Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

Järfällaföräldrar 5

Vad spännande misses!! Tur att det finns folk som gillar hus! Om alla tyckte som jag om att äga en villa skulle man få riva mååååååånga hus! Kul för er iallafall. Blir ni kvar i järfälla iaf?

Matglad: Vad duktig du är som hinner med att både sy och rensa ogräs!

Jag och Gustav har varit med mina föräldrar och våra grannar på landet til Åland idag, det var skojj! Fast måååånga fulla mäniskor kl ett på dagen... kändes skumt... jag köpte dock Manges älskade whiskey och ett fint snö-halsband till mig!

God natt så hörs vi i morgon!

Kram

• flingansnö

Hej!

Hemma igen!! Puh vad skönt! Men har faktiskt haft ganska trevligt i helgen, pratade med mamma igår, och det var jobbig, och jag insåg en massa saker om hennes och min relation ur hennes perspektiv, vilket var nyttigt, men samtdigit jobbigt.. Men skönt ändå att få det ut i luften.

Nu är jag och Gustav hemma, han tittar på mussepigg, och jag sitter här, han sovheal vägen hem i biln så jag kunde lyssna på min musik, och sjunga och bara ha det bra! Det var välbehvligt!

LillaT. Det var eckerölinjen vi åkte med, vi åkte vid tio och åt brunch ombord, vi var hemma vid halv tre tiden. Man kan åka även på em, men enligt de vi åkte med är detmycket fylla på den turen. Det var en del nu med, men inte så farligt.

Storasyster: Vet inte vad jag ska säga faktiskt.... jag tror dock inte att du kan förändra honom, däremot ditt eget sätt, som ngn här ovan skrev, sluta göra en massa saker så får han se vadkonsekvenserna blir, typ slta tvätta kläder, sluta laga mat.... så får han se vad som händer.... Annars vet jag inte... skickar lite kramar och glöm inte bort att du är SUPERBRA!! Du är trebarnsmamma, pluggar och gör praktik!! Det är fantastiskt!

Det kan jag säga till era andra som har fler barn än ett, ni är superbra!! Jag fattar inte hur ni klarar av att var det och jobba, och fixa och grejja samtidigt!! Jag klarar ju knappt ett barn! Förra veckan glömde jag att borsta tänderna på honom tre gånger på raken! Kom på det när jag skulle pussa honom hejdå på fsk, och han hade ÄCKLIG andedräkt!!

Nu ska jag plocka lite här hemma, förhoppningsvis komemr jag ner till golvet så att jag kan damsuga....

Kram på er!

• flingansnö

syster: Håller med om det där med inlämningsuppgifter! Det är så trist och kännsmeningslöst! Bättre att ge konkreta uppgifter inför tentan!

LillaT: Nej vi var inte i land, men man hinner nog en prommis iallfalla....annars kan man åka med morgon båten dit och kvällsbåten hem, eller stanna kvar över natten om man vill. Båtfärden gick bra, detgungar nästan ingenting, på hemresan blåste det lite och då kändes det lite i benen och i magen, men annars gick det bra. Jag tycker också att det är lite läskigt att åka båt, så jag tittde inte ut så mycet.... jag försökte distrahera mig så mycket som möjligt istället. Om du är rädd så är det här en lagom tur att börja med. Själva båtresan tog ca 2 timmar tror jag.

Var det föresten ngn som skulle promma på tisdag? I såfall är jag på!

Kram

• flingansnö

Matglad: Läskigt! Tur att du inte hann svälja den!

Disan: Önskar jag kunde ge dig ngn universallösning, typ spraya detta på din man i en tio sekunder morgon och kväll, så blir han ansvarstagende! Sparka in hans kläder under sängen bara så slipper du se dem, och tvätta dem INTE!!

Nu när ni pratar barnvakt, och att vara barnfri börjar jag förstå hur bra jag har det, mina svärisar går mig visserligen på nerverna rätt ofta, men de älskar att vara med Gustav och vill inget hellre än att han ska komma och vara hos dem!

Jag har huvudvärk idag! Shit vad jobbigt det är när man inte kan tänka... inte för att jag kan tänka så mycket ändå, men detta är inte kul.... har tagit fyra alvedon och en ipren redan.... fan att mina citodon är slut.....

Nu ska jag väl jobba lite också... kram på er!

• flingansnö

Jag är så glad att jag har er tjejer!

• flingansnö

Nä... satt här och läste, tittade runt och då slog det mig bara att jag är så glad för det! Det är så bra att ha ett naturligt utbyte av erfarenheter, glädjeämnen och sorger. Man ger och tar hela tiden efter behov och förmåga, man behöver inte känna sig ensam, och man vet att om man ibland bara "tar" så vet man att man udner andra perioder bar kommer att ge... om ni fattar vad jag menar....

• flingansnö

Tip: Jag vill ju följa med, men har ingen barnvakt och för dålig vagn att springa med.... Jag hoppas på att kunna hänga med nästa måndag!

• flingansnö

Maraja: Typiskt! jag går också ogärna till manliga gynekologer, men måste man så måste man. Fick du ngt mot det nu då, elller skulle du ta lactal nu också?

Är det några som ska promma eller luncha eller fika i morgon?

Nu har sonen just somnat och jag ska lägga upp saker på vinden, vi lämnade nycklarna til viksjö i morse så nu knns det som att jag lite energi till den här lägenheten!

• flingansnö

Disan: Hur tog han det då? Fattade han vad du menade?

• flingansnö

maraja: Tur att du hittade knappen! Det blev jobbigt för mina stackars hjärceller att läsa.....

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5