• Vipera

Testat spikmatta?

Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Svar på tråden Testat spikmatta?
  • mimmi 1
    hejentjej skrev 2009-05-06 22:56:55 följande:
    www.halens.se/ProductPage.aspx&oc=...funderar på köpa dennaär alla likadana? gör det intee jätte ontd?? biverkningar lr nåt negativt?har haft ont i ryggen länge av okänd anledning vid ryggradenantingen pga mkt och fel sittande på kontor kan de hjälpa mej då?
    oj, absolut bästa priset hitills!! 519.. så lågt har jag aldrig sett nånstans! men det tillkommer ju lite exp.avg och frakt kanske från haléns?

varför ska man ta det lugnt nefteråt? jo, därför att, ungefär som efter en massage, så frigörs endorfiner i kroppen, som hjälper till att rensa ut slaggprudukter bla. och
    effekten förstärks om man slappar ett tag efteråt...

jag har blivit mycket bättre i min rygg, sedan jag började ligga på min shakti-matta.. det gör ont i början, men mest skönt är det
  • mimmi 1

och en sak till... drick vatten efteråt, så hjälper du kroppen ännu bättre!!

• Vipera

Ännu en fundering om spikmattor dyker upp i mitt huvud, kroppsvikt. Hur påverkar spikmattan i längden vikten tro? Har aldrig sett eller hört talas om en fet fakir men de lever ju asketiskt så det ger ju inget svar
    Men relativt sett så borde endorfiner påverka vikten och det rätt fort. Alla de som beskriver att de är beroende av sin matta hoppas jag är införstådda med att endorfinet som släpps loss är ett sorts kroppens eget knark?
    De flesta narkotiska preparat ger ju beroende och viktminskning, dock möjligen beroende på att man varken har pengar till mat eller vilja att äta istället för att knarka. Kanske mattan kan användas som "belöning" istället för att småäta för den som vill gå ner i vikt?

• hink o spade

Någon som vet vilken spikmatta som är bäst att köpa?

Läste här i tråden att det ska kommer ut en ny sorts matta.
    Någon som har provat den?

• ALisaE
    Vipera skrev 2009-05-07 09:48:40 följande:
    Ännu en fundering om spikmattor dyker upp i mitt huvud, kroppsvikt. Hur påverkar spikmattan i längden vikten tro? Har aldrig sett eller hört talas om en fet fakir men de lever ju asketiskt så det ger ju inget svar Men relativt sett så borde endorfiner påverka vikten och det rätt fort. Alla de som beskriver att de är beroende av sin matta hoppas jag är införstådda med att endorfinet som släpps loss är ett sorts kroppens eget knark?De flesta narkotiska preparat ger ju beroende och viktminskning, dock möjligen beroende på att man varken har pengar till mat eller vilja att äta istället för att knarka. Kanske mattan kan användas som "belöning" istället för att småäta för den som vill gå ner i vikt?
    Jag läste nånstans (aftonbladet kanske?) att man kan gå ner i vikt av att ligga på spikmattan regelbundet.
  • Vipera

Här hittade jag väldiga mängder med frågor och svar vad gäller spikmattor www.tahorseware.se/ShowPage.aspx
    Huruvida de vet vad de pratar om vet man dock aldrig
    Vissa går ner i vikt och det är vad jag läst i en del bloggar också. De jag läst verkar trovärdiga då de varit förvånade över den effekten som de alls inte visste kunde bli. Men som det står i ovanstående länk, det är olika för alla och ingen garanti för något.

• Nille31

Jag har köpt en spikmatta som heter Endorfmattan "Bill" och måste säga att jag är grymt nöjd! Har tidigare provat att ligga på shakti mattan hos en kompis och tyckt att det varit skönt efter ett tag men på denna mattan får jag en mer djupgående känsla. Den är jämförbar med svenska spikmattan men betydligt mer flexibel. Man snäpper ihop den så det är lätt att få den att följa ryggen. Kan varmt rekomendera denna Matta! Hemsidan heter endorf.se.

• hink o spade
    Nille31 skrev 2009-05-07 21:56:30 följande:
    Jag har köpt en spikmatta som heter Endorfmattan "Bill" och måste säga att jag är grymt nöjd! Har tidigare provat att ligga på shakti mattan hos en kompis och tyckt att det varit skönt efter ett tag men på denna mattan får jag en mer djupgående känsla. Den är jämförbar med svenska spikmattan men betydligt mer flexibel. Man snäpper ihop den så det är lätt att få den att följa ryggen. Kan varmt rekomendera denna Matta! Hemsidan heter endorf.se.
    Vad kostade den mattan?
  • Viewsonic

hink o spade skrev 2009-05-07 22:38:59 följande:

Vad kostade den mattan?
    600-700:- har jag för mig.
  • ALisaE
    Nille31 skrev 2009-05-07 21:56:30 följande:
    Jag har provat den svenska spikmattan och hittade nyligt "Bill". Jag bara måste köpa den, men för mig blir det nog först till hösten som ekonomin tillåter det
Svar på tråden Testat spikmatta?