• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Anna83 m Juline och Vincent

Fridapida:

Då kanske jag ska testa en primer under min foundation....Då kanske den sitter lite bättre när jag är ute och dansar och så.Jag blir varm då så det brukar försvinna ganska fort:(JAg skulle behöva en vattenfast foundation:)Hehe....

• TeamX

Hej...får man vara med här?? Det här var ju en bra tråd!!

Jag har en fråga så här på direkten...
    Jag använder ID Bare Minerals smink mest och tycker det är kanon, MEN jag upplever att jag blir lite torr i hyn av deras foundation...

Är det nån som vet om det finns flytande mineral foundation och/eller cocealer?? (annat märke går bra) Tack på förhand!

• Ms Kanga
    TeamX skrev 2009-06-05 18:28:00 följande:
    Hej...får man vara med här?? Det här var ju en bra tråd!! Jag har en fråga så här på direkten...Jag använder ID Bare Minerals smink mest och tycker det är kanon, MEN jag upplever att jag blir lite torr i hyn av deras foundation...Är det nån som vet om det finns flytande mineral foundation och/eller cocealer?? (annat märke går bra) Tack på förhand!
    Jag tycket också att ID blir för torr men Everyday Minerals funkar kanon och du kan beställa test på 3 foundation, 1 concealer och 1 blush för bara fraktkostnaden så du kan prova på utan större kostnad (runt 40 kronor)
  • Fridapida

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-05 10:32:28 följande:

Fridapida:Då kanske jag ska testa en primer under min foundation....Då kanske den sitter lite bättre när jag är ute och dansar och så.Jag blir varm då så det brukar försvinna ganska fort:(JAg skulle behöva en vattenfast foundation:)Hehe....
    Prova i så fall mineralfoundation. Den sitter mkt bättre när man blir varm än vanlig foundation upplever jag det som. Med en primer och mineralfoundation är man säker hela natten. Tar man bara med en mjuk borste så fixerar man enkelt om foundationen under kvällen utan att man behöver fylla på med ny.
  • Fridapida
    TeamX skrev 2009-06-05 18:28:00 följande:
    Hej...får man vara med här?? Det här var ju en bra tråd!! Jag har en fråga så här på direkten...Jag använder ID Bare Minerals smink mest och tycker det är kanon, MEN jag upplever att jag blir lite torr i hyn av deras foundation...Är det nån som vet om det finns flytande mineral foundation och/eller cocealer?? (annat märke går bra) Tack på förhand!
    Välkommen! Alla får vara med här.

GloMinerals har flytande mineralfoundation, jag tror att även Lumene har en flytande mineralfoundation.
  • maddie3

Fick värsta rycket här ikväll :)
    Sonen sover, sambon på jobbfest...här sitter jag helt själv och har tråkigt :( tills jag kom på att jag skulle göra sotade ögon bara på skoj.

Lägger in en bild i mitt galleri

Nu får ni ta sotningen som den är...blev bara en impulssminkning i all hast.

• Fridapida
    maddie3 skrev 2009-06-05 20:47:45 följande:
    Fick värsta rycket här ikväll :) Sonen sover, sambon på jobbfest...här sitter jag helt själv och har tråkigt :( tills jag kom på att jag skulle göra sotade ögon bara på skoj.Lägger in en bild i mitt galleriNu får ni ta sotningen som den är...blev bara en impulssminkning i all hast.
    Det går inte att se... Du har inget "galleri" i din presentation.
  • maddie3
    Fridapida skrev 2009-06-05 20:52:13 följande:
    Det går inte att se... Du har inget "galleri" i din presentation.
    Joo nu ska det funka
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2009-06-05 20:54:04 följande:
    Joo nu ska det funka
    Nope. Men du får nog gå in i inställningar och på ngt sätt ställa in att den ska synas... vet inte hur. Men som det är nu finns det inte någon ikon att klicka på hos dig.
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter