast sminkar jag mig inte alls, eller bara med mascara, rouge och läppglans till vardags, men ibland kan jag göra en riktig partysminkning bara för att det är så kul

• Gnillib

(Jag har druckit vin till middagen så om det här inlägget blir jättekonstigt så vet ni varför)
    Jag tycker att det kan vara jättekul med partysminkning till vardags men nu när jag gör praktik på en vårdcentral så törs jag inte riktigt ta ut svängarna hur som helst. Men det är ju jättekul att bara leka med sminket! Typ om man tar den nyansen precis där och märker att oj, jag fick större ögon, vad kul!

(¯`°?.¸ ღ ♥ Linus 070914 ♥ ღ ¸.?°´¯) gnillib.livejournal.com
  • Tyson 77
    Gnillib skrev 2009-04-18 18:47:33 följande:
    (Jag har druckit vin till middagen så om det här inlägget blir jättekonstigt så vet ni varför) Jag tycker att det kan vara jättekul med partysminkning till vardags men nu när jag gör praktik på en vårdcentral så törs jag inte riktigt ta ut svängarna hur som helst. Men det är ju jättekul att bara leka med sminket! Typ om man tar den nyansen precis där och märker att oj, jag fick större ögon, vad kul!
    Fluffguf skrev 2009-04-18 18:08:11 följande:
    Min sambo tycker också ibland att jag sminkar mig för mycket, de flesta män uppskattar väl när man sminkar sig rätt naturligt, men jag tycker att det kan vara kul att leka med mycket färger även till vardags. Det beror helt på humör för mig, oftast sminkar jag mig inte alls, eller bara med mascara, rouge och läppglans till vardags, men ibland kan jag göra en riktig partysminkning bara för att det är så kul
    Fridapida skrev 2009-04-18 14:27:33 följande:
    Tyson 77 skrev 2009-04-18 12:08:03 följande: Hur mkt jag sminkar mig beror på tid och humör. Har jag gott om tid och känner för det så sminkar jag mig en hel del även dagtid. Jag bryr mig inte så mkt om vad man "ska" göra. Jag kanske använder mindre bronzer med skimmer/glitter och highlighters dagtid. Det tycker jag är snyggare i en partymakeup.
    Håller med er allihopa helt och hållet!
    Jag håller ju fortfarande på att prova mig fram, sas... Så just nu blir det lite mer än vad jag själv kan tycka är ok för en vardags makeup...
    Men det är ju så himla kul!!!
    ~~**(¤)**~~
  • Gnillib
    Tyson 77 skrev 2009-04-18 19:03:52 följande:
    Håller med er allihopa helt och hållet! Jag håller ju fortfarande på att prova mig fram, sas... Så just nu blir det lite mer än vad jag själv kan tycka är ok för en vardags makeup... Men det är ju så himla kul!!!
    Det är verkligen superkul!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ Linus 070914 ♥ ღ ¸.?°´¯) gnillib.livejournal.com
  • Hallonmopeden

Måste tipsa om Glominerals "glopressed base foundation". Är en mineralfoundation i fast puderform. Beställde från Satine.se.

• Kajsan
    Hallonmopeden skrev 2009-04-19 11:28:03 följande:
    Måste tipsa om Glominerals "glopressed base foundation". Är en mineralfoundation i fast puderform. Beställde från Satine.se.
    MM det har EM också, superpraktiskt!
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • längtan09

Min sambo tycker nog inte jag sminkar mig för ofta men han har nog också insett att mitt självförtroende ökat sedan jag började sminka mig varje dag. Sen tycker han kanske om att synas brevid någon som inte är så sunkig som jag såg ut tidigare Men han är ganska ärlig när jag frågar om det ser bra ut, det tycker jag är bra

• Helennnna

Jag har hört från en del att Urban Decays Primer Potion ska vara bra. Har någon här inne testat den? Tycker ni den är bra eller finns det något som är bättre?

• Hallontrollet

Ge mig tips och bilder på en bra "vanlig dag på jobbet makeup" :)
    Jag har en tendens att älska att testa massa saker varje dag...
    Vilket alltid slutar med att jag har massa färg på ögonskuggan och ser fest sminkad ut på jobbet :)

GE MIG TIPS OCH BILDER!!!

:)

Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter