• Blommiga tjejen

vi balkong odlare

Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.

berätta lite om din balkong.

Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)

• Svar på tråden vi balkong odlare
  • HeartsOnFire
    Pumpkin skrev 2009-04-20 19:12:07 följande:
    Kan vara att det blev för stor omställning för dem. Jag har mina pelargoner ute några timmar om dagen (i alla fall vid solsken) så att de ska vänja sig vid att stå därute.
    Okej. Nu är mina väldigt ledsna och hänger. Kan de repa sig? Hur ska jag göra? De står inne nu och fick vatten igår.
  • vackrastarflow
    HeartsOnFire skrev 2009-04-21 07:54:23 följande:
    Okej. Nu är mina väldigt ledsna och hänger. Kan de repa sig? Hur ska jag göra? De står inne nu och fick vatten igår.
    min pelargon knökdog när jag satte ut den... eller ja, knopparna och blommorna iaf. nu får den sitta ute igen, utan blommor så får vi se om den tar sig. tur min mårbacka fick förbli inne
  • SaraSara

Nu har det börjat komma små spröt i mång av mina muggar Luktärt, cocktail tomat, krasse och gräslök har tittat fram. Persilja, paprika och vanlig tomat har jag inte sett nåt av än.

• littlemisstrouble

planterade 4 st små burkar med gräslök, 4st med chili och 4 st med tomat. Fär tillfället står dom i mitt köksfönster och det är bara 2 st av chiliplantorna och en tomat som har kikat upp med tunna små spröt. Hoppas dom tar sig annars får jag köpa tomatplantor sen.

Planering är a och o......
  • Knasis

Hejsan alla grönfingrade vänner! Nu har jag uppdaterat mappen "Min balkong". Var på IKEA igår och köpte jalusigardiner. Fick en bambuplanta av pojkvännen. Någon som har erfarenhet av bambu och kan ge lite tips?

Hoppas inte för mycket så mister du inte allt
  • SaraSara
    Knasis skrev 2009-04-21 17:57:02 följande:
    Hejsan alla grönfingrade vänner! Nu har jag uppdaterat mappen "Min balkong". Var på IKEA igår och köpte jalusigardiner. Fick en bambuplanta av pojkvännen. Någon som har erfarenhet av bambu och kan ge lite tips?
    Den enda erfarenheten jag har av bambu är sånna där "lucky bamboo" pinnar som man har i en vas. Planta har jag alrdig provat på.
  • vackrastarflow
    Knasis skrev 2009-04-21 17:57:02 följande:
    ja vattna heeeela tiden min torkade ut bara jag tittade på den men katten tyckte den smakade smaskens. jag försökte två gånger, men vägrar ta in en till haha
    de är bara väldigt snygga!
  • Mandragora
    SaraSara skrev 2009-04-21 18:15:41 följande:
    Den enda erfarenheten jag har av bambu är sånna där "lucky bamboo" pinnar som man har i en vas. Planta har jag alrdig provat på.
    Fast de som du skriver om är ingen bambu.
  • vackrastarflow

Knasis - kollade dina bilder och blev glad av att se en hängande vandrande jude de är sååå snygga! men min växer mer uppåt haha! hoppas den börjar söka sig neråt snart.

• Knasis
    vackrastarflow skrev 2009-04-21 18:27:29 följande:
    Knasis - kollade dina bilder och blev glad av att se en hängande vandrande jude de är sååå snygga! men min växer mer uppåt haha! hoppas den börjar söka sig neråt snart.
    Haha!! Är det DET den är?? Jag köpte den för färgernas skull. Silver och lila.. SÅ snygg! Just denna plantan är sticklingar jag tog när den jag köpte blev för risig..
    Hoppas inte för mycket så mister du inte allt
Svar på tråden vi balkong odlare