• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • maddie3

Godmorgon
    Här kommer en recension av sminket jag inhandlade häromdagen.

Skuggorna var sådär bra :( de är i små flaskor med roll on funktion vilket jag upplever svår att applicera bra. Tog en pensel och testade att dutta dit skuggan men då försvann hela glitter effekten och intesiteten(*stavning*) i färgen :( allt glitter lade sig på kinden istället, morr morr, hade som tur är lagt löspuder under ögonen.
    Hade lagt en bra bas oxå så förväntningarna var stora. Kanske ska testa med highteclighter från MUS som primer så kanske de sitter bättre, får återkomma om det. Färgerna var ju så fina, snyft.

Eyelinern var bra som tur var. Lätta att applicera och sudda. Så de får helt klart + från mig.

• Anna83 m Juline och Vincent

Fridapida:

TAck för att du vill hjälpa mig:)Jag ska åka till Åhlens och kolla vad jag hittar:)Jag tycker att jag har torr hy men när jag va till salongen och fick ansiktsbehandling så sa hon att jag har fet hy.Så jag vet inte.Isf har jag använt helt fel rengöringsprodukter:/Vad ska jag använda för att dölja blå,mörka ringar under ögonen då?Och vad ger mig en fin hy nu till sommaren?Jag älskar glitter och shimmer:)Har du nån bra hemsida där jag kan kolla på produkterna och kanske beställa?

• LMK
    Fridapida skrev 2009-06-02 07:06:12 följande:
    Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-05-28 19:15:01 följande:
    Jag kan svara lite eftersom LMK inte varit inne på ett tag. ID köper du på Åhlens City, NK och på vissa Kicks. Det finns även på vissa vanliga "sminkaffärer" och hos de hudterapeuter som använder Decleor. Det finns även ID på nätet. Där köper du det billigast. Jag köpte senast från ebay, vilket gick bra. Jag upplever som att ID fungerar bra på mig som har haft en riktig problemhy. Man kan dock få byta dagkräm om man redan har problem med torr hy. Satsa på en som återfuktar mer o ev. mer fett. Det känns som att mineralfoundation "kräver" en mer återfuktande dagkräm.
    Tack Fridapida!!

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-03 11:02:41 följande:
    Fridapida:TAck för att du vill hjälpa mig:)Jag ska åka till Åhlens och kolla vad jag hittar:)Jag tycker att jag har torr hy men när jag va till salongen och fick ansiktsbehandling så sa hon att jag har fet hy.Så jag vet inte.Isf har jag använt helt fel rengöringsprodukter:/Vad ska jag använda för att dölja blå,mörka ringar under ögonen då?Och vad ger mig en fin hy nu till sommaren?Jag älskar glitter och shimmer:)Har du nån bra hemsida där jag kan kolla på produkterna och kanske beställa?
    Nu hoppar jag in igen!
    Satsa på en bra fuktighetskräm nu till sommaren, tex. Dermalogica Activ Moist. Be om ett prov på Åhléns så får du prova hemma.
    Blåa ringar under ögonen? Ja hallå liksom! De finns hos mig oxå tyvärr. Just nu använder jag HM's egna concealer & den är riktigt bra & billig! Annars fukar ID oxå men ger ett lite torrare resultat.
    Fin hy nu till sommaren säger jag bara Sheer Tint fr. Dermalogica. Den är helt super. Jämnar till, slätar ut & ger lite lyster. Kolla in på www.jerseybeautycompany.co.uk/
  • LMK

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-03 11:37:07 följande:

LMK:Jag förstår inte riktigt hur jag hittar på hemsidan du länka till...Jag vet inte om jag är lite korkad...Haha:)Vart hittar jag Sheer tint?
    Om du klickar på Moisturisers i vänstra spalten så får du upp de olika alternativen.

Jag har Medium, men har redan hunnir bli lite solbränd så den är perfekt! Har gul underton & blir gyllenbrun med fräknar i solen Light är bra för mig under vintern, tror jag.
    Alltså, det är ingen tjock brunkräm vi talar om utan en väldigt lätt & tunn dagkräm med pigment i. När du maserar in den i huden så smälter det in hur fint som helst.
  • LMK

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-03 12:04:05 följande:

LMK:Då ska jag välja en medium alltså.Jag blir ganska brun på sommaren men har lite svårt att behålla färgen i ansiktet....Vad kostar den?
    Den ligger på £19,58 vilket blir ca. 235:-. I vanlig butik kostar den runt 450:-...
  • LMK

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-03 13:20:02 följande:

Det va lite skillnad...Vad ligger det p med frakt?
    Frakten ingår samt att du slipper ev. strul med tullen.
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter