• Svar på tråden Bakmaskinstråden 2
  • 3barnsmor35

Näe, det är typ vanlig degsats

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • white cheese

mamma till 3 små skrev 2009-05-10 22:38:53 följande:

hej jag blir galen har försökt 5 ggr nu med snabb bröd men jag vet inte vad jag gör för fel det blir bara en stor degig klump.. den varken jäser eller gräddas annat än på utsidan.. nån som gjort snabb bröd å har några tippsÄ?
    Har tyvärr inga tips på vad som är fel, men jag har testat snabb-bröd en gång, och det blev jättebra, så på min maskin (Tefal XXL) så funkar programmet i alla fall (jag använde receptet i receptboken som medföljde).
  • mamma till 3 små

jag har använt receptet som följer med å varit jäte noga m ed att vattnet är tillräkligt varme men icke blir såå sur.. fins det ett snabb bröd vill jag kunna göra det  {#lang_emotions_yell}
    ska ta 58 min..

• atelli

Jag har testat snabb-bröd en gång men det blev stenhårt och i princip oätbart (i brödrosten blev det någorlunda).

• Pippil8

Har nu provat Glenda Glads grova bröd som blev superbra - rekommenderas! Eftersom jag inte hade exakt allt hemma så ersatte jag kruskakli med havrekli. Ersatte även vetemjöl special och grahamsmjöl med bara vetemjöl special med fullkorn - gissar att det blev ungefär samma resultat så. Hur som helst - mycket lyckat, jag gör nog en ny omgång idag!

• white cheese

mamma till 3 små skrev 2009-05-11 21:57:23 följande:

jag har använt receptet som följer med å varit jäte noga m ed att vattnet är tillräkligt varme men icke blir såå sur.. fins det ett snabb bröd vill jag kunna göra det  ska ta 58 min..
    Skumt. I mitt recept ska det bara vara "vanligt" vatten (alltså inte värmt), och det har som sagt inte varit några problem. Största skillnaden mot långtids-programmen var att detta receptet hade 2-3 gånger så mycket jäst i.
    Jag hade iofs lite färska örter och vitlök i brödet också, men jag har svårt att tro att det skulle göra skillnaden mellan oätbart och mycket gott...
  • Frida73

Glenda Glad skrev 2009-05-08 21:40:32 följande:

Nu har jag lagt ett nytt recept i recepttråden. Det är nog det godaste grova bröd jag bakat hittills!
    Tack! Har också bakat ditt grova bröd nu och håller med, ett av de bästa grova bröd jag också prövat baka hittills. Sonen gillar det rostat. Kommer att bakas fler gånger!
  • Glenda Glad

Åh, så glad jag blir att ni gillar det grova brödet!

Svar på tråden Bakmaskinstråden 2