• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Anna83 m Juline och Vincent

LMD:

TAck så mycket för din hjälp....Jag har fler frågor om det går bra:)Vad använder du som grund då?ID vart köper jag det?ÄR det bra även om man har lite torr hy och lite finnar??

• längtan09

Var på MUS klubbkväll igår, köpte lite smått och gott, cybershadow Baby Doll, cake eyeliner, tri brow color och cover all mix + två borstar. Handlade för mer än 500 kr så jag fick en sminkväska med en microshadow i honey pie och scent lips rif-raf.

Blev helnöjd med allt nu när jag testade i morse. Dåliga bilder finns på min blogg svarttusch.blogg.se

• trolltyg

Var i stockholm i helgen och hade det helt underbart, men förutom toppen väder så handlade jag på MAC och det blev två borstar 252 och 109 samt en highligter, två läppstipft och ett läppglans. Nice

• Fridapida

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-05-28 19:15:01 följande:

LMD:TAck så mycket för din hjälp....Jag har fler frågor om det går bra:)Vad använder du som grund då?ID vart köper jag det?ÄR det bra även om man har lite torr hy och lite finnar??
    Jag kan svara lite eftersom LMK inte varit inne på ett tag. ID köper du på Åhlens City, NK och på vissa Kicks. Det finns även på vissa vanliga "sminkaffärer" och hos de hudterapeuter som använder Decleor. Det finns även ID på nätet. Där köper du det billigast. Jag köpte senast från ebay, vilket gick bra.

Jag upplever som att ID fungerar bra på mig som har haft en riktig problemhy. Man kan dock få byta dagkräm om man redan har problem med torr hy. Satsa på en som återfuktar mer o ev. mer fett. Det känns som att mineralfoundation "kräver" en mer återfuktande dagkräm.
  • Fridapida

längtan09

Kul med lite nytt. Snyggt med starkt rosa!

trolltyg

Åh vad kul! Jag sitter nu och plaenrar in en sminkshoppingdag i Stockholm. Jag vill snoka runt bland MACs produkter.

• maddie3

Jag shoppade loss på smink igår :) det blev fyra glitterögonskuggor från Viva la diva i färgerna turkos, lime grön, knall rosa och stark blå. Tre eyeliners blev det oxå, rosa, grön och bordeux(vinröd, tror jag) jättefina färger.

Ska på student nästa vecka och vill ha lite knalliga färger på make upen. Tror jag måste testa dem idag ; )

Oh jag vill oxå åka till Stockholm och shoppa smink.....Mac skulle vara spännande att testa...har bara kolla in deras smink i tidningar och så. Hur är deras produkter?? Bättre än MUS....är faktiskt rätt besviken på MUS produkter (en del) håller inte alls nån bra kvalité :(

• trolltyg
    Fridapida skrev 2009-06-02 07:08:20 följande:
    längtan09Kul med lite nytt. Snyggt med starkt rosa!trolltygÅh vad kul! Jag sitter nu och plaenrar in en sminkshoppingdag i Stockholm. Jag vill snoka runt bland MACs produkter.
    Åh vad härligt. Jag vart lite stressad för det var så mycket folk och det är trångt mellan deras diskar. Dessutom blev jag helt till mig av alla härligheter. Men de är väldigt trevliga där tycker jag så det vägde upp. Jag var på Åhlens.

Hoppas du hittar mycket roligt
  • trolltyg
    maddie3 skrev 2009-06-02 09:36:04 följande:
    Jag shoppade loss på smink igår :) det blev fyra glitterögonskuggor från Viva la diva i färgerna turkos, lime grön, knall rosa och stark blå. Tre eyeliners blev det oxå, rosa, grön och bordeux(vinröd, tror jag) jättefina färger. Ska på student nästa vecka och vill ha lite knalliga färger på make upen. Tror jag måste testa dem idag ; )Oh jag vill oxå åka till Stockholm och shoppa smink.....Mac skulle vara spännande att testa...har bara kolla in deras smink i tidningar och så. Hur är deras produkter?? Bättre än MUS....är faktiskt rätt besviken på MUS produkter (en del) håller inte alls nån bra kvalité :(
    Gillar MAC jättemycket. Har en del från dem och kvaliten överlag är mycket bättre än det mesta jag testat. Har samma klass som Urban Decay och STILA tycker jag. MUS gillar jag personligen inte, tycker att pigmenteringen är sisådär, då föredrar jag FACE alla gånger. Det tråkiga är att FACE inte har lika många nyheter som MUS som är smarta nog att köra kollektioner som lockar.
  • längtan09
    Fridapida skrev 2009-06-02 07:08:20 följande:
    längtan09 Kul med lite nytt. Snyggt med starkt rosa! trolltyg Åh vad kul! Jag sitter nu och plaenrar in en sminkshoppingdag i Stockholm. Jag vill snoka runt bland MACs produkter.
    Allt blev så mycket roligare med consealer och eyeliner Det har varit vad som fattats hittills och jag kan inte med eyeliner som har en tillhörande pensel i locket, dom och jag har aldrig kommit överens
  • Fridapida
    längtan09 skrev 2009-06-02 16:08:57 följande:
    Allt blev så mycket roligare med consealer och eyeliner Det har varit vad som fattats hittills och jag kan inte med eyeliner som har en tillhörande pensel i locket, dom och jag har aldrig kommit överens
    Jag gillar MACs dipliner, då är "penseln" som en spets istället för pensel. Det är lättare tycker jag.
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter