• Vipera

Testat spikmatta?

Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Svar på tråden Testat spikmatta?
  • mimmi 1

bodystore tar 599;- och ingen frakt... en fitness butik i närheten tar 610:- så priserna varierar ju.... men som sagt... värd varenda krona!

• 2Barns Mamma

mimmi 1 skrev 2009-04-16 19:09:39 följande:

bodystore tar 599;- och ingen frakt... en fitness butik i närheten tar 610:- så priserna varierar ju.... men som sagt... värd varenda krona!
    där köpte jag min!
  • ettam
    ALisaE skrev 2009-03-24 21:48:08 följande:
    Läst lite i tråden. Jag har provat både den svenska och den indiska (shatki?) och tycker mycket bättre om den svenska. Den svenska har längre och bredare spikar som går mer in på djupet (vilket jag föredrar) och den gör inte sådär stickigt ont på samma sätt, utan mer som "massageont". Jag har ofta spänningar i nedre delen av ryggen och sätesmusklerna, så den är perfekt att ha under rumpan och ryggen. Även skön att ha under hela ryggen. Negativt: svårt att komma åt ordentligt i nacken och man kan inte använda den i ansiktet (hade inte velat prova).Den indiska kommer man åt lättare i nacken och är väldigt skön att ha kinden mot om man har spänningar i käken. Negativt: Jag tycker att den inte går särskilt djupt, mer bara på ytan för blodcirkulationen känns det som. Det tar mycket ondare att ligga på den, mer "stickigt" och man känner pulsen väldigt tydligti kroppen.Jag tycker helt klart att man kan använda den svenska för hemmabruk.Jag äger ingen spikmatta själv, utan har bara lånat av bekanta. Men så snart jag känner att jag har "råd" att unna mig en så kommer jag köpa en svensk spikmatta!
    Tack ALisaE för en väldigt bra beskrivning av de olika mattorna.

Jag skulle gärna vilja höra lika bra och peronliga beskrivningar från fler personer om de olika positiva och negativa sidorna med era spikmattor.
    (Inte bara att "det är så skönt", "jag älskar min" eller "jag somnade på min".)
  • mimmi 1
    ettam skrev 2009-04-17 09:01:50 följande:
    Tack ALisaE för en väldigt bra beskrivning av de olika mattorna. Jag skulle gärna vilja höra lika bra och peronliga beskrivningar från fler personer om de olika positiva och negativa sidorna med era spikmattor.(Inte bara att "det är så skönt", "jag älskar min" eller "jag somnade på min".)
    Men att vi skriver att det är så skönt att ligga på spikmattan, beror ju på att den fyller sin funktion... jag har haft svårt att ligga på den under rumpan, beroende på smärtan den ger där, men det i sin tur beror ju på att jag är spänd, har problem med bla. ischias osv. efter några dagar känns det avsevärt bättre, och det blir lättare och lättare att ligga på den.... jag börjar alltså med att ha den under rumpan, sedan flyttar jag den så den börjar vid korsryggen och går då ända upp till nacken. jag har lättare att somna sedan än jag hade innan, jag har mindre spända axlar, och har mindre huvudvärk. naturligtvis måste man ge mattan líte tid, man märker väl ingen avsevärd förbättring med en gång kanske...

vilar fotsulorna på den varje kväll framför tv eller dator.. har problem med ömma fötter, och hälsporre.. fötterna känns bättre och... ja, mer än så kan jag inte komma på att skriva just nu....det är shaktimattan som jag har.
  • morrflickan

jag har provat och jag gillade det, det var otroligt skönt :) har avslappningsproblem men tyckte det var grymt skönt att bara ligga o slappna av.

• Hia

Idag ska jag testligga min Shaktimatta för första gången. Hoppas verkligen att den kan hjälpa mig.....Har SVÅR spänningshuvudvärk & Fibromyalgi, snett bäcken osv....

• Kristall07

De enda som inte rekommenderas ligga på dem är väl personer med hjärtproblem samt gravida.

Prova stå på den när ni diskar, jätteskönt.....

Love shakti....

• Fluffguf

Jag föll för grupptrycket här i tråden och köpte en Jag testade första gången igår, det var skönt men jag hade absolut ingen ro att ligga stilla på den så rastlös som jag är, jag fick börja med bara några minuter. Sen fick jag en läskig känsla av att den fastnade i ryggen och skulle riva av hela huden om jag rörde mig
    Jag tyckte att det var skönast i ansiktet, jag har varit jättespänd där och idag känns det mycket bättre.

• mimmi 1
    Kristall07 skrev 2009-04-20 14:39:06 följande:
    De enda som inte rekommenderas ligga på dem är väl personer med hjärtproblem samt gravida. Prova stå på den när ni diskar, jätteskönt.....Love shakti....
    oj, jag klarar inte av att stå på den...det gör ju ooont men jag har den under fötterna när jag sitter framför tv:n eller datorn... men till slut kanske jag klarar att stå på den... jag har ju kommit över det hemska smärtan som blir när man har den under rumpan, så vem vet?
  • Hjartesjalen

Jag har en gron......kommer inte ihag vad den heter, men den e bra. Mina foraldrar skikade den hit till mig i Usa fran Svea, o vi gillar den skarpt.

Svar på tråden Testat spikmatta?