• MaLevi

LindeMammor05

Jag kan du inte hålla mig borta härifrån

Petra: Mig gör det inget om Jesper blir med, bara han orkar med oss båda Vilket tid ungefär går du förbi vårt hus på morgonen? Kanske man kan haka på imorgon om det är fint. Vi är lite sömntutor här med Levina kan ju sova i vagnen och jag får väl hoppas att hon sover bra inatt

Jessica: Det var jätte trevligt på fikat och självklart ska vi göra om det!

Ska vi boka in en dag längre fram eller?!?! Kanske vi ska prova ett annat fik?!?! Vi kanske kan göra ett test och fika på alla ställen i Linde (ett i taget då ) och betygsätta dem? Bara för att se vilket som är bäst och barnvänligaste.... och goaste fikabrödet!!!

Nej, nu får jag ta mig i kragen och vända mig till böckerna....hm...skulle behöva fortsätta måla på huset oxå...vilket väger tyngst

• MaLevi

Petra: Vi tar det nästa vecka *längtar efter att få se andra sidan av byn*

Cissi: Stå på dig! Bara det känns bra för dig och bebisen

Smäll på fingrarna ska jg ha, som sitter härinne igen *smäll*

• MaLevi

Här sitter man igen Äter faktiskt frukost. Levina har krånglat hela natten och det är första gången. Så läxböckerna får vänta ett tag idag. Man ska ju kunna komma ihåg vad man läst oxå

Jessica: Är det kräftfiske i helgen???

Vi kunde väl försöka samåka till Nora en dag och ta en fika där? Samtidigt som man besöker hon med alla saker. Man får väl in två i en bil iaf. Vi kan ju ta det efter nästa utbetalning eller så

Fika! JA. Längtar redan till nästa fikaträff...

• MaLevi

Petra: Jo, allt gick bra igår kväll. Träffade en från kvinnersta som ska samåka så lite bensinpengar sparar jag Jag som är utbörling alla är ifrån Örebro Men jag är van.
    Fick veta att det är 4 böcker som man bara ska välja 1 av så jag blev superlycklig!!! 3 mindre att läsa...
    Lycka till i helgen & på Lidl. Jag tycker som du om deras kassasystem.

Nu ska jag äta lite...

• MaLevi

Här är jag!

Peand: Synd att jag inte såg att du letade rönnbär vi har ett helt träd på gaveln med massor på! Bara du plockar, men du har nog redan haft ditt kalas....

Allt är bara bra här. Igår hade Levina "bajskalas" medans hon låg naken på en handduk på golvet, medans jag duschade *flin* när jag hade fixat och torkat allt och flyttat henne så samma sak igen. Och så en sista gång i blöjan efter ca 10 minuter Så hon har nog haft lite ont i magen det var därför hon var grinig Tur att det hände hemma och inte imorse när vi var på babysim

Babysim: Idag var Levina en toppen modig tjej som gjorde 2 dyk och skrattade efteråt Vi hade en annan ledare och jag tycker hon var mycket bättre än den andra. Hon förklarade mer och var mer pedagogisk Det gillade jag! Sen har Levina sovit nästan hela förmiddagen och eftermiddagen har hon varit så snäll så mamma har hunnit med att baka tårta, 2 olika muffins, 2 morotskakor och rensat bär och svamp. Med lite små matpauser
    Nu tar jag igen mig med lite FL och sen ska jag dyka ner i sängen för imorgon kommer det folk hit på fika hela dagen, de byter av varandra Sambon fyller år.

Nu ska jag försöka läsa ikapp i de andra trådarna. Blir många trådar att försöka hänga med i

• MaLevi

Peand: Jo, det var Anna. Har du haft henne?

Englamax: Jag hör av mig om det blir fika framöver

Oj, nu kom det främmande. Jag som väntade på dem ses

• MaLevi

Petra: Vi tar väl och samåker på tisdag?!?! Din eller min?!?! Såg förresten att jag inte kan åka med tillbaka nästa tisdag (om du inte stannar kvar i Linde en stund.) Har klipptid kl 14 på klipphörnan, så det blir nog sambon hemåt Men jag åker gärna med på morgonen+bvc

"Petras Morgonpromenad runt byn" väntar jag lite med tills jag får igång ett bra sätt att läsa läxor på. Ska försöka få in en vana att läsa vissa dagar...återkommer!

Har jag missat något eller ska vi fika efter kyrkis på tisdag? Kanske kan ta en macka på 37:an eller någon annanstans??? Kan ju diskutera vad vi tyckte om kyrkis m.m.

Loka går bra men inte avslaget *fy f..* Cissi: Har du några tips på bra märke och sort av lättdrycker?

• MaLevi

Cissi: Ser att du är online. Blir det inget idag? Jag sluta nästan andas nu när jag läste inlägg en tre sidor bakåt....spännande....

Kyrkis är mellan 9.30-12.00 så det blir inget fika för oss, Petra. Men jag hänger gärna med nästa tisdag då jag ändå ska vara kvar i Linde efter kyrkis. Tänkte imorgon bitti hinner jag ändå inte läsa något så jag skulle kunna hänga med runt om vi hinner innan det bär iväg till kyrkis. Plockar du upp mig och vilken tid? Brukar det vara kallt, vad har du på dig och Jonas? Tusen frågor här
    Onsdags-kyrkis har jag inte glömt. Såklart vi ger det en chans!

Idag ska jag in till Linde och väga och mäta. Kan inte hålla mig längre Och så har jag en tid hos Veronica kl 16 och har fixat barnvakt hos pappas fästmö. Hoppas det blir bra. Hon är ju väldigt trevlig men SÅ försiktig. Det gäller ju bara max 45 minuter, så det ska fungera. Pappa kanske är med *tänker undrande*

Nej, nu ska jag ge tösen mat och peta i mig oxå

• MaLevi

Petra: Det är helt ok om vi inte går imorgon. Visserligen ska vi ta din bil får jag ju en promenad på morgonen bort till dig..hm..på tal om det behöver en liten vägbeskrivning om jag ska hitta Eller oxå om du vill gå en sväng, kan vi ta en kortis.... Du svänger förbi här efter du lämnat Jesper på skolan och så går vi en sväng som avslutas hemma hos dig. Då får jag en egen guide Du, jag & barnen kan ju alltid ta en fika här i vedevåg, efter kyrkis. Ni andra får självklart följa med hitåt om Ni vill och kan Inte alltid man fikar i Vedevåg

Om det bestäms någon fika kan jag ta på mig och ringa till Elin. Hon har ingen dator men kommer att vara på kyrkis.

Cissi: Håller tummarna för att du inte behöver bli igångsatt.

• MaLevi

En fråga som nu dök upp. Hur gör ni imorgon på kyrkis. Det är ju mellan 9.30-12.00 och iaf min tös brukar ta sig en sovstundrunt 10, 11 snåret. Ibland kan det vara några timmar. Undra hur det fungerar imorgon?!?!
    Men hon kanske håller sig vaken för att det är så mycket nytt runt omkring och sen slocknar hela eftermiddag *hoppas*

Ingen som har tid här inne idag?!? Det borde säga mig något att jag borde vända mig bort mot läxläsningen...ok..en liten stund

Svar på tråden LindeMammor05