• Vipera

Testat spikmatta?

Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Svar på tråden Testat spikmatta?
  • tissan00

Jag har köpt en Shaktimatta o jag älskar den. Jag somnar superskönt på den och vaknar upp efter en stund o är alldeles varm o skön i kroppen. Det känns verkligen att kroppen kommer igång. Jag vill inte va utan den!

• mimmi 1

ett stort plus med shakti är att den går att forma.. man lägger en ihoprullad handduk tex. under mattan, under svanken, eller nacken, då kommer den ju åt ordentligt. och nån skrev att det är ett minus att ligga naken, för man fryser... det är väl bara att ta på sej en filt? jag ligger alltid under täcket, eftersom jag tar min sväng med shakti när jag ska sova för natten....

• Bettina

Man skall inte använda mattan när man ÄR gravid tydligen men hur är det mellan ägglossning och förväntad mens?
    Vågar man ligga på den då?
    Vad tror ni`?

• mimmi 1
    Bettina skrev 2009-04-21 21:40:06 följande:
    Man skall inte använda mattan när man ÄR gravid tydligen men hur är det mellan ägglossning och förväntad mens?Vågar man ligga på den då?Vad tror ni`?
    ja självklart, varför man inte rekommenderar att ligga på den när man är gravid, beror på att det frigörs en stor mängd endorfiner när man ligger på spikmattan, som i sin tur kan vara ohälsosamt för fostret, man vet inte med säkerhet, men som med allt annat i hälsokostväg, så rekommenderas det att inte... just pga av att det inte forskats tillräckligt...
  • Uncovered
    ALisaE skrev 2009-04-21 20:47:34 följande:
    Nä, vad trist! Men båda mattorna är ju bra, så du blir säkert nöjd ändå (jag antar att du inte tänker börja tjorva och byta mattan?).
    Nej precis, är ju mest glad att jag fick mattan till mycket billigare pris :) kostade 539 inklusive frakt! Kanske blir det så att jag köper en "riktig" svensk senare, men älskar att shaktin är så formbar :D
  • LyNxQ

Har ni sett att det finns ryska mattor också? De ser ut som Shakti men är uppblåsbara! Finns även som bara nackkudde

• ALisaE
    LyNxQ skrev 2009-04-21 22:20:02 följande:
    Har ni sett att det finns ryska mattor också? De ser ut som Shakti men är uppblåsbara! Finns även som bara nackkudde
    Ja, jag har varit sugen på att köpa nackkudden. Det jag gillar med shaktin är just i nacken och ansiktet, så då passar ju ryska nackkudden bra.
  • Hjartesjalen

2Barns Mamma skrev 2009-04-21 09:34:59 följande:

jasså! jag har hjärtproblem varför kan inte jag ligga på min matta?
    Visst satter den igang blodcirkulationen, men syftet med dessa mattor ar: du som har olika typer av smarta i kroppen vill hoja din smarttolernas, da man ligger pa mattan kanner man smarta, mer i borjan av anvandandet, samt beroende pa vad man har emellan, man kanner mer tex om man ligger naken o mindre smarta med en handduk emellan.

Sa, syftet med detta e att genom att man kanner smarta, sa satter kroppen igang att pumpa ut kroppens egna endorfiner = kroppens eget morfin, o det gor av vi blir mer smarttaliga o pa sa satt kan handskas med smartan vi bar pa. Sedan att blodcirkulationen kommer igan o den trycker pa vissa acupunktur punkter o ger fritt flode i kroppen e bara ett stort +!
  • 2Barns Mamma
    Hjartesjalen skrev 2009-04-22 13:49:36 följande:
    2Barns Mamma skrev 2009-04-21 09:34:59 följande:
    Visst satter den igang blodcirkulationen, men syftet med dessa mattor ar: du som har olika typer av smarta i kroppen vill hoja din smarttolernas, da man ligger pa mattan kanner man smarta, mer i borjan av anvandandet, samt beroende pa vad man har emellan, man kanner mer tex om man ligger naken o mindre smarta med en handduk emellan.Sa, syftet med detta e att genom att man kanner smarta, sa satter kroppen igang att pumpa ut kroppens egna endorfiner = kroppens eget morfin, o det gor av vi blir mer smarttaliga o pa sa satt kan handskas med smartan vi bar pa. Sedan att blodcirkulationen kommer igan o den trycker pa vissa acupunktur punkter o ger fritt flode i kroppen e bara ett stort +!
    ja,, jag använder min varje kväll... men jag har ju hjärtfel.. men jag klarar att träna osv. så jag tror inte att det är någon fara!
Svar på tråden Testat spikmatta?