• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • trolltyg
    AnnelieTyresö skrev 2009-05-09 17:57:10 följande:
    Jag brukar börja med att rengöra ögonen å sen gå över till resetn av ansiktet.
    Så gör jag med och skulle det visa sig att jag fortfarande har rester kvar av ögonmakeuppen så gör jag en extra ögonmake remover omgång på slutet. Sällan det behövs dock.
  • maddie3
    LMK skrev 2009-05-08 13:34:21 följande:
    Här kommer lite inspiration inför helgen! En grym tutorial på en lätt sotning med bra & tydliga instuktioner.purity.webblogg.se/2009/may/tutorial-sotade-o...Sen en annan blogg som jag bara älskar! Hon är fantastisk på att göra färggranna & snygga sminkningar & ger stor inspiration. Typiskt att hon inte bor i Stockholm för henne skulle jag vilja bli mejkad av på MUS! micromiss.blogg.se/index.html
    Hon på sista bloggen du uppgav i inlägget, hon jobbar extra på samma ställe jag jobbar på nämligen Modelhouse of Sweden i Norrköping :) Hon har även fotats där, helt grymma foton. Hon är superduktig och supertrevlig.
  • Tyson77

Så man ska alltså börja med ögon-make-removern, för att sedan göra allt annat man brukar göra?
    Ledsen om jag är tjatig...!{#lang_emotions_embarassed}

Min älskade Tyson!!!
  • trolltyg
    Tyson77 skrev 2009-05-09 18:08:56 följande:
    Så man ska alltså börja med ögon-make-removern, för att sedan göra allt annat man brukar göra?Ledsen om jag är tjatig...!
    Det är inget fel att göra tvärtom men jag personligen gillar inte att känna removern i ansiktet, då är det skönare att tvätta ansiktet efter det. Då försvinner själva removern och oftast det ögonsmink som inte försvann direkt.
  • Tyson77
    trolltyg skrev 2009-05-09 18:11:21 följande:
    Det är inget fel att göra tvärtom men jag personligen gillar inte att känna removern i ansiktet, då är det skönare att tvätta ansiktet efter det. Då försvinner själva removern och oftast det ögonsmink som inte försvann direkt.
    Tack!
    Min älskade Tyson!!!
  • Tyson77

Ska man ta removern på en pad då och sedan stryka över?
    Och sedan efter det göra som vanligt?
    Ber om ursäkt för mina korkade frågor...!

Min älskade Tyson!!!
  • längtan09

Jag vet inte om jag tvättar ansiktet jättekonstigt, men jag brukar bara ta remover på ögonen, resten tvättas bort med ansiktstvålen. Men brukar då börja med att tvätta ansiktet för att sen ta bort ögonmakeupen för att mascaran mjukas upp av vattnet och blir då lättare att tvätta bort sen.

Det finns ju från L'oreal våtservetter man kan tvätta bort smink med, är dessa bra? Sugen på att testa då min makeupremover snart är slut och jag inte är helt tillfredsställd med den.

• trolltyg
    Tyson77 skrev 2009-05-09 18:17:18 följande:
    Ska man ta removern på en pad då och sedan stryka över?Och sedan efter det göra som vanligt?Ber om ursäkt för mina korkade frågor...!
    Beror lite på removern, en i mjöligt format kan säger användas med fingrar, skölja och sedan ansiktsrengöring. Är den oljig så är det bäst med pads.

Inga frågor är korkade
  • trolltyg
    längtan09 skrev 2009-05-09 18:18:36 följande:
    Jag vet inte om jag tvättar ansiktet jättekonstigt, men jag brukar bara ta remover på ögonen, resten tvättas bort med ansiktstvålen. Men brukar då börja med att tvätta ansiktet för att sen ta bort ögonmakeupen för att mascaran mjukas upp av vattnet och blir då lättare att tvätta bort sen. Det finns ju från L'oreal våtservetter man kan tvätta bort smink med, är dessa bra? Sugen på att testa då min makeupremover snart är slut och jag inte är helt tillfredsställd med den.
    Ordningen man avnänder sig av är frivilligt, vad som känns bäst

Har inte testat våtservetterna. Men rent generellt för egen del har jag svårt med rengöringsprodukter som inte tvättas bort. Gillar inte rengöringslotion utan föredrar skumform osv. Men det är också lite olika vad man som person föredrar.
  • AnnelieTyresö

Sätt remover på padsen, å håll sedan padset mot ögat i ex 10 sek så att removern jobbar mor fransarna, sedan drar du försiktkigt bort padsen å sminket.

Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter