• Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2009-06-05 21:04:59 följande:
    Hmm, testa nu. Har ändrat
    Tredje gången gillt! Ja, nu såg jag bilderna. Väldigt snyggt. Du hade verkligen fått det snyggt under ögat, jag tycker att det aldirg blir bra på mig. Jag ser lätt "ledsen hund" ut när jag har markerat nedre fransraden.
  • maddie3
    Fridapida skrev 2009-06-05 21:11:06 följande:
    Tredje gången gillt! Ja, nu såg jag bilderna. Väldigt snyggt. Du hade verkligen fått det snyggt under ögat, jag tycker att det aldirg blir bra på mig. Jag ser lätt "ledsen hund" ut när jag har markerat nedre fransraden.
    Tack vad snäll du är :) vad glad jag blir att du gilla sotningen
    Tycker själv att jag aldrig får till en snygg sotning....kanske ska våga mig på att göra det lite oftare då!

Visst är det svårt att få det bra under ögat....är rätt feg när det gäller att ha skugga under ögat då jag inte vill se ut som en panda ; )
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2009-06-05 21:16:08 följande:
    Tack vad snäll du är :) vad glad jag blir att du gilla sotningenTycker själv att jag aldrig får till en snygg sotning....kanske ska våga mig på att göra det lite oftare då!Visst är det svårt att få det bra under ögat....är rätt feg när det gäller att ha skugga under ögat då jag inte vill se ut som en panda ; )
    Mmm, jag tycker att hur jag än gör så blir det för mycket. Har du skugga eller eyeliner under?
  • maddie3
    Fridapida skrev 2009-06-05 21:31:26 följande:
    Mmm, jag tycker att hur jag än gör så blir det för mycket. Har du skugga eller eyeliner under?
    Jag har både och faktiskt...jag lägger kajal först tunnt tunnt sen mörk skugga med en snedpensel. Det första gången som jag lyckas fixa till det ok.
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2009-06-05 21:46:45 följande:
    Jag har både och faktiskt...jag lägger kajal först tunnt tunnt sen mörk skugga med en snedpensel. Det första gången som jag lyckas fixa till det ok.
    Okej, det ser väldigt bra iaf.
  • Anna83 m Juline och Vincent

fridapida:

Det låter jättebra juh:)Då ska jag testa det när jag får mina foundations från Everyday minerals:)Vilket märka på primern ska jag välja då?

• Fridapida

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-05 22:07:52 följande:

fridapida:Det låter jättebra juh:)Då ska jag testa det när jag får mina foundations från Everyday minerals:)Vilket märka på primern ska jag välja då?
    Ja... det beror lite på vad du vill betala och vilket resultat du vill ha. Jag har FACE primer, kostar 300 kr. Men det finns många bra. jag skulle t.ex. gärna prova Macs primer.
  • Noiis

fridapida, jag fick tillslut tag på en mascara som faktiskt fungerar på mig. stötte på en kanon duktig tjej inne på kicks. personalen va less på mig och mitt "redan testat den funkar inte" när hon kom från lunchen. kollade på mina fransar suckade och sa tjocka täta långa och många fransar. perfekta fransar som alla vill ha men ingen vill ha om man har dom för fy fasiken vilket jobb! hon plockade fram maxfactor false lash effect och sa att de va nog den enda hon kunde tänka sig skulle fungera men bara om jag drog av de mesta av mascaran på borsten innnan jag använde den. och helt otroligt men ÄNTLIGEN en mascara som inte ger mig spindelben! tack för all hjälp du gav mig!
    Men jag ska nog pröva en av dom där som du länkade till i din blogg. var den väldigt jobbig att använda? 

• misscruz

Hellu jag har macs primer och den är helt underbar!! den sitter länge och gör de lättare att lägga på fundation och få en jämn hy!!!=)

Fridapida skrev 2009-06-06 20:14:07 följande:
    Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-05 22:07:52 följande:
    Ja... det beror lite på vad du vill betala och vilket resultat du vill ha. Jag har FACE primer, kostar 300 kr. Men det finns många bra. jag skulle t.ex. gärna prova Macs primer.
    Ett tips till dig som jag själv använder är diors fundation som är vatten fast!! Den sitter som muren plus att den ger en fin lyster utan att man ser för glansig ut :D

Anna83 m Juline och Vincent skrev 2009-06-05 10:32:28 följande:
    Fridapida:Då kanske jag ska testa en primer under min foundation....Då kanske den sitter lite bättre när jag är ute och dansar och så.Jag blir varm då så det brukar försvinna ganska fort:(JAg skulle behöva en vattenfast foundation:)Hehe....
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter