• Svar på tråden Bugaboo Bee tråden nr 3
  • hedvigsmamma

Har satt på låsprylarna på been nu och det funkar! Nu tycker jag plötsligt om vagnen igen. Jag som hade tänkt göra mig av med den. Tror den får stanna som extravagn.

• salvavinnie

Halloj!

Snabb fråga till alla bee-frälsta: Vilka babyskydd funkar med adapter till been? Är det bara Bugaboos nya egna eller funkar även Maxi Cosi och/eller Acta Graco?

Någon som vet...?

Tack!

• Senap
    salvavinnie skrev 2009-06-20 19:47:27 följande:
    Halloj! Snabb fråga till alla bee-frälsta: Vilka babyskydd funkar med adapter till been? Är det bara Bugaboos nya egna eller funkar även Maxi Cosi och/eller Acta Graco? Någon som vet...? Tack!
    Det finns iaf till Maxi Cosi (och därmed också BeSafe)
    Däremot är jag osäker på Acta graco.
    My sugar is raw
  • hedvigsmamma

Är jag den enda som ställer acta gracos babyskydd rätt i sittdelen på been? Det funkar ju hur bra som helst! Spänner fast med två spännremmar. Babyskyddet är orubbart och jag behöver aldrig ta bort sittdelen som även används till storasyster.

• straw2008
    hedvigsmamma skrev 2009-06-20 22:08:23 följande:
    Är jag den enda som ställer acta gracos babyskydd rätt i sittdelen på been? Det funkar ju hur bra som helst! Spänner fast med två spännremmar. Babyskyddet är orubbart och jag behöver aldrig ta bort sittdelen som även används till storasyster.
    Har för mig att jag gjort så med mitt maxi coosi oxå, har det inte hemma nu annars skulel ajg provat!
  • Hestia

Hejhej!

Har precis läst igenom hela tråden då vi skall köpa en sulky till vår son. Står just nu emellan en Maclaren Techno XT och en Bugaboo Bee. Finns fördelar och nackdelar med båda. Men vad jag funderar på just nu är främst: är det någon som vet om erbjudandet med ett gratis solskydd fortfarande gäller? Hittar nämligen inte något om det på deras hemsida (finns bara ett cameleon-erbjudande under deras 10-årsjubileum).

Sedan undrar jag vad ni tycker om regnskyddet - verkar som om vissa tycker att det passar dåligt på vagnen och är lite tunt?
    Och solskyddet, hur är det med det? Hur pass bra skyddar den vanliga suffletten mor solljus? (Alltså, är det ofta som barnet får solen i ögonen?) Hur pass bra skyddar det solskydd som man sätter över hela vagnen? (Alltså inte i UV-faktor utan om de besväras av att solen skiner i ögonen?)
    Finns det någon risk att barnet sparkar sönder de skydd som sitter över hela vagnen?
    Kan man ha på suffletten (den vanliga) samtidigt som man har på regnskyddet eller det solskydd som täcker hela?

Tack snälla!

• emeliev
    Hestia skrev 2009-06-21 00:05:46 följande:
    Hejhej! Har precis läst igenom hela tråden då vi skall köpa en sulky till vår son. Står just nu emellan en Maclaren Techno XT och en Bugaboo Bee. Finns fördelar och nackdelar med båda. Men vad jag funderar på just nu är främst: är det någon som vet om erbjudandet med ett gratis solskydd fortfarande gäller? Hittar nämligen inte något om det på deras hemsida (finns bara ett cameleon-erbjudande under deras 10-årsjubileum). Sedan undrar jag vad ni tycker om regnskyddet - verkar som om vissa tycker att det passar dåligt på vagnen och är lite tunt? Och solskyddet, hur är det med det? Hur pass bra skyddar den vanliga suffletten mor solljus? (Alltså, är det ofta som barnet får solen i ögonen?) Hur pass bra skyddar det solskydd som man sätter över hela vagnen? (Alltså inte i UV-faktor utan om de besväras av att solen skiner i ögonen?) Finns det någon risk att barnet sparkar sönder de skydd som sitter över hela vagnen? Kan man ha på suffletten (den vanliga) samtidigt som man har på regnskyddet eller det solskydd som täcker hela? Tack snälla!
    kan svara på en fråga.
    jag gillar inte alls regnskyddet.
    eller det är väl pojken som inte gillar det. för att det ska sitta bra så ska man fälla ut sufletten helt och sen på med regnskyddet = ingen utsikt!
    han blir galen och jag använder det bara när jag absolut måste. det tar stor plats under vagnen med. min pojke har sparkat så det har blivit en spricka i regnskyddet. alltså, det har släppt vid en söm litegrann.
  • Tezzan1981

tror det är väldigt svårt att göra ett regnskydd till en sån vagn som bee. och som dessutom ska gå att vända åt båda hållen.
    men det är som sagt inte så praktiskt att ha ihoptryckt under vagnen.

någon som vet vart öglorna och krokarna ska fästas när man har vagnen föräldravänd? hittar bara fästpunkter för kardborrebanden.

• Senap
    Hestia skrev 2009-06-21 00:05:46 följande:
    Hejhej! Har precis läst igenom hela tråden då vi skall köpa en sulky till vår son. Står just nu emellan en Maclaren Techno XT och en Bugaboo Bee. Finns fördelar och nackdelar med båda. Men vad jag funderar på just nu är främst: är det någon som vet om erbjudandet med ett gratis solskydd fortfarande gäller? Hittar nämligen inte något om det på deras hemsida (finns bara ett cameleon-erbjudande under deras 10-årsjubileum).
    Under news - 10 years of... - festive offers, finns info om solskyddskampanjen
    My sugar is raw
  • Litenfyra
    hedvigsmamma skrev 2009-06-20 22:08:23 följande:
    [citat]
    [/citat/]

har du bild?
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden nr 3