• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Helennnna
    maddie3 skrev 2009-04-19 21:01:54 följande:
    Den är superbra :) Jag har testat ett antal dels från Make Up Store och Lumenes egen eyeprimer men är absolut inte så nöjd med resultatet. Jag fick tips härifrån om UD:s primer potion och beställde från Blush.se tror jag, och är såååå nöjd. Skuggorna sitter hela dagen. INVESTERA TYCKER JAG.
    Fluffguf skrev 2009-04-19 21:16:28 följande:
    Den är super! Jag har inte testat någon annan primer, men jag känner inte att jag har behövt det Det trista är bara att förpackningen är så kass, det är omöjligt att få ut allt utan att skära sönder den.
    Okej tack. Då blir det att köpa en sådan då.

Har aldrig kört med det märket innan, men roligt att testa nytt. Är det en primer för ögonen och en för övrigt eller är det "allt i ett" ? För nu använder jag lumene´s primer för ansiktet men tycker den fungerar som ögonprimer också. Å det är ju bara bra.. blir billigare då ju.
  • Helennnna

Gick in på blush.se och sökte på "Urban Decays Primer Potion". Men då kommer det ju bara "kitt paket" upp? Finns det inte att köpa bara primern?

• maddie3
    Helennnna skrev 2009-04-20 22:15:13 följande:
    Gick in på blush.se och sökte på "Urban Decays Primer Potion". Men då kommer det ju bara "kitt paket" upp? Finns det inte att köpa bara primern?
    Jag var inne o kolla på blush.se och jag hittade den. Här är en länk:

www.blush.se/urban-decay-m-60.html&sort=2a

Hoppas den funkar bara.
  • Helennnna
    maddie3 skrev 2009-04-20 22:25:49 följande:
    Oj det blev fel länk, här är den rätta www.blush.se/urban-decay-eyeshadow-primer-pot...
    men det är ju bara en ögon primer! trodde dom hade en för hela ansiktet också? den är jag mest ute efter i sånna fall.
  • Hallontrollet

Puffar min fråga lite:
    Ge mig tips och bilder på en bra "vanlig dag på jobbet makeup" :) Jag har en tendens att älska att testa massa saker varje dag... Vilket alltid slutar med att jag har massa färg på ögonskuggan och ser fest sminkad ut på jobbet :) GE MIG TIPS OCH BILDER!!! :)

• Helennnna
    Hallontrollet skrev 2009-04-20 23:02:02 följande:
    Puffar min fråga lite: Ge mig tips och bilder på en bra "vanlig dag på jobbet makeup" :) Jag har en tendens att älska att testa massa saker varje dag... Vilket alltid slutar med att jag har massa färg på ögonskuggan och ser fest sminkad ut på jobbet :) GE MIG TIPS OCH BILDER!!! :)
    Har inga bilder så men jag använder bara foundation, puder, lite rouge och mascara på vardagar. På helgen har jag lite ögonbrynspenna och läpp penna, ibland lite läppglans och ögonskugga.
  • maddie3
    Helennnna skrev 2009-04-20 22:52:55 följande:
    men det är ju bara en ögon primer! trodde dom hade en för hela ansiktet också? den är jag mest ute efter i sånna fall.
    Vad jag vet så har man en primer som är anpassad för ansiktet och en för ögonskugga. Har aldrig hört att det finns en som är i en och samma!!!!!! Men som sagt det kanske någon annan här inne vet mer än jag.
  • Lúthien Inglorion
    Hallontrollet skrev 2009-04-20 23:02:02 följande:
    Puffar min fråga lite:Ge mig tips och bilder på en bra "vanlig dag på jobbet makeup" :) Jag har en tendens att älska att testa massa saker varje dag... Vilket alltid slutar med att jag har massa färg på ögonskuggan och ser fest sminkad ut på jobbet :) GE MIG TIPS OCH BILDER!!! :)
    På youtube fins massor med sminktips, både vardags och fest. Kolla runt där
    Dum spiro, spero
  • Helennnna
    maddie3 skrev 2009-04-21 12:22:43 följande:
    Vad jag vet så har man en primer som är anpassad för ansiktet och en för ögonskugga. Har aldrig hört att det finns en som är i en och samma!!!!!! Men som sagt det kanske någon annan här inne vet mer än jag.
    hehe menade inte att det finns en som är "allt i ett", jag förklarade nog lite dåligt. Jag menar att jag har en vanlig primer för ansiktet "på" ögonen med. Men en ögonprimer kanske man inte kan ha i hela ansiktet?
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter