• Svar på tråden Bakmaskinstråden 2
  • MBert

Men kavring ska inte jäsa upp så mycket. Den ska bli kompakt.
    När man bakar kavring traditionellt så sätter man något över som trycker ner degen, så den blir kompakt.

• MBert
    sunflower79 skrev 2009-04-18 17:58:55 följande:
    wow perfekt tråd! när vi flyttade i höstas lyckades vi flytta bort vår manual till vår bakmaskin så den har bara stått o dammat sen dess.. nån som har bra tips på vart man kan få tag på en ny manual?? tacksam för svar
    Vilket märke? Sök på bruksanvisning och maskinens märke på nätet så hittar du den säkert.
    När det gäller recept så finns det så mycket annat än i manualen. Kolla länkarna ovan.
  • sunflower79
    MBert skrev 2009-04-18 18:10:51 följande:
    Vilket märke? Sök på bruksanvisning och maskinens märke på nätet så hittar du den säkert. När det gäller recept så finns det så mycket annat än i manualen. Kolla länkarna ovan.
    den heter waves, finns på netonnet på bild. men kan inte hitta nån bruksanvisning någonstans..
  • Cazz

Ja, några bröd senare..... jag lovar mitt första bröd var världens godaste som jag ätit!
    Nu vankas julitabröd för första gången! Klart lagom till Robinsson!

• sunflower79
    MBert skrev 2009-04-18 18:40:14 följande:
    Jag ska se om jag kan hjälpa dig hitta...
    tack snälla!!
    själv stod jag 4 timmar konstant i köket förra helgen o bakade massa bröd... men kunde ju inte lämna köksbänken en minut ens för jag var tvungen o knåda o blanda o fixa... då längtade jag riktigt efter manualen hihi
  • atelli

efter några veckors stiltje i brödbakandet så jäser nu ett bröd i maskinen!

Har tagit vetemjöl special och ljust lantbrödsmjöl och sen har jag gått lite "wild and crazy" och istället för socker o vatten har jag 3 dl juice (apelsin, persika, morot).... Toppat med lite sesamfrön inför gräddning!!

Vad tror ni? Flipp eller flopp? (Eller som de säger på Bobster: Najs eller Bajs....)

• 3barnsmor35

Spännande!

atelli skrev 2009-04-18 19:10:42 följande:
    efter några veckors stiltje i brödbakandet så jäser nu ett bröd i maskinen! Har tagit vetemjöl special och ljust lantbrödsmjöl och sen har jag gått lite "wild and crazy" och istället för socker o vatten har jag 3 dl juice (apelsin, persika, morot).... Toppat med lite sesamfrön inför gräddning!! Vad tror ni? Flipp eller flopp? (Eller som de säger på Bobster: Najs eller Bajs....)
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Glenda Glad
    atelli skrev 2009-04-18 19:10:42 följande:
    efter några veckors stiltje i brödbakandet så jäser nu ett bröd i maskinen!Har tagit vetemjöl special och ljust lantbrödsmjöl och sen har jag gått lite "wild and crazy" och istället för socker o vatten har jag 3 dl juice (apelsin, persika, morot).... Toppat med lite sesamfrön inför gräddning!!Vad tror ni? Flipp eller flopp? (Eller som de säger på Bobster: Najs eller Bajs....)
    Ja, det låter jättegott! Det kan nog bli flipp

Mama Bean : Hur blev dina pimpade  påskbröd?
  • ior1979

Hej. Jag är stolt mamma till en OBH Nordica Home Baker på ca 7 månader lägger till tråden bland favoriter!!!

Svar på tråden Bakmaskinstråden 2