• Blommiga tjejen

vi balkong odlare

Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.

berätta lite om din balkong.

Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)

• Svar på tråden vi balkong odlare
  • Knasis
    Blommiga tjejen skrev 2009-04-24 06:47:27 följande:
    Grekisk lövkoja hur ser dom ut,är dom dyra?går dom att hitta ´vartsomhelst? Nu blev jag nyfiken
    Det är små skira stjärnformade blommor i pastellfärger. Mina är rosa. Har i en vit kruka på hyllan. Bild finns i mitt galleri. Så som jag planterat blir de hängande, men sår man i rabatten så sår man tätare och i större grupp så då får de mer stöd. Blir ca 40 cm höga.
    Hoppas inte för mycket så mister du inte allt
  • Knasis
    SaraSara skrev 2009-04-24 10:28:36 följande:
    Vilken temperatur bör det vara för att tomatplantor, slingerkrasse och liktärt ska klara sig utomhus?
    Bara det inte är nattfrost. Men då kan du ju täcka med tidningar eller duk, eller ta in krukorna på kvällen. Jag har mina luktärtor ute dygnet runt men jag har ju inglasat och stänger på kvällen. De klarar sig fint!
  • vackrastarflow

Idag köpte jag en clematis! Ska bli så skoj med en klängerväxt, det blev en vit och rosa, storblommig.

Jag sätter ut tomat, chili och slim jim på balkongen under dagen nu, men de får komma in på natten, trots att vi inte har nattfrost. men låter det först bli maj innan de får vara ute dygnet runt.

• Knasis

Idag har min balkong fått nytt golv! Är SÅ nöjd! Köpte en dynbox också, som jag använder till alla krukor och annat skräp jag inte vill ha synligt..

Bilder finns i galleriet..

Ha en underbar trädgårds/balkonghelg i solen. {#lang_emotions_sunny}

• Pumpkin
    vackrastarflow skrev 2009-04-24 17:21:11 följande:
    Idag köpte jag en clematis! Ska bli så skoj med en klängerväxt, det blev en vit och rosa, storblommig. Jag sätter ut tomat, chili och slim jim på balkongen under dagen nu, men de får komma in på natten, trots att vi inte har nattfrost. men låter det först bli maj innan de får vara ute dygnet runt.
    Vill också ha klematis, men jag vågar verkligen inte chansa. Någon gång i framtiden kanske jag blir modigare
  • vackrastarflow
    Pumpkin skrev 2009-04-24 17:55:14 följande:
    Vill också ha klematis, men jag vågar verkligen inte chansa. Någon gång i framtiden kanske jag blir modigare
    min kommer att stå i ett hörn, bakom balkongdörren när den är öppen, katten brukar inte befinna sig där. men ser jag att hon är på den, så åker den ut, utan tvekan.
  • Marlean

Äntligen! Nu är flaggan uppe.
    Nu blir det snart plantering om några veckor så får vi se om något kommer upp?

• SaraSara

Knasis: Det bruker ju för det mesta vara runt 5 grader även på nätterna, men så vissa nätter är det nere på 0, så det är väl bäst att vänta ett tag så att de små krakarna inte fryser. Jag har en tendens att glömma saker fär ute när jag blir trött. Tänker att "det tar jag in om en stund" och sen nästa dag när jag går ut ligger grejerna kvar..
    Men ska iväg å handla lite krukor idag tänkte jag iaf

• Blommiga tjejen

Jättehärlig balkong du verkar ha Knasis!

• Matulda

Jag vill ha nåt som klänger och klättrar på en spaljé och igår upptäckte jag Björnbär när jag kikade runt i ett växthus här i stan. Är det nån som testat hur det funkar på balkong?

Svar på tråden vi balkong odlare