• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Fridapida

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-04 18:44:31 följande:

Vad är en Primer?Vad är en colour correcting foundation?Complexion perfector ?
    En primer är en produkt som man tar innan själva sminket för att få en bra grund. Det finns olika sorters primers. Man kan ha en sort för att ha under foundationen, de brukar hjälpa huden att hålla sig matt, ge jämn yta samt att foundation ska sitta bättre hela dagen. Under ögonskuggan har man en annan sorts primer, den hjälper skuggan att fästa och ger ofta mer intensitet till färgen samt gör att skuggan sitter bättre. Man kan även ha primers under mascara, under läppstift osv. Det är helt enkelt en produkt som man har innan den egentliga produkten för att få bättre resultat.

En colour correcting foundation låter som en foundation som ska korrigera färgen i huden... kanske innehåller den gröna pigment för att neutralisera röda? Det låter som att istället för att matcha den egna hudfärgen ska den här typen korrigera ens hudfärg om man ogillar sin ton.

Complexion perfector... svårare. Jag TROR, men gissar mest, att det har med att korrigera hurproblem så som fet hy, torr hy osv. Men jag är osäker.
  • Noiis

åh kanske nån här som kan hjälpa mig att hitta en bra mascara! jag blir galen alla bara klumpar ihop sig på mig. Dior hade en förut som inte längre säljs som var den enda som fungerade men.. nu e jag less på att köpa saker som inte fungerar. jag har långa och täta fransar. de jag behöver är en som separerar och absolut INTE klumpar. (alla dessa garanterat klumpfri som jag har köpt är tyvärr bara skräp) nån?

• Fridapida

Noas mamma skrev 2009-06-04 23:58:35 följande:

åh kanske nån här som kan hjälpa mig att hitta en bra mascara! jag blir galen alla bara klumpar ihop sig på mig. Dior hade en förut som inte längre säljs som var den enda som fungerade men.. nu e jag less på att köpa saker som inte fungerar. jag har långa och täta fransar. de jag behöver är en som separerar och absolut INTE klumpar. (alla dessa garanterat klumpfri som jag har köpt är tyvärr bara skräp) nån?
    Jag tycker att Masterpiece, orginalen, är helt suverän. Men jag tycker att den fäller lite. Men annars är den kanon. Jag skulle även tänka att Diorshow skulle passa dig. Den ger iof volym men är lättflytande.
  • Noiis
    Fridapida skrev 2009-06-05 00:25:03 följande:
    Noas mamma skrev 2009-06-04 23:58:35 följande: Jag tycker att Masterpiece, orginalen, är helt suverän. Men jag tycker att den fäller lite. Men annars är den kanon. Jag skulle även tänka att Diorshow skulle passa dig. Den ger iof volym men är lättflytande.
    masterpiece tror jag inte att jag har testat,, humm ska kolla i skåpet. åh nej diorshow är värdelös på mig tyvärr! den enda som har fungerat sisådär är diors ... ja va tusan heter den blå¨med guldknopp. men den fungerar inte tillräkligt bra för även den klumpar
  • Fridapida

Noas mamma skrev 2009-06-05 00:28:03 följande:

masterpiece tror jag inte att jag har testat,, humm ska kolla i skåpet. åh nej diorshow är värdelös på mig tyvärr! den enda som har fungerat sisådär är diors ... ja va tusan heter den blå¨med guldknopp. men den fungerar inte tillräkligt bra för även den klumpar
    Du kanske ska prova en tubmascara? Jag provade den från Blinc som jag ogillade men jag har glesa fransar och vill inte ha för mkt separerade. Om du kollar in i min blogg ser du att jag provat två tubmascaror. Du kanske skulle gilla det.
  • Noiis
    Fridapida skrev 2009-06-05 00:39:39 följande:
    Noas mamma skrev 2009-06-05 00:28:03 följande: Du kanske ska prova en tubmascara? Jag provade den från Blinc som jag ogillade men jag har glesa fransar och vill inte ha för mkt separerade. Om du kollar in i min blogg ser du att jag provat två tubmascaror. Du kanske skulle gilla det.
    tack för tipset! jag ska kika på de
  • Noiis
    Fridapida skrev 2009-06-05 00:39:39 följande:
    Noas mamma skrev 2009-06-05 00:28:03 följande: Du kanske ska prova en tubmascara? Jag provade den från Blinc som jag ogillade men jag har glesa fransar och vill inte ha för mkt separerade. Om du kollar in i min blogg ser du att jag provat två tubmascaror. Du kanske skulle gilla det.
    hittar inte, men finns de med på din logg som du har i din press? är för trött för att läsa igenom allt utan bläddrade mest
  • Norrbagge

Orkar inte läsa igenom tråden, men om ni inte har testat Dior's Dior show Iconic så ha rni missat något!!
    I övrigt anv jag Clinique och lancome.

• Norrbagge

hahaha såg direkt efter att jag publicerat att ni just skriver/skrivit om dior!!
    ooops

Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter