• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • trolltyg
    trolltyg skrev 2009-05-09 18:20:36 följande:
    Beror lite på removern, en i mjöligt format kan säger användas med fingrar, skölja och sedan ansiktsrengöring. Är den oljig så är det bäst med pads.Inga frågor är korkade
    Mjölkig ska det ju stå
  • Tyson77

Nu har jag gjort det iaf!
    Började med eye-remover, sedan  ansiktsmjölk och därefter ansiktsvatten och ovanpå det, ansiktscreme..
    Tyckte att det gick relativt bra.

Min älskade Tyson!!!
  • Fluffguf

Jag tvättar alltid på samma sätt oavsett om jag har vattenfast mascara eller inte. Först tvättar jag bort ögonmaken med makeupremover, sedan tvättar jag bort resten med cliniques tresteg. Men det är väl en smaksak hur man gör, och beror väl lite på vad man har för produkter också.

• EllieMay
    Fluffguf skrev 2009-05-09 18:48:58 följande:
    Jag tvättar alltid på samma sätt oavsett om jag har vattenfast mascara eller inte. Först tvättar jag bort ögonmaken med makeupremover, sedan tvättar jag bort resten med cliniques tresteg. Men det är väl en smaksak hur man gör, och beror väl lite på vad man har för produkter också.
    Jag har faktiskt en super billig eye remover med blåklint från yves rocher, haft samma märke i typ 10 år. dock tar jag aldrig längre bomullspadds, lossnar alltid små minimala bomullstrådar, som sedan har en tendens att trilla in i ögonen. rent helvet att få ur dessa. Så har faktiskt en gummipadd jag tar bort det med, efter användning bara tvåla in och skölja av. enda som fungerar här
    Älskade lilla plutt
  • FlikkanZombie

Jag har alltid tvättat ansiktet med vanlig tvål o vatten jag måste ha tålig hy för jag har knappt haft en enda finne i ansiktet och min hy är babylen, jag kallas dollface..haha

~Saga Elina & Lowa Maria~
  • April Mamma
    FlikkanZombie skrev 2009-05-09 19:48:23 följande:
    Jag har alltid tvättat ansiktet med vanlig tvål o vatten jag måste ha tålig hy för jag har knappt haft en enda finne i ansiktet och min hy är babylen, jag kallas dollface..haha
    Visst kan tvål funka..men inte i längden. Tvål har helt fel ph-värde...
  • Fluffguf
    FlikkanZombie skrev 2009-05-09 19:48:23 följande:
    Det är verkligen inte rättvist det där hur ens hy är! Jag har iofs märkt en stor förbättring sedan jag började med cliniques tresteg, men jag har fortfarande en del problem med finnar och pormaskar. Du ska vara riktigt tacksam att din hy är så tålig
  • trollsanna
    LMK skrev 2009-05-08 13:34:21 följande:
    Här kommer lite inspiration inför helgen! En grym tutorial på en lätt sotning med bra & tydliga instuktioner.purity.webblogg.se/2009/may/tutorial-sotade-o...Sen en annan blogg som jag bara älskar! Hon är fantastisk på att göra färggranna & snygga sminkningar & ger stor inspiration. Typiskt att hon inte bor i Stockholm för henne skulle jag vilja bli mejkad av på MUS! micromiss.blogg.se/index.html
    Oj vilk asnygga sminkningar.......vill också kunan göra sådana...supersnyggt. Tack för länkarna nu fick man ny inspiration och något att sträva efter.

Har uppdaterat bloggen med dagens ''make''
    http://trollsannasmakeup.blogspot.com/
  • FlikkanZombie
    April Mamma skrev 2009-05-09 19:54:35 följande:
    Visst kan tvål funka..men inte i längden. Tvål har helt fel ph-värde...
    Tja, det har funkat i 27 år hitills iaf!

Fluffguf skrev 2009-05-09 19:56:22 följande:
    Det är verkligen inte rättvist det där hur ens hy är! Jag har iofs märkt en stor förbättring sedan jag började med cliniques tresteg, men jag har fortfarande en del problem med finnar och pormaskar. Du ska vara riktigt tacksam att din hy är så tålig
    Jag är otroligt tacksam, absolut! Men ibland (det här kommer låta helt sjukt) så önskar jag att jag fick nån finne för jag tycker att det är så kul att klämma, just nu får min stackars man stå ut men jag förstår att det kan vara jobbigt med hy som krånglar, jag vet inte hur det är men jag kan tänka mig.
  • FlikkanZombie
    trollsanna skrev 2009-05-09 20:42:37 följande:
    Oj vilk asnygga sminkningar.......vill också kunan göra sådana...supersnyggt. Tack för länkarna nu fick man ny inspiration och något att sträva efter. ___________________________________________ Har uppdaterat bloggen med dagens ''make'' trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Vilken snygg grön färg! verkligen jätte fint
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter