• Blommiga tjejen

vi balkong odlare

Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.

berätta lite om din balkong.

Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)

• Svar på tråden vi balkong odlare
  • Pumpkin
    vackrastarflow skrev 2009-04-19 16:53:49 följande:
    nej det behövs inte, de är väldigt stabila trots att de är lättviktiga (varpå de är lätta att flytta runt). katten hoppar och studsar i dem utan problem.
    Ah, men vad bra! Läste bara i beskrivningen att de var tvungna att förankras i väggen och då tänkte jag att det var kört. Men står de bra och stadigt ändå så blir det definitivt nånting från den där serien
  • vackrastarflow
    Pumpkin skrev 2009-04-19 17:09:57 följande:
    Ah, men vad bra! Läste bara i beskrivningen att de var tvungna att förankras i väggen och då tänkte jag att det var kört. Men står de bra och stadigt ändå så blir det definitivt nånting från den där serien
    ja sätter man dessutom några krukor i hyllan så blir den ju ännu mer stabil.
  • Pumpkin
    Marlean skrev 2009-04-20 09:19:01 följande:
    Till alla med balkonglådor, har ni dem på insidan av balkongen?
    När vi hade balkonglådor - ja. Skulle vilja ha dem på utsidan, men det får man ju inte...
  • SaraSara
    Pumpkin skrev 2009-04-20 09:27:32 följande:
    När vi hade balkonglådor - ja. Skulle vilja ha dem på utsidan, men det får man ju inte...
    Får man inte? Alla blomlådor jag ser hänger på utsidan....
  • Pumpkin
    SaraSara skrev 2009-04-20 10:06:55 följande:
    Får man inte? Alla blomlådor jag ser hänger på utsidan....
    De flesta hyresvärdar och bostadsrättsföreningar har bestämmelser för att balkonglådor ska fästas på insidan av balkongräcket för att undvika risken att balkonglådan skadar personer nedanför, om den lossnar.

Sen hur ofta det efterlevs är ju en helt annan sak.
  • HeartsOnFire

Vi har blomlådan på insidan av balkongen.
    Jag planterade några pelargoner i blomlådan, men de blev väldigt ledsna. Det var tydligen för kallt ute.
    När kan man sätta ut pelargonerna? Jag köpte färdiga blommor.

• Pumpkin
    HeartsOnFire skrev 2009-04-20 19:03:04 följande:
    Vi har blomlådan på insidan av balkongen. Jag planterade några pelargoner i blomlådan, men de blev väldigt ledsna. Det var tydligen för kallt ute. När kan man sätta ut pelargonerna? Jag köpte färdiga blommor.
    Kan vara att det blev för stor omställning för dem. Jag har mina pelargoner ute några timmar om dagen (i alla fall vid solsken) så att de ska vänja sig vid att stå därute.
Svar på tråden vi balkong odlare