• Svar på tråden Bakmaskinstråden 2
  • Pippil8

Testade att göra Mberts recept ovan men bytte vatten mot mjölk och olja mot margarin. Brödet jäste inte så mycket, blev ungefär halva formen bara - ska det vara så?

En fråga om brödkryddor - jag har aldrig riktigt gillat några brödkryddor men så läste jag på förpackningen på typ polarkaka (tror dett var det), som jag gillar väldigt mycket, och det stod "kryddor" som en av ingredienserna. Någon som kan lisa ut vad det kan vara för kryddor? Prövade med lite "brödkryddor" men tyckte inte det blev så gott...

• Glenda Glad

Nu har jag lagt ett nytt recept i recepttråden. Det är nog det godaste grova bröd jag bakat hittills!

• Lovan

Har precis slängt igång ett bak inför morgondagens frukost.
    Det blev det "gamla hederliga", men ska nog testa Julita inför söndagens frukost.
    Ska bli spännande!

C'mon - let's göra get-ragu!!!
  • Pippil8

Lovan - vad är ditt gamla hederliga?

Ja´g ska nog prova ditt grova Glenda Glad men har inte kruskakli hemma så jag tar havrekli i stället. Borde väl funka?

• 3barnsmor35

Ngn som gjort scones i sin maskin? Jag stod o velade imorse så det fick bli för hand *chicken*

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Glenda Glad
    Pippil8 skrev 2009-05-09 19:13:49 följande:
    Lovan - vad är ditt gamla hederliga?Ja´g ska nog prova ditt grova Glenda Glad men har inte kruskakli hemma så jag tar havrekli i stället. Borde väl funka?
    Ja, ta en hel dl havrekli istället för bara 0,5 . Det märks säkert inte så stor skillnad
  • mamma till 3 små

hej jag blir galen har försökt 5 ggr nu med snabb bröd men jag vet inte vad jag gör för fel det blir bara en stor degig klump.. den varken jäser eller gräddas annat än på utsidan.. nån som gjort snabb bröd å har några tippsÄ?

• 3barnsmor35

Hm, jag har inte testat snabb-bröd alls...tyvärr inga tips.

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Tess76

Hrj på er experter. Jag är helt ny på detta, och har endast bakat ett par brödrecept från manualen. Vad jag förstår så kan man endast göra degen i maskinen för att sedan t ex göra frallor. Måste fråga...kan man göra bulldeg också (kanelbullar alltså)?

• 3barnsmor35

Ja, i min kan man göra bulldeg, finns ett degprogram.

Svar på tråden Bakmaskinstråden 2