• MaLevi

LindeMammor05

Godmorgon!

En vedevågare som hittat hit till tråden, med lite hjälp från englamax

Kul att det startades en tråd för oss lindebor

Ska försöka läsa ikapp, ska man bara kopiera listan och lägga till sig?

• MaLevi

EnglaMax (johanna 22år lindesberg)BF 11/4-----Max 30/3 3055g ,längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)BF 5/4-------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11------------------
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)BF 29/9------

lindemammor som har barn födda tidigare änn 05:

Leolina (Madeliene 26 år Lindesberg)BF 03,04--------Lucas 17/5-03 Malva 14/8-04
    Neas mamma(Jennifer 22år Gusselby)BF 03--------- Linnea 11/8 -03
    Mary1 (Marie 22 år Gusselby) BF 02------------------Matilda 29/12 -02

Godmorgon Cissi! Undrade just var du hade tagit vägen. Träffade Pernilla och hon sa att det snart var dax för dig så jag trodde du var på gång in
    Jo, allt är bara bra här. Ska in till Linde alldeles strax med bussen. Ska göra en heldag i storstan Levina gillade hoppgungan men hon bara stod där förvånad Synd bara att vi inte har en hemma (Det var kort från besök i Finland hos släktingar) Men jag skulle väl inte få hänga upp en för sambon, det kan ju bli hål i taket

Hur står det till själv? Allt väl där uppe i skogarna?

• MaLevi

Peand, samåker gärna. Vi kan nog turas om med bil för jag har oxå (än så länge) tillgång till bil Roligt för byn med massor med barn. Även fast det är massor med barn känner man knapp någon Roligt att ses på fikat framöver. Tror jag har sett dig med barnvagn gå förbi vårat hus på din dagliga runda. Vi bor vid smevallen och har målat om huset från brun/rött till ljusgrönt med mörkgröna knutar och så ska det bli rött runt fönstrerna så småningom

• MaLevi

Brodsmulan: Håller tummarna för dig att det är på gång

• MaLevi

Peand: Visst är det jag! Ganska komiskt att vi sitter alla tre och pratar och sen visar det sig att vi alla är ifrån samma lilla by
    Jag kanske kan hänga på dig på din runda någongång.

Jag börjar studera lite små kurser med början på måndag. Så än så länge vågar jag inte boka upp mig för mycket. Får schema och allt på måndag. Annars så kanske man borde ut och röra på sig iaf 1ggr per dag Vi är alldeles för mycket inomhus!

Välkommen hit smindy!!!

• MaLevi

Peand: Hur tidigt är tidigt på morgonen för dig?!?! Vilka träffar? Menar du träffarna på onsdagar på torget 14-16? Typ kyrkis?

Nej, nu ska jag krypa ner under mitt varma täcke och sova. Är helt slut, har gått runt i Linde hela dagen och sen varit på födelsedagskalas hos en kompis. Imorgon upp tidigt för babysim, kl 8 om inte tidigare beroende på när tösen vaknar och sen är hela dagen inrutat med saker, babysim, noramarken, fira sambons bror som fyllt 40 år, ikea, bra väder=byte av vindskivor på huset...puh...
    När ska jag hinna läsa min Harry Potter?!?!

Godnatt på er!

• MaLevi

Englamax: Visst har jag haft fullt upp Och det är alltid roligt att hitta folk från byn Det känns inte så ensam då... Så ni babysimmar på söndagar, vad tycker Max om det?

Vi gjorde första dyket idag och Levina var redan sur och grinig när vi gick i så det blev bara skrik och gråt när ledaren gjorde dyket men det positiva är att hon har kvar reflexen Vet inte vad det är med Levina idag, inte samma Levina som igår..hm.. Hon bara sover och sover. Och så äter hon lite

Peand: På onsdagar så har de slagit ihop asylsökande och kyrkis, antagligen för att det ska bli mer folk. Men när jag ringde så sa hon att hon kommer vara där kanske 1 ggr per månad och ha sång eller lek annars är det andra som håller i det. Men det kommer inte att vara så organiserat som det är i Linde. Jag ska nog pallra mig dit första gången bara för att se vad det är. Ska vi ta sällskap? Känns bra att ha någon med sig...

• MaLevi

Englamax: Vi har badat tre ggr men då var ledaren sjuk förra ggr. Vi skulle ha haft dyket den 2 ggr med ledare...hm..rörigt Hoppas du förstår.

Jo, trött efter simmet kan det vara. Det brukar hon vara men de ggr hon varit och badat har hon varit glad och vaken emellan sovpassen. Nu ligger hon bara på filten och vill inte vara där och leka annars sitter hon bara och myser iknäet eller äter... Har hon inte bröstet i mun vill hon ha nappen. Precis som hon är på gång att bli sjuk *hoppas inte* Snart börjar kyrkis och allt... Ja, vi får se om det är annorlunda imorgon. Ha det bra!!! Nu ska jag inte sitta mer här utan göra lite nytta annars somnar jag vid datorn

• MaLevi

Kan ju inte hålla mig ifrån FL Kastar min in i diskussionerna!!!

Peand: Kyrkis i både Linde och Vedevåg börjar v 36 och jag tar gärna sällskap!!!

Babysim: Ja, jag dividera oxå fram och tillbaks men sen bestämde vi oss för att prova 1g och då blev vi fast Vi åker hela familjen och simmar allihoppa Mysig men tidigt på morgonen
    Lindesberg kommer inte att fixa babysim förrens om några år. De sa till mig att det skulle bli till hösten (alltså nu), när jag skulle sätta upp mig på lista så titta de på mig och sa; ska du ha en till. Ja, nån gång sa jag. Med den kan du komma och babysimma här. Så jag tog det som om några år!
    De har inte tillräckligt varm och tillräckligt rent i poolen. Men jag förstår inte för man går ju och badar med bebisar där ändå??? Någon som kan förklara bättre...

På sjukhuset har de oxå en pool som skulle kunna användas för babysim men det gör inte. Varför vet jag inte men de sa det på bvc.

Pernilla kommer när jag går på Lördagar! Vi hinner byta lite snabbt ett par ord! Får du mina hälsningar Cissi???

Nej, nu måste jag krypa ner hos sambon och försöka sova lite annars är jag väl heldö imorgon...
    Godnattp å er!

• MaLevi

Johanna: Ledaren på babysimet sa att bebisar vänder rätt sömnen efter ett par ggr på babysim. Levina sov före till 10-11 och nu vakanar hon kl 9 men kan fortfarande vara trött som idag, men det händer sällan. Vissa ggr har hon sovit fast man tagit upp henne och satt henne i bilbarnstolen och vaknar inte förrens vid badet Vilken min hon gör då!!! *skratt*

Svar på tråden LindeMammor05