• Vipera

Testat spikmatta?

Söker åsikter om spikmattor från de som inte är uttagna av de som säljer. Litar såklart inte på recensioner på affärens egen hemsida. Reportage i Aftonbladet idag verkar ju lovande dock.

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Svar på tråden Testat spikmatta?
  • Tania

Jag har Yantramattan!!

Det som skiljer den jag har (stl Medium) mot Shaktimattan är att varje "blomma" har ytterligare en ring. Så istället för 6000 punkter har den ca 8500.

Min är lila och helt underbar.

Jag köpte den på LIFE-butiken för endast 499kr (fast jag betalade 449kr för jag hade extra rabatt)

Så här ser den ut:
    www.yantramattan.se/

• IlsaBlackWidow
    Tania skrev 2009-05-18 16:32:14 följande:
    Jag har Yantramattan!!Det som skiljer den jag har (stl Medium) mot Shaktimattan är att varje "blomma" har ytterligare en ring. Så istället för 6000 punkter har den ca 8500.Min är lila och helt underbar.Jag köpte den på LIFE-butiken för endast 499kr (fast jag betalade 449kr för jag hade extra rabatt) Så här ser den ut:www.yantramattan.se/
    Här står ju även det jag undrat över... varför man "ska" ligga på olika kroppsdelar, vilket alltså inte gör någon nytta (kanske till och med skada enligt en annan länk här i tråden, där de rekommenderade att ligga på rygg eller stå på mattan). Allt som frigörs tillgodogörs ju i hela kroppen.

"Kan jag använda Yantramattan på andra kroppsdelar än ryggen?
    Det finns ingen dokumentation på ökad effekt vid användning på andra kroppsdelar. Vi rekommenderar ryggen som är kroppens enskilt största behandlingsområde och de peptidhormoner som frigörs ger effekt och är verksam i hela kroppen. Nacke-skuldror-axlar kan vara skönt att punktbehandla, då rekommenderar vi att du lägger en kudde under Yantramattan för bästa effekt."
  • Vipera

gå in på youtube och sök på spikmatta. Många radiostationer har testat verkar det och det är kul att se
    Idag (läs igår)på radion pratade de om spikmattor och forskning som skall ske efter de fått klartecken. Bl.a. pratade man om detta att man inte forskat vilket gör att gravida avråds från att ligga på mattan trots att verkan är ungefär som TENS. Fast min älskling lär ju föda låångt innan de kan ge klartecken för gravida...
    Forskaren fick frågan om hon hade spikmatta själv; jo visst, och ligger på den varje dag...

• vadskajaghetadå

hur går det för er?

har min shati baom ryggen nu..ahhh.
    jag har typ1 diabetes och man blir okoncentrerad, yr lite fnjissig osv vid lågt socker.
    varje gång jag använder mattan måste jag kolla sockret, och det är INTE lågt.

trött blir jag med, men på ett härligt vis.
    attans att man gett bort denna til mamma + man med dåliga ryggar, får noga köpa en till mig med, har den bra till låns nu.

men jag hade just sjuklig värk i ländryggen, smärtan försvinner pang bom när jag lägger mig.
    och jag är inte den som tror på magi och placebo.

• IlsaBlackWidow
    sannispannisen skrev 2009-05-22 00:24:58 följande:
    hur går det för er?har min shati baom ryggen nu..ahhh.jag har typ1 diabetes och man blir okoncentrerad, yr lite fnjissig osv vid lågt socker.varje gång jag använder mattan måste jag kolla sockret, och det är INTE lågt.trött blir jag med, men på ett härligt vis.attans att man gett bort denna til mamma + man med dåliga ryggar, får noga köpa en till mig med, har den bra till låns nu.men jag hade just sjuklig värk i ländryggen, smärtan försvinner pang bom när jag lägger mig.och jag är inte den som tror på magi och placebo.
    Placeboeffekt är studerad och kan mätas.
  • M Hellin

Någon med fibromyalgi som har matta? Känner inte riktigt motivationen att plöja 32 sidor, berätta isåfall gärna vilke effekter de haft på er, funderar på om min mor ska få en på morsdag nämligen.

Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
  • ALisaE

M Hellin skrev 2009-05-22 16:00:54 följande:

Någon med fibromyalgi som har matta? Känner inte riktigt motivationen att plöja 32 sidor, berätta isåfall gärna vilke effekter de haft på er, funderar på om min mor ska få en på morsdag nämligen.
    Min mamma har fibromyalgi och har köpt en svensk spikmatta. Jag vet inte hur ofta hon ligger på den, men hon tycker iaf att den hjälper (så jag får inte låna den några längre stunder). Jag tycker det lät som en bra present att ge bort på morsdag. Hon kommer säkert må bättre av att ligga på den. Smärtan släpper säkert också något.
  • M E M

Halloj alla självplågare.

Idag har jag inhandlat en Yantramatta. Bara längtar efter att få prova den. Precis som Tania köpte jag den på Life och den är lila. Hoppas verkligen att den kan hjälpa mot min onda rygg och att jag slipper alla spänningar jag har. Läste att någon blivit av med sin ischias nästan helt och det skulle ju inte vara några fel. Ska testa den så fort barnen somnat ikväll. Vågar inte riskera något.

• Fluffguf
    Min mamma har också fibromyalgi, och hon mår bra av att ligga på mattan, så jag skulle satsa på en sån om jag var du
  • ALisaE

Jag var hos mamma idag (och lånade hennes matta), så jag passade på att fråga henne. Hon sa att värken släpper för en stund när hon legat på mattan och hade det inte varit för att hon har svårt att lägga sig på den och sen att ta sig upp från den, så hade hon använt den varje dag.
Svar på tråden Testat spikmatta?