Testat spikmatta?
Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.
Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.
Min syster har en Shaktimatta, och den tycker jag är bra! Enda minuset är att man måste vara naken, åtminstone för oss har det inte funkat ens med en tunn skjorta emellan. Naken = kallt om du inte ligger under täcket!
Själv köpte jag en grön spikmatta (spikmattan.se) för med den kan man ha kläder på, och jag tror att det är betydligt effektivare än shaktimattan.
MEN, jag har problem med svanken och nacken, har skolios, och mattan passade mig inte alls!
Den är så hård, så jag kunde inte få till en lagom rundning vid varken svanken eller nacken, så den hjälpte mig inte.
Shaktimattan är mjukare och mer lätthanterlig, så med den kan jag sätta ex. händerna under mattan just vid svanken, och så får jag "spikarna" att röra huden just där jag behöver.
Spikmattan tror jag däremot är mer hygienisk då den bara är att skölja av, lite jobbigare med shaktimattan som ju har tyg, och tar längre tid att torka.
Gosevannen, jag tror inte du beh ha mattan exakt dar du har problemet, sa som med din rygg, utan det ska funka anda, med olika smarta man har i kroppen pga endorfiner som kroppen slapper ut for att det ger smarta med att ligga pa mattan.
Jag har ocksa ryggproblem o nacken, men jag sitter ofta pa den o lagger den pa golvet o satter bada fotterna pa, funkar kanon. Ett tips bara....
Hjartesjalen och ALisaE: Ja, jag har provat ligga med benen böjda och haft dem rätt upp i luften och allt möjligt, men jag får inte ner svanken tillräckligt, säkert pga av min skolios.
Har sålt den till en arbetskompis nu, för jag fick den inte att hjälpa då jag inte kunde ha den just vid svanken och nacken. Funkade inte på mig iaf att bara ha den "runtomkring" och på så sätt bli "behandlad".
Om man bortser från det faktum att den är väldigt hård och inte så formbar, så tror jag den är betydligt effektivare än shaktimattan, just för att "spikarna" är rejälare och mer jämt fördelade än "blommorna" på shaktimattan!
2Barns Mamma skrev 2009-04-21 09:34:59 följande:
Jag har valt läänge mellan en svensk och en shaktimatta..
I lördags beställde jag en svensk från Azon!
Idag kom paketet och jag gick och hämtade det, tyckte att det kändes lite lätt. Öppnade paketet, och där ligger en shakti!
Så det får väl bli den då ;)