MBert skrev 2009-06-29 15:28:27 följande:
God Cares - vilka modeller har du kollat på och jämfört? Vad är det som är avgörande för ditt val av bakmaskin? Jag är fortfarande inne på att köpa en ny, men har velat fram och tillbaka vilken modell jag vill ha. För mig är en avgörande faktor hur stor plats den tar i köket och inte minst att den går att ställa på timer (den viktigaste funktionen). För ska jag ha en så ska den kunna stå framme jämt, annars kommer den inte till lika stor användning. Men samtidigt vill jag ha en som gör lika stora bröd som den jag har nu, en rektangulär bakform.
Hm, jag inte tittat så jättenoga på de flesta. Anledningen till att jag fastnat för XXL är att jag fått för mig att det är bra att den kan göra så stora bröd - den är väl ensam på markanden om att ha 1,5 kg-bröd. Vi äter en del bröd här :) Det avgörande är nog att den har många funktioner och alternativ, och det tycker jag att XXL har. Inte något om står ut direkt, men inte sämre än någon annan heller. Utseendet (rostfri eller inte) spelar ingen roll här, och plats har vi ganska gott om. Det enda som står framme här jämt är mikron och vattenkokaren :P
Hur vet man vilken form på brödet de olika maskinerna gör, står det i nån jämförelse på någon sida, eller i bruksanvisningarna?