Testat spikmatta?
Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.
Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.
Det har kommit en ny spikmatta från Shakti med pyramider istället för små piggar, om man upplever den som vass. Pyramiderna ska alltså inte kännas lika vassa.
Har inte testat den. Skulle gärna vilja jämföra med den vanliga.
det är ju skönt när dom är vassa!
det ska ju kännas...
Jag har en spikmatta, den gröna i plast som är ganska stel. Tycker det är skönt att ligga på den eller luta mig mot den i soffan. Får ordentlig cirkulationsökning i huden och musklerna. Tyvärr är effekten ganska kortvarig, men det är ändå skönt. Den mattan som jag har är lite för stel för min smak. Tycker det är svårt att få den att ligga rätt och komma åt på rätt ställen. Jag är rätt spinkig iofs, kanske har med det att göra. Skulle vilja testa en sån där "Shakti"-matta eller vad de heter. En mjukare variant. Någon som har erfarenheter av sån? (orkar inte läsa hela tråden...)
Jag har äntligen inskaffat en Shakti - matta och vet ej vad jag känner riktigt än.Har använt den 2ggr och varit olika båda ggr.Den första blev jag jätte varm o skön efter ett tag o somnade.Men idag frös jag det gjorde mera ont och jag somnade ej.Men gud vad röd man blir på ryggen o varm.Någon som vet hur den tar på saker o ting i kroppen.Tänkte mer som när man har ryggont hur många ggr de tar innan någon effekt?Tänkte jag skulle få in en slags rutin att använda den ta på morgonen innan man går upp och sedan till kvälls innan sängdags eller runt 17 tiden kanske.Men en sak jag redan börjat känna är att jag somnade mycket bättre låg inte och tänkte eller prata i huvudet..hihi...
LO72: jag tror inte någon kan svara på hur mattan tar på saker och ting, det är nog olika för alla. Jag har en Shakti sedan bara ett par dagar och tycker det känns helt olika varje gång jag prövar. På rygg känns det inte mycket tycker jag själv. På mage o bröst dock så gör det vääldigt ont. Så idag var jag nästan besviken på känslan i ryggen faktiskt. Däremot så var tio minuter på andra sidan en upplevelse och jag var alldeles röd i timmar.
Alla får nog känna sig fram hur man skall använda mattan, många verkar ju somna på den och sova gott efter detta. Däremot skrev de i Aftonbladet hur pigg man blev efter mattan, olika helt enkelt.
en bra rutin tycker jag, är att ligga på sin shakti på kvällen, när man går till sängs.
eftersom man helst ska ta det lugnt efteråt, så är det ju optimalt att sova hela natten
Jag tar först 15 min under rumpan, ooont gör det, men det går bättre och bättre, och jag har mindre ont i höfter och ischias... när jag har den under rumpan, så lägger jag den tvärs över, och så har jag armarna under, då formas den runt höfterna.... sen flyttar jag den som den är tänkt att vara, längst efter, och tar då ryggen, då somnar jag för det mesta, så det blir rätt länge jag ligger på den. men sover väldigt gott, och är mycket mindre stel i kroppen på morgonen sen
Jag läste om den nya shakti-mattan med pyramider och tänket kolla upp det, då hittade jag den här: www.natur-produkter.se/endorf-spikmatta-bill-p-421.html Eftersom jag gillar den svenska mattan bättre (själva piggarna) förutom att den är så stel, så borde ju den här varahelt perfekt för mig.