• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Fridapida
    Tyson77 skrev 2009-05-07 17:17:06 följande:
    Köpte dem på Tradera. 207:-!!! Är inte det billigt?!Nr? Ingen aning???Kan kolla. Tror inte att det står några nummer på dem. Ska det göra det?
    Oj så billigt... Då kan du nog utgå från att de inte är äkta. Men vad spelar det för roll om de är bra. MAC-borstar kostar väldigt myket. Ett par hundra per borste är inte ovanligt.
  • Ullis 74
    Tyson77 skrev 2009-05-07 17:17:06 följande:
    Köpte dem på Tradera. 207:-!!! Är inte det billigt?! Nr? Ingen aning??? Kan kolla. Tror inte att det står några nummer på dem. Ska det göra det?
    Det står ett nummer under MAC- trycket typ:217 eller liknande. Det låter nog lite väl billigt för att de ska vara äkta dessvärre...
  • Tyson77
    Fridapida skrev 2009-05-07 19:05:43 följande:
    Oj så billigt... Då kan du nog utgå från att de inte är äkta. Men vad spelar det för roll om de är bra. MAC-borstar kostar väldigt myket. Ett par hundra per borste är inte ovanligt.
    Men det är äkta päls på.
    Är de inte äkta då?
    Min älskade Tyson!!!
  • Fridapida
    Tyson77 skrev 2009-05-07 20:33:32 följande:
    Men det är äkta päls på.Är de inte äkta då?
    Nja, jag skulle nog med stor säkerhet säga att de inte är äkta MAC-borstar. Men som jag skrev - det betyder inte att de är dåliga borstar.

Här ser du t.ex. ett set som kostar 125 dollar. Då är det bara fyra borstar i det setet. MACs bostar är dyra.

www.maccosmetics.com/product/spp.tmpl&PRODUCT_ID=4569

Men jag tycker inte att det är något att deppa över. Om de du har köpt är bra så vad spelar det för roll? Du har ju kommit över bra borstar till ett bra pris då. 200 kr är inte dyrt för ett fodral med borstar.
  • Tyson77
    Fridapida skrev 2009-05-07 20:55:44 följande:
    Nja, jag skulle nog med stor säkerhet säga att de inte är äkta MAC-borstar. Men som jag skrev - det betyder inte att de är dåliga borstar. Här ser du t.ex. ett set som kostar 125 dollar. Då är det bara fyra borstar i det setet. MACs bostar är dyra.www.maccosmetics.com/product/spp.tmpl?CATEGOR...Men jag tycker inte att det är något att deppa över. Om de du har köpt är bra så vad spelar det för roll? Du har ju kommit över bra borstar till ett bra pris då. 200 kr är inte dyrt för ett fodral med borstar.
    De ser exakt likadana ut!{#lang_emotions_laughing}
    Det var en  kille som sålde dem...{#lang_emotions_dreamer}
    Min älskade Tyson!!!
  • Fridapida
    Tyson77 skrev 2009-05-07 21:30:13 följande:
    De ser exakt likadana ut!Det var en  kille som sålde dem...
    Ja, du kan ha haft tur.

Nu har jag faktiskt lagt ut ett nytt blogginlägg. Jag ska försöka bättra mig...
  • Fluffguf

Det kan ju vara äkta MAC och att de gick så billigt för att andra trodde att det är fejk
    Oavsett så var det ju ett bra pris om de är bra, så det spelar kanske inte så stor roll om det är äkta.

• Honey1982
    Tyson77 skrev 2009-05-07 20:33:32 följande:
    Men det är äkta päls på.Är de inte äkta då?
    Jag betvivlar starkt på att penslarna är äkta tyvärr. Hade säljaren flera auktioner? Fejkade MAC-produkter kan vara svåra att känna igen, men på Tradera är typ 98% inte äkta varor. Man ska vara försiktig på E-bay också, men det finns vissa seriösa säljare som det är säkert att köpa från.
    Här är en bra guide till hur man känner igen fejk på Tradera (om man är osäker):
    rocketqueens.blogg.se/2008/december/stor-tradera-varning.html
  • trolltyg
    Tyson77 skrev 2009-05-07 21:30:13 följande:
    De ser exakt likadana ut!Det var en  kille som sålde dem...
    MAC borstar har alltid numret inpräntat nästan vid spätsen av själva borstskaftet. Många fejkborstar har också det så det kan vara lite svårt att avgöra. Men jag har fått lära mig att om det är ett sett med fler borstar i skinfodral så är de till 98% fejk för MAC själv säljer inte borstar i sådana fodral. Men som Fridapida säger, de behöver ju inte vara dåliga för det. Att laborera med olika typer av penslar är kanon för då får man in tekniken.
  • Bebita 2k7

När ni pratar om borstar, vill ni ge mig tips på bra borstar till mineral ögonskugga, länka gärna till sidor, har noll koll på vad som är bra och prisvärt.

Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter