mady skrev 2009-04-28 15:51:35 följande:
Mama Law: Helt sjukt hur begränsande livet blir och de fattar ingenting. Vadå en halvtimme att smörja per gång? FK frågade om det tidigare och tyckte det var tok för mycket. Tagit tider denna vecka och "turbo" smörjning har det vara två gånger på de två små vilket var 20 min per barn. Inget, svid, inget krångel och bara en salva. Fick oxå kommentaren en gång att det väl inte var merarbete att smörja. Många är ju torra och det kan vara skönt att bli smord! Visst håller med men skillnaden är att vi MÅSTE. Nu har vi det inte som ni med huden, men smörjer vi inte dagligen gånger 2 som minimum så blossar eksemen direkt. Som nu på stortjejen legat och rivit sig blodig för att jag helt enkelt inte kunnat prioritera hennes hud, när aiolosen varit så kämpig så övrig medicin tagit den tiden + spruta per dag. De små tar ju sina timmar med all medicin. Dubbel och tripple matlagning tycker de inte heller tar mer tid1 Herregud vilken pålanet kommer de ifrån. Visst mycket skulle vi kunna göra på havre, men till vilka kostnader i en familj på 71 Då får de väl ersätta för det...Vi har idag varit hos sjukgymnasten för andningsträning, övningar på ca 15 minuter visst inte så mycket men det minst varje gång vi inhalerar och dagligen då är vi uppe i dryga 5 timmar till per vecka, sen tillkommer ju skötsel och rengöring av aiolosen, nebunetter, PEP masken när den kommer...Hur sjutton får vi ihop våra liv? Tror dom det är solen som gör att killen ser så illa ut nu? Är han utredd för hudsjukdommar? Har dina grabbar mycke astma?Överklagan, ja den filar jag på nu
Mellan killen har inte svår astma men det är inte under kontroll om man säger så. JS kunde höra på lungorna sist vi var ner och då tyckte endå jag att han va "bra". Alvin har nu sen pollen säsongen började för ca 2 veckor sen här haft astma hosta som vi inte får bukt på. Han har över det en svår okontrollerad infektionsutlöst astma som kommer innan infektionen bryter ut och kan komma från ingenstans.
Att Wiking ser så illa ut nu beror nog dels på solen men också på grund av att björken har börjat spricka här. Han har mät värden över det som går att få på björk och timotej och sånt har han straxt under det högsta som går att mäta.
Jag hade 1/4 Vb innan jag sökte denna gång och då kan jag säga att vi hade inte ens en bråkdel av alla allergier som har tillkommit sen i somras. Då va det mjölk och havre i stort sett. Men nu är jag glad att han kan äta nåt överhuvudtaget faktiskt. En liten liten liten bit äpple fick han i torsdags har jag för mig (han kan ibland äta äpple, men fick sluta i mars då vi märkte av att det börja hända saker och ting ute, kan ju säga att den lilla bit som han fick gav nässelutslag på HELA kroppen och en klåda som inte går att beskriva fick inte sova mycke då inte...
Näää här kommer det slåss för varenda litet öre vi har och jag anser oss har rätt till.