• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Tyson77

Jag testade att ta på foundation med borste idag, för första gången och det gjorde underverk för min torra hy!
    Det blev skitbra!
    Dessutom köpte jag en vattenfast mascara som är helt underbar!!!

Min älskade Tyson!!!
  • längtan09

Hejsan alla. Köpte foundation på MUS idag, Matt foundation tror jag den hette. Testade den idag när jag kom hem, började med dag creme, lät den sjunka in ordentligt, sen på med foundationen som jag också lät sjunka in ordentligt innan jag hade på MUS Wonder powder. Men hyn känns helt insmörjd. Ser ju bra ut men ska det vara så? Har bland hy och foundationen är oljefri. Ska jag kanske inte ha dagcremen innan? Använder fondationborste som hon på MUS tipsade om.

• MrsK
    Fluffguf skrev 2009-05-09 15:47:10 följande:
    Det beror väl lite på vilket märke, jag har everyday minerals, och det är absolut det bästa jag har provat.
    Säljs de i butik el är de bara över internet?
    MrsK
  • Fluffguf
    MrsK skrev 2009-05-09 16:06:15 följande:
    Säljs de i butik el är de bara över internet?
    Everyday minerals säljs bara över internet, men det finns ju fler märken. Jag vet inte vilka som är bra dock, kanske någon annan har testat?
  • längtan09

ID mineralsmink ska väl också vara bra har jag hört? Aldrig testat själv men hört andra säga positiva saker om det.

• Fluffguf
    längtan09 skrev 2009-05-09 16:11:51 följande:
    ID mineralsmink ska väl också vara bra har jag hört? Aldrig testat själv men hört andra säga positiva saker om det.
    Ja, jag har också hört mycket bra om det, men det är ju ganska dyrt om man köper i butik.
  • Tyson77

Kanske en korkad fråga...?!

Nu har jag ju använt min vattenfasta mascara för första gången...

Hur gör man när man ska ta bort allt smink?
    Ska man köra på som vanligt men rengöringsmjölk, ansiktsvatten och ta Loreal Dermo Expertise sist, eller ska man göra på något annat sätt?

Min älskade Tyson!!!
  • Tyson77
    Tyson77 skrev 2009-05-09 16:42:21 följande:
    Kanske en korkad fråga...?!Nu har jag ju använt min vattenfasta mascara för första gången...Hur gör man när man ska ta bort allt smink?Ska man köra på som vanligt men rengöringsmjölk, ansiktsvatten och ta Loreal Dermo Expertise sist, eller ska man göra på något annat sätt?
    Är det ingen som har svar?
    Min älskade Tyson!!!
  • AnnelieTyresö

Jag brukar börja med att rengöra ögonen å sen gå över till resetn av ansiktet.

• längtan09
    Tyson77 skrev 2009-05-09 17:35:52 följande:
    Är det ingen som har svar?
    Det finns väl svar på det i inlägg nr 534?
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter