• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Tyson77
    LMK skrev 2009-05-08 13:34:21 följande:
    Här kommer lite inspiration inför helgen! En grym tutorial på en lätt sotning med bra & tydliga instuktioner.purity.webblogg.se/2009/may/tutorial-sotade-o...Sen en annan blogg som jag bara älskar! Hon är fantastisk på att göra färggranna & snygga sminkningar & ger stor inspiration. Typiskt att hon inte bor i Stockholm för henne skulle jag vilja bli mejkad av på MUS! micromiss.blogg.se/index.html
    Ååh! Vilken insperation!
    Var tvungen att sminka om mig, så att jag kunde få leka lite med färgerna!!!
    Nu känner jag mig skitsnygg!
    Slängde tom med på ett lipgloss (som jag aldrig brukar använda...!)
    Min älskade Tyson!!!
  • Tyson77

Jag måste ställa en fråga! Ang vattenfast mascara!
    Hur passa vattenfasta är de?
    Får man bort den om man först tvättar med en mild tvål, sedan rengöringsmköj och sedan ansiktsvatten?
    Har hittat en mascara som jag vill testa, men har aldrig använt vattenfast tidigare...
    Behöver snabbt svar, då jag ska in till stan  idag och köpa den.

Min älskade Tyson!!!
  • pimpim3

Från micromiss blogg

Och då vet jag att det är många som frågat hur man får bort vattenfast make-up.
    Det är precis lika enkelt som att få bort vanlig mascara! Enda skillnaden är att man får införskaffa en borttagning för vattenfast make-up istället för en vanlig.
    Och jag upplever inte att det sliter på fransarna alls, har använt vattenfast i flera år nu.

Jag använder L'oreals Dermo expertise för att få bort mascaran, och den tycker jag funkar super!
    Den har två skikt, det övre mörka är berikat med milda oljor som tar bort vattenfast make-up, medans det ljusa skiktet är en mild lotion som verkar uppfriskande.
    Denna produkt passar känsliga ögon och även användare av kontaktlinser.

• MrsK

De där med borstar tycker jag är så svårt. Har FOB och en från Face, men skulle behöva fler, men nu verkar de inte finnas några billiga bra kvar. Vad är de som händer? Jag har inte råd att köpa borstar på Mist, MUS, MAC osv.
    Tittade igår på Kicks, men dom hade inte den modelen av borste som jag letar efter.
    Går de inte idag att hitta bra billiga el?
    Jag vet att man får de man betalar för som många säger, men de måste väl finnas budgetmärken som är bra också.

MrsK
  • MrsK

Måste bara slänga in en fråga.
    Igår på Kicks frågade jag även efter en fond som skulle funka till min hy som är fett.
    Hon rekommenderade då denna:
    http://www.eleven.se/max-factor-facefinity-compact-foundation-6353.html

Vad tror ni kommer den verkligen att funka.
    Igår när jag sminkade mig så hade jag först Primer och sedan denna och på de la jag denna och efter runt 30 min en timme så började jag bli blank i hela ansiktet och mest av allt på nästan. Tog man sig i ansiktet kunde man se på händerna att man var glansig.

Vad skulle ni rekommendera?
    Ska ha fest nästa helg och vill juh inte springa hela tiden och pudra in ansiktet bara för att de ska se snyggt ut.
    Heller jag kanske är ett av dom där fallen som bara har för dålig hy för att kunna bära smink snyggt.
    Har dock gått ögonskuggan att sitta på plats med Lumine primer och får nu inte de där randen med hoskörd ögonskugga längre, men nu är de ansiktet/fonden jag inte får till. Har inte råd att prova alla produkter heller för att se om de funkar.

Ska man lägga pengar på den där Max factor fond. och kanske även en Anti-Shine?
    http://www.eleven.se/smashbox-anti-shine-neutral-1751.html

Nu blev de långt, ska sluta innan jag kommer på mer frågor...

MrsK
  • Fluffguf

MrsK: har du testat mineralfoundation? Jag har också fet hy, och jag tycker att det sitter hur bra som helst!

• EllieMay
    Fluffguf skrev 2009-05-09 15:29:32 följande:
    MrsK: har du testat mineralfoundation? Jag har också fet hy, och jag tycker att det sitter hur bra som helst!
    har precis testat detta oxå, med rätt borste blir det suveränt. Visst täcks hyn så den blir finare men det ser inte sminkat ut, utan helt naturligt. Me like
    Älskade lilla plutt
  • MrsK
    Fluffguf skrev 2009-05-09 15:29:32 följande:
    Frågade om de på Kicks, men hon sa att de var inge bra och de täckte dålig osv...
    Där av har jag inte tänkt så mycket mer på de.
    MrsK
  • Fluffguf
    MrsK skrev 2009-05-09 15:45:42 följande:
    Frågade om de på Kicks, men hon sa att de var inge bra och de täckte dålig osv... Där av har jag inte tänkt så mycket mer på de.
    Det beror väl lite på vilket märke, jag har everyday minerals, och det är absolut det bästa jag har provat.
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter