• Vipera

Testat spikmatta?

Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Svar på tråden Testat spikmatta?
  • Vipera
    Viewsonic skrev 2009-05-12 22:52:11 följande:
    Jag trodde du köpt Bill?
    Nä, Bill dock upp på senare tid och jag är en väldigt nogrann människa. Shakti är den jag har. Jag kan dock undra hur länge den håller den otroliga skäpan i spetsarna, för den är vass vekligen! Man är helt nervös när lillgrabben på tre år kommer ångande. Han brukar sätta ett finger på den när jag ligger där och skrika AJ!
    Återigen får jag säga att det känns tragiskt att gravida hustrun inte kan använda den, hon som har värk både här och där, men vi vågar inte helt enkelt. Jag kommer väl att slita ner taggarna på min innan hon får lägga sig på den...
    I gårkväll kom dock det komiska jag väntat på! Hustruns svor över att det var typ smulor eller sand i sängen hennes (småbarn och hund ställer till), och jag svarar lugnt "säger du till en som ligger på en spikmatta just nu!"
  • gizen

vipera: vill inte sonen prova? vår 3åring gillar den, med tunn tröja på dock... vår snart 5årige son är mer tveksam till bruk av shaktin =)

• Vipera
    gizen skrev 2009-05-12 23:13:16 följande:
    vipera: vill inte sonen prova? vår 3åring gillar den, med tunn tröja på dock... vår snart 5årige son är mer tveksam till bruk av shaktin =)
    Njae, han tar det nog som en av många vuxensaker. Jag frågade om han ville såklart men han bara "näeee!"
    Frugans 14-åring pratar glatt om hur hans bonuspappa tvingade ner honom på mattan dock (och hans mor fyller lika glatt i "och satte sig på honom!" (vilket jag inte gjorde såklart))
    Dock håler jag själv ännu på att öva in att ligga på mage/bröst för det gör ooooont!
    På rygg kan ju vem som helst ligga.
  • ALisaE
    gizen skrev 2009-05-12 23:13:16 följande:
    Min 4½åring vill ligga på mattan, utan tröja, för att kunna visa upp prickarna man får på ryggen. Bara det att han ligger på den en halv sekund, så det hinner inte bli några prickar
  • 02Smulan

Vipera: Ja visst kan det bli vissa pseudoeffekter, men som du säger, så länge det är bra grejer spelar det ju mindre roll
    Drömmarna kopplar jag ihop med att du läser de där böckerna just nu, jag drömmer ofta mycket livligare när jag läser fantasy och dylikt.
    Men vem vet, kanske mattan har ett finger med i spelet?? För att man är extra avslappnad eller nåt....

• Lindisen81

jag har shaktimattan,. helt underbar! min ischias är så gott som borta =) ligger ca 30 min varje kväll och placerar den vid rumpa/lår/ländrygg.
    min snart 2-åriga dotter sa när hon fick känna på den; "aj, ont, inte ligga" hehe.
    så varje gång hon ser mattan säger hon "ont, bort"

• Bettina

Hej
    Jag har precis börjat använda min shaktimatta.
    När jag legat en liten stund börjar jag må lite illa. Detta håller i sig en bra stund även när jag rest mig upp sen.
    Undrar varför?

Ni som använder mattan, upplever ni det samma?
    Kanske är det så i början bara.

/Bettina

• Uncovered

Har ni sett att det kommit en ny, längre matta? Drygt 11 000 spikar har jag för mig.

• Vipera
    Uncovered skrev 2009-05-18 06:35:31 följande:
    Har ni sett att det kommit en ny, längre matta? Drygt 11 000 spikar har jag för mig.
    Oj, har den något namn så man kan söka?
  • Marsfisken

yantramatta tror jag du menar...

Svar på tråden Testat spikmatta?