• Svar på tråden Bugaboo Bee tråden nr 3
  • Senap
    straw2008 skrev 2009-06-05 15:16:57 följande:
    OK OK OK OK OK OK OK OK OK OK LUGN
    Det är du som skriker...
    My sugar is raw
  • straw2008
    nica83 skrev 2009-06-05 13:44:05 följande:
    Sommarsufletten, ser barnet bra ut genom "fönstren" på den? Funderar på om det är bra som solskydd åt en nyfiken 17månaders
    Vårt uvskydd ger åtminstone 150% solskydd, lilleman låg i vagnen o sov med benen i solen (med uv-bubblan på då) o givetvis syns det inget på honom, han är ändå bara baby o borde så fall ha blivit galet bränd.

Så jag chansar på UV 150 så du kan känna dig trygg.
  • Senap

Sufletten ska ha UPF 50 (=tar bort mer än 99% av strålarna och man kan inte se igenom det) medan nätet tar bort 69% av strålarna enligt manualen.
    En tunn vit t-shirt ger ung 79 % skydd (i jämförelse)

straw2008 skrev 2009-06-05 15:21:38 följande:
    Vårt uvskydd ger åtminstone 150% solskydd, lilleman låg i vagnen o sov med benen i solen (med uv-bubblan på då) o givetvis syns det inget på honom, han är ändå bara baby o borde så fall ha blivit galet bränd. Så jag chansar på UV 150 så du kan känna dig trygg.
    Förstår inte vad du pratar om då man inte kan skydda till mer än 100%.
    My sugar is raw
  • TAALs mamma

Hej!

Någon som vet vad som behövs för att få en komplett Bee om man köper ett begagnat chassi?
    Sits, varukorg, framhjul och sufflett är det jag kommer på, undrar om det behövs några fästen eller bågar till suffletten eller ingår det vid köp av ny?

• Stargirl
    TAALs mamma skrev 2009-06-05 19:07:05 följande:
    Hej!Någon som vet vad som behövs för att få en komplett Bee om man köper ett begagnat chassi?Sits, varukorg, framhjul och sufflett är det jag kommer på, undrar om det behövs några fästen eller bågar till suffletten eller ingår det vid köp av ny?
    Du behöver tyget till sittdelen, själva sittdels "skalet", selen, sulettbågar, suflett, varukorg och "snören" som varukorgen sitter fast i samt framhjul.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • straw2008
    Stargirl skrev 2009-06-05 19:11:46 följande:
    Du behöver tyget till sittdelen, själva sittdels "skalet", selen, sulettbågar, suflett, varukorg och "snören" som varukorgen sitter fast i samt framhjul.
    Jag skulle säga regnskydd eftersom det är så speciellt på just been.
  • straw2008

Om man har barnet mot sig, ska man då behöva göra något annat än att flippa på knapparna på chassit för att få ihop vagnen ? Vår vill inte o man måste med tvång fälla den, men tar man lös armarna på sidorna går det lättare.

Ska det vara så ?

• Senap
    straw2008 skrev 2009-06-05 19:34:31 följande:
    Om man har barnet mot sig, ska man då behöva göra något annat än att flippa på knapparna på chassit för att få ihop vagnen ? Vår vill inte o man måste med tvång fälla den, men tar man lös armarna på sidorna går det lättare. Ska det vara så ?
    Det är väl då man måste fälla ryggstödet först innan man trycker ihop vagnen.
    *letar i minnet*
    My sugar is raw
  • straw2008
    Shoegirl skrev 2009-06-05 19:50:01 följande:
    Det är väl då man måste fälla ryggstödet först innan man trycker ihop vagnen.*letar i minnet*
    Jo men det gör jag alltid, om du menar fälla till upprätt läge?
    Eller menar du liggläge?

Nu ska min man åka hem från svärisarna o jag är livrädd att hanska ta been med våld *älskar krypet*
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden nr 3