Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

Järfällaföräldrar 5

Godmorgon! Hur har natten varit? Jag antar att din inte varit super disan... stackare....

Lilla T: Hoppas du får jobbet! Och ja, det är nationella prov. Uppsatsdelen i engelska, nästa vecka gör de hör/läsförståelse och sedan är det det muntliga. Sen är det klart! Puh!

Matglad: Det är egentligen inte så mycket att göra, vi målar om i två rum, plus en vägg i ett annat rum, vi hade rätt mycket saker på väggarna så det var rätt mycket hål, och i gipsväggar är inte det så fint. Jag var där igår och slipade spackel, och målade första vändan. Ska dit idag igen och måla nästa vända och förhoppningsvis hinna städa badrummet samtdigit.

Kram på er och ha en bra dag!

// Elin

• flingansnö

Flurran: Nej då, jag ska försöka behärska mig, men vi får väl se hur det går. När dina släktinga råkt hem sen så måste vi planera in en pino-dag igen! börjar få hår på benen igen

Tip: Jag är förhoppningsvis på nästa måndag, Vill gärna, men har svårt att få tiden att räcka till. måste man föranmäla sig?

Mirix och storasyster: Kul att se er en snabbis! Fick ni en trevlig prommis?

• flingansnö

Puh! vilka dagar jag har! Herregud, hur fan ska man orka med att leva när man jobbar så hårt? Fick dessutom ett hmmm, aningen frågande mail från kursansvarig på min kurs, om att jag nog borde lägga ner lite mera tid om jag ska klara sluttentan.... hmmm... vad svarar man på det liksom?

Iallfall, det är alltid kul att titta in här och läsa! blir det ngra aktiviteter på fredag? Om det är fint väder, kansek vi kan ses på gården vid fjällens förskola? Då kan ju barnen springa runt och leka

(om jag inte åker till landet förstås.... men vi får väl se hur det blir med den saken...)

Mirix: hm..... jag kan städa hos dig, om du flyttstädar åt mig

Åsa: Härligt med shopping till barnen! och fy med spindeln, tur att det inte var en orm! En av fördelarna med att bo en trappa upp!!

Marina: vad duktig Liam är! Du måste vara jättestolt!

Disan: Du märker väl om hon tagit skada förr eller senare...

• flingansnö

Hej hopp!!

Shit vad ni skriver mycket när jag inte är här!! Jag har skummat igenom det ni skrivit och som sammanfattning s harni pratat om potträning och bröllop? Eller har jag missat ngt?

Ang springa på järvafältet så kan jag inte i helgen, för jag måste ha G hela tiden och hans vagn går inte att springa med, men vi ska köpa en riktig jogger och då kan man ha honom med. Däremot vill jag gärna gå promme i morgon em, vid två tiden ungefär, ngn som vill hänga på?

Jag gör en lista:

Prommis 1:a maj ca kl 14.00

Flingan och Gustav

• flingansnö

Mirix: Ha ha!

seriöst, ja jag ska till plantagen på fm, om ngn vill följa med så är de välkomna! Fika lite kanske?

• flingansnö

Godmorgn!

Här vaknade vi av solen igen! Det är så underbart att vakna av att solen lyser in i sovrummet, men rullgardinerna kommer allt närmare då det ju blir rätt varmt....

annelie: GRATTIS!!! lillplutten! Shit vad det går fort!! Min systerdotter fyller tre idag också! undrar hur kul det blir när de är tonåringar? Att fylla år dagen efter värsta festarkvällen?

Syster: Jag ska också föröka hinna rusa förbi Ikea en sväng, vi kanske ses! Appropå slöa karlar så går det inet att ändra på dem. Man får helt enkelt axeptera att de är som de är. Efter att i tio år förkt förändra min karl, har jag insett att det inte går ch gör allt själv istället. Det är inte så kul, mende två alternativen, (att alltid vara sur och grinig och börja gräla, och att skiljas) är betydligt mycket sämre. Och på det här sättet kan man fiska till sit andra fördelar, för om man påpear hur trött man är pga av allt man gjort resulterar det ofta, tyvär inte alltid, i dåligt samvete och då kan man få grejjer! Jag ska få massage (alltså rikgit på ett massageställe) på måndag efter jobbet!

Jag hoppas att ni får en skön och härig första maj! Är detingen som ska demonstrera föresten? jagminns när jag var liten och alltid fick måla plakat och gå i tåget med mina kommunist föräldrar!

Kram på er!

• flingansnö

Jag tycker de är jättetrevliga i tygaffären i jakan! De sydde underklänningen till Gustavs dopklänning, superbra, trevligt och överkommligt pris.... fast de har inte så mycket roligt inne, det kan jag hålla med om...

Jag har köpt en sele till Gustav idag! Jag vet det ser illa ut att ha sitt barn i koppel, och det var mååååååånga som tittade på oss idag, men då vet jag iaf, var han är, och han springer inte ut bland bilarna på parkeringen! Vad tycker ni om sele?

• flingansnö

Tip: Skadeglädje är den enda sanna gädjen.....

jag köpte den på babyproffsen, kostade 99kr. Gustav verkar inte ha ngt emot att ha den på sig heller, jag sa att han var sååååå fin, så han gick och kråmade sig

Kan berätta att min farmor brukade binda fast min pappa i ett träd när han var liten. Min pappa har två storebröder, en äldsta fyra år äldre än honom, altså mycket tätt. Farmor var hemmafru, men för att hinna med allt så fck pappa ha sele och ett rep som var så långt att han kunde springa i hela trädgården, men inte ut på gatan. hon gick ut ibland och "snurrade" upp honom. Mycket praktiskt.

• flingansnö

Nu måste jag byta däck på bilen, jäkla första maj! Alla ställen som byter har ju stängt idag!! Och jag ska åka till grisslehamn tidigt i morgon. What can I do? Bara att ta fram domkraften....

• flingansnö

Puh! Vilken eftermiddag! Det blev inga däck bytta dock....jag är för svag helt enkelt, så nu kör jag omkring med sommardäcken i bilen, för om polisen stannar mig kan jag iaf hävda att jag är på väg för att få dem påsatta.....

Men vi togbussen ut till Viksjö, och skruvade upp hatthyllan, och cyklade sedan hem! och jag fick vara utan jacka, gör Gustav valde att bajsa jättemycket när vi satt på bussen, så när vi skulle byta buss, och väntade fick vi byta blöja på honom, och det enda vi hade att lägga under honom var min jacka.... den är nu i tvättmaskinen.....

Nu ska jag ta ett bad, och sedan sova sova sova sova sova sova! i morgon åker jag och Gustav till Åland!

Kram och godnatt!

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5