• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2009-06-03 09:13:07 följande:
    GodmorgonHär kommer en recension av sminket jag inhandlade häromdagen.Skuggorna var sådär bra :( de är i små flaskor med roll on funktion vilket jag upplever svår att applicera bra. Tog en pensel och testade att dutta dit skuggan men då försvann hela glitter effekten och intesiteten(*stavning*) i färgen :( allt glitter lade sig på kinden istället, morr morr, hade som tur är lagt löspuder under ögonen.Hade lagt en bra bas oxå så förväntningarna var stora. Kanske ska testa med highteclighter från MUS som primer så kanske de sitter bättre, får återkomma om det. Färgerna var ju så fina, snyft.Eyelinern var bra som tur var. Lätta att applicera och sudda. Så de får helt klart + från mig.
    Vad tråkigt... du får fortsätta att testa. Ibland tar det ett tag innan man får in den rätta knycken. Hoppas det blir bättre med en klistrigare yta att fästa på. Bra att eyelinern var bra iaf.
  • Fridapida

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-03 11:02:41 följande:

Fridapida:TAck för att du vill hjälpa mig:)Jag ska åka till Åhlens och kolla vad jag hittar:)Jag tycker att jag har torr hy men när jag va till salongen och fick ansiktsbehandling så sa hon att jag har fet hy.Så jag vet inte.Isf har jag använt helt fel rengöringsprodukter:/Vad ska jag använda för att dölja blå,mörka ringar under ögonen då?Och vad ger mig en fin hy nu till sommaren?Jag älskar glitter och shimmer:)Har du nån bra hemsida där jag kan kolla på produkterna och kanske beställa?
    Om du gillar skimmer så kan jag rekommendera Diors shimmerpowder. I love! Jag använder den hela tiden.
    svalmarkskan.blogg.se/2009/february/bronzer-och-highlighter.html

Det finns även en i rosa toner. Jag är lite sugen.

Jag har den både som highlighter och som ögonskugga.
  • Fridapida

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-03 19:11:30 följande:

Fridapida:Vart har du köpt din maskara?
    Collistar Infinito, den köpte jag på en liten parfymeria här i Örebro. Jättebra! Den har en hård borste, dvs av piggar, och en rad med lite längre piggar som en kam.
  • maddie3
    Fridapida skrev 2009-06-03 19:06:17 följande:
    Vad tråkigt... du får fortsätta att testa. Ibland tar det ett tag innan man får in den rätta knycken. Hoppas det blir bättre med en klistrigare yta att fästa på. Bra att eyelinern var bra iaf.
    Jaa jag ska absolut fortsätta testa dem, ger mig inte i första taget. Hoppas på att få in en bra teknik snart, vill ju som sagt ha dem nästa vecka då jag ska på student :)

Testade faktiskt med klistrig bas på handen och rolla med skuggan och då blev det bra. Ska testa imorgon igen på ögonen.

Den vinröda eyelinern har jag använt idag och den är så fin, använde MUS dramatic och cotton candy skuggorna till. Superfint!!!

Nån dag ska jag testa en 60-tals look med knallrosa,vit och svart eyeliner ; )
    och rosa läppar.
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2009-06-03 21:07:17 följande:
    Jaa jag ska absolut fortsätta testa dem, ger mig inte i första taget. Hoppas på att få in en bra teknik snart, vill ju som sagt ha dem nästa vecka då jag ska på student :)Testade faktiskt med klistrig bas på handen och rolla med skuggan och då blev det bra. Ska testa imorgon igen på ögonen.Den vinröda eyelinern har jag använt idag och den är så fin, använde MUS dramatic och cotton candy skuggorna till. Superfint!!!Nån dag ska jag testa en 60-tals look med knallrosa,vit och svart eyeliner ; )och rosa läppar.
    Här är vi inte blyga med färger. Kul! Men jag vill gärna se en bild.

Min blogg ligger tyvärr på is för tillfället. Jag har inte tid till något. Men jag ska försöka komma igång, det är kul när man tar sig tid.
  • maddie3

Ang lättfärgade Moisturisers har jag fått tips om Jane Ireland tror jag det heter, det märket har en moisturiser som är lika bra som dermalogica. Har beställt prover, jaa vad sjutton var det ifrån nu igen.......

......tänker tänker tänker.....joo Visageonline. Köpte tre prover för 74 kr för att testa vilken färg som är bäst för mig innan jag ger mig på en fullsize :) kanske värt att prova!!!

Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter