• Vipera

Testat spikmatta?

Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Svar på tråden Testat spikmatta?
  • 02Smulan

lavande de provence skrev 2009-05-27 17:53:26 följande:

jag har en som heter Shakti grön,kan man ligga på den om man är förkyld,typ ont i halsen,snuvi?
    Ja det är en vanlig shaktimatta alltså... menar du om du kan ligga på den för att bli frisk eller om du bör undvika den när du är sjuk?
  • Umetjejen79

Jag har läst någonstans att det är bra att ligga på spikmatta när man är sjuk. Rätta mig om jag har fel.

• Angelica77
    lavande de provence skrev 2009-05-27 22:05:59 följande:
    snarast undvika den för att jag är sjuk så det inte blir värre?
    Puffar för fler svar i denna fråga.
    Är så förkyld med huvudvärk som varat i dagar nu.
    Matta eller inte matta???
    (Har en orange Shati)
  • 02Smulan

Äh inte tror jag det skadar att ligga på mattan då, den ökar ju flödet i kroppen och frigör endorfiner.
    Jag är ingen expert men det är vad jag tror iallafall. Får man ondare än vanligt så kan man ju skippa det, man är ju ofta mer öm i kroppen när man är sjuk.

• Vipera

Rimligen är det bra att ligga på mattan om man är sjuk, det är nog en del av tanken. Kroppen reagerar ju för det den känner som "skada" och aktiverar sig till att fixa problem. Ska ju vara bra för immunförsvar och ge bättre blodflöde så...
    Dessutom kan nog smärtan från mattan lindra de andra symptomen för stunden iaf.

• lavande de provence

man får hels inte tar massage under förkylningen det kan förrvärra symptomen,det avrådde min massör,jag försökte ligga på mattan igår kväll men det var inte skönt det gjorde bara ont,jag får nog ringa till någon expert inom det området

• Dee Why

Det måste väl vara ok att använda om man är gravid, eller vad tror ni?

• vargzaga

Har varit o köpt en Jantra spikmatta i stl xl idag. Ska prova att ligga på den ikväll. Ska bli spännande, fast jag gruvar mig. Har fibromyalgi och det vore underbart om det kunde lindra värken lite.

Svar på tråden Testat spikmatta?