vi balkong odlare
Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.
berätta lite om din balkong.
Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)
Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.
berätta lite om din balkong.
Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)
Idag köpte jag en clematis! Ska bli så skoj med en klängerväxt, det blev en vit och rosa, storblommig.
Jag sätter ut tomat, chili och slim jim på balkongen under dagen nu, men de får komma in på natten, trots att vi inte har nattfrost. men låter det först bli maj innan de får vara ute dygnet runt.
Idag har min balkong fått nytt golv! Är SÅ nöjd!
Köpte en dynbox också, som jag använder till alla krukor och annat skräp jag inte vill ha synligt..
Bilder finns i galleriet..
Ha en underbar trädgårds/balkonghelg i solen.
Äntligen! Nu är flaggan uppe.
Nu blir det snart plantering om några veckor så får vi se om något kommer upp?
Knasis: Det bruker ju för det mesta vara runt 5 grader även på nätterna, men så vissa nätter är det nere på 0, så det är väl bäst att vänta ett tag så att de små krakarna inte fryser. Jag har en tendens att glömma saker fär ute när jag blir trött. Tänker att "det tar jag in om en stund" och sen nästa dag när jag går ut ligger grejerna kvar..
Men ska iväg å handla lite krukor idag tänkte jag iaf
Jättehärlig balkong du verkar ha Knasis!
Jag vill ha nåt som klänger och klättrar på en spaljé och igår upptäckte jag Björnbär när jag kikade runt i ett växthus här i stan. Är det nån som testat hur det funkar på balkong?