Testat spikmatta?
Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.
Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.
Jag har beställt en shakti, återkommer när jag har provat den :) Hoppas den kan hjälpa mig att slappna av, hantera stressen och frigöra lite endorfiner! Tack för alla tips!
Oj, tror jag har överanvänt min nu.. känner mig jättekonstig idag, yr och väldigt trött. Antingen beror det på mattan eller så håller jag på att bli ordentligt sjuk..
Har låntat mammas shaktimatta o har använt den två gånger (kvällarna efter varandra). Tycker det gjorde fruktansvärt ont, nästan värre andra gången. Tror ni jag bör hoppa över att använda den någon kväll för att vila ryggen (den var helt prickig o öm långt efter) eller ska jag "vänja" ryggen genom att använda den varje kväll? Har inte kännt några direkta effekter ännu, blev avslappnad efter ca 15-20 min. HUr många gånger tycker ni behövdes för at tni skulle tycka den var skön att ligga på?
om jag har den från koersryggen och upp mot nacken, så gör den inte ont, och jag somnar på den... från början hade jag vissa punkter som det gjorde ont på, men det försvann efter ett tag... under rumpan däremot,,, men nu börjar det kännas bättre även där
efter 5 gånger ungefär, med jättesmärtor när jag hade den under rumpan, så känns det riktigt behagligt, utom när man ska därifrån!!! då känns det som mattan sitter fast i fläsket
och DÅ gör det ont...
ja, det gör du helt säkert.... att det gör ont beror mest troligt på att man har så mycket nerver, och spänningar i kroppen, och ju mer man behöver spikmattan, desto ondare gör det... efter ett tag, när man behandlat sej, och blodgenomströmmningen gjort sitt, så har spänningarna minskat, och man får mindre ont...
www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4973025.ab
"Nu i var mans säng" (och kvinnas inte minst troligen).
Så vi som pratar i denna tråd är sååå inne
mimmi 1 skrev 2009-04-22 22:38:41 följande:
PS Jag ammar, bör jag undvika att ligga på mattan då? Tänkte på slaggprodukter o dyl. Fast å andra sidan har jag aldrig hört att man ska undvika massage om man ammar, däremot inte göra detox o dyl men det är ju lite annorlunda förstås...