• Kavat

Allergitråden!

VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

Astma-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m42120614.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m41507854.html
    Mjölkallergi hos äldra barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41507611.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41269874.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m41970003.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m39751265.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:18
    Lite nyttig information om Vårdbidrag som även diskuteras lite här och där i tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m42713619-16.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 17:43
    Ny sädesslagsallergi tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m44468319.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 19:18
    Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)

• Svar på tråden Allergitråden!
  • Slippy
    Snutten skrev 2009-03-31 16:43:51 följande:
    Men locobase brukar väl inte svida?! Jag tror det är den som de flesta tolererar. Den som heter locobase repair är ännu lite fetare.
    Hmm, ja jag vet inte. Har inte vågat prova den på lilltjejen när dom sa så där på bvc. Kanske skulle kunna prova på en liten del av kroppen och se hur det går iaf då.
  • Snutten
    Slippy skrev 2009-03-31 19:30:10 följande:
    Hmm, ja jag vet inte. Har inte vågat prova den på lilltjejen när dom sa så där på bvc. Kanske skulle kunna prova på en liten del av kroppen och se hur det går iaf då.
    Det tycker jag. Det är många salvor/krämer som svider på mig men locobase funkar. Dom är väldigt bra oxå så det är synd att inte testa dem.
  • Slippy
    Snutten skrev 2009-03-31 19:32:25 följande:
    Det tycker jag. Det är många salvor/krämer som svider på mig men locobase funkar. Dom är väldigt bra oxå så det är synd att inte testa dem.
    Kom på en sak. VI använde små receptfria tuber med locobase från början och det funkade bra. Bvc skrev ut en stor pump och när hon ringde så sa hon att dom tillsätter nåt i pumpen som inte finns i dom små tuberna och att det är därför det svider. Hon visste inte vad det va. Jag har läst på men det är ju iaf inte carbamid i och det är väl det som brukar svida? Har du använt den stora pumpen nån gång eller bara små receptfria tuberna? Låter ju konstigt att det skulle va skilnad, men hon sa så iaf =/
  • Jasusu
    Mama Law skrev 2009-03-31 19:29:27 följande:
    Ni kan väl hålla tummarna för att det blir beslut i morron!!!
    Håller tummar och tår.

Jag är deppig.
    Nu är alla veck fulla med röda irriterande utslag. Jag förstår inte vad det kan vara.
    Nått har jag missat. Jag använder locobase repair som inte hjälper alls.
  • Snutten
    Slippy skrev 2009-03-31 19:36:47 följande:
    Kom på en sak. VI använde små receptfria tuber med locobase från början och det funkade bra. Bvc skrev ut en stor pump och när hon ringde så sa hon att dom tillsätter nåt i pumpen som inte finns i dom små tuberna och att det är därför det svider. Hon visste inte vad det va. Jag har läst på men det är ju iaf inte carbamid i och det är väl det som brukar svida? Har du använt den stora pumpen nån gång eller bara små receptfria tuberna? Låter ju konstigt att det skulle va skilnad, men hon sa så iaf =/
    Vi har bara de receptfria tuberna. Karbamid är känt för att svida. Så testa att köpa locobase repair den är super
  • Alicia05sMamma
    EMO 979 skrev 2009-03-31 16:13:33 följande:
    Fast den riktiga Kung Markatta är garanterat mjölkfri..och soyafri...
    Vi har klarat oss bra utan att ge choklad, så vi fortsätter på det spåret. Hon har aldrig ätit choklad så hon vet inte vad hon går miste om heller
    (¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Alicia05sMamma
    Mama Law skrev 2009-03-31 19:27:42 följande:
    Va bra att du fick i väg det så fort! Hoppas de jobbar på fortare för er!
    Ja jag satte mig igår och skrev i word proogrammet & skrev sedan ut allt och bifogade till själva ansökan. Så får jag skicka in papprerna från vår läkare senare
    Ja nu är det väl bara att hålla tummarna att de går vägen och att de händer ngt inom skälig tid.
  • EMO 979
    Alicia05sMamma skrev 2009-03-31 20:41:14 följande:
    Vi har klarat oss bra utan att ge choklad, så vi fortsätter på det spåret. Hon har aldrig ätit choklad så hon vet inte vad hon går miste om heller
    Ursäkta att jag svarade då...men det lät på dit inlägg som om du tyckte det var synd om henne att hon inte fått för du inte vågade och då svarade jag ju bara att den är mjölk och soya fri om du köper äkta Kung Markatta....
  • Alicia05sMamma
    EMO 979 skrev 2009-04-01 08:09:34 följande:
    Ursäkta att jag svarade då...men det lät på dit inlägg som om du tyckte det var synd om henne att hon inte fått för du inte vågade och då svarade jag ju bara att den är mjölk och soya fri om du köper äkta Kung Markatta....
    Varför ber du om ursäkt ?? Nä synd om henne tycker jag inte det är bara för att hon inte får äta choklad. Det är ju inget måste direkt att hon absolut ska ha choklad. Det finns ju annat gott & äta på.
    Men det har hänt att jag letat bara för att se om det finns, men inte hittat ngt som sa sig vara helt rent från soja & mjölk.

Förrstår verkligen inte varför du ursäktar ditt inlägg.
  • Mama Law

Får inte tag i min handläggare idag heller, suck och suck

Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
Svar på tråden Allergitråden!