• MaLevi

LindeMammor05

Oj, här är vi chockade lite smått. Min mamma ringde och undrade vad Levina skulle vilja ha för leksaker i Julklapp. DET STÅR HELT STILL!!! Mamma ska ringa ikväll igen, har ni några tips på bra, roliga, uppskattade och kanske lite pedagogiska leksaker???

• MaLevi

tack för alla tips om leksaker. Jag har ju "Ingen reklam" på postlådan för jag orkar inte släpa alla tidningar m.m. till sorteringen. Jag tror inte att jag får någon leksakskatalog då.... Kanske dax att ta ner skylten

Vi har jättekallt här hemma så nu ska Levina och jag krypa under en filt i soffan och gosa lite

• MaLevi

Elin, Johanna och jag var inne på badhuset efter kyrkis i tisdag. Vi skulle höra om det blir någon babysim i vår, men det blir tidigast i höst eftersom rör ska läggas om. Iaf så ropade de ut i högtalaren att äventyrsbadet skulle utrymmas. En del fortsatte att bada så de ropa en gång till och höll på att säga "måste utrymmas pga .... (ändrade sig och sa) det är saker som inte ska var i bassängen som kommit dit" Något sådant iaf. Det visade sig vara bajs som har kommit dit och de måste sanera. Roligt att se att alla barn stod och spanade ner i bassängen.

Man blir nyfiken när det händer någon i stan *garv*

Jag blir oxå med på en skämma-bort-mamma kväll på badhuset.

• MaLevi

Mary1: Grattis till tillskottet Nyfiken som jag är så undrar jag om ni har varit och fått reda på könet hos "Dr Bluff" i Örebro. Vet nämnligen nästan 10 personer som fått reda på av "Dr Bluff" att de ska få tjejer och ut kommer killar

Puffar lite för fika nästa vecka

Fika/Lunch, Kingsgården. Dag: Torsdag, (Onsdag, Fredag) Kl: runt 12.00

Jenny & Levina
    Elin & Linus

• MaLevi

Levina & Jag har tillbringat dagen inne på Marieberg, IKEA & Willys med mormor. HELA DAGEN, trots mina protester om att det nu får vara nog. Kom nyss hem, (20) eftersom jag även måste skjutsa hem mormor till G-hyttan, har ingen bil. Vilket väder oxå rena Halloween vädret.
    Det slutade med lite saker som hamnade hos mig iaf och julklappar till Levina från mormor

Petra: Har ni haft några halloweenare som knackat på hos er?!? Jag vet inte vad man ska säga, hade ju inget att ge så det blev som det blev. Hoppas inget bus *hackar tänder*

Ikväll ska vi mysa framför Tv:n och se skräck/rysaren "Grunge" HUHUU.... bara Levina vill somna.....

Vad ska ni göra ikväll, Halloween och allt?

• MaLevi

Var nog trött igår Filmen vi såg heter Grudge inget annat. Läskig och skrämmande med många hopp-scener

Julklappar blev, kläder, mössa & trä cylinder som man stoppar klossar i.

Puffar lite för fika nästa vecka

Fika/Lunch, Kingsgården. Dag: Torsdag, (Onsdag, Fredag) Kl: runt 12.00

Jenny & Levina
    Elin & Linus

• MaLevi

Måndag till löa var inte det måndag som varit? Tänkte det är väl då alla barn var lediga eller?!?!

• MaLevi

Detta med söta pureer. Här är det kört iaf. Levina fick ju både messmör i ersättningen, päronpuré och katrinplommonpuré för att få ordning på hennes mage Vilket inte hjälpte så mycket men nu är det normalt Levina får bara söta pure om hon ätit maten ordentligt.

• MaLevi

Cissi: Jag menar att hon har ärvt sötgenen av sin mor Så om vi ger henne söt nu eller senare spelar ingen roll för det är redan kört för genen finns redan där

Jag gör mina puréer själv och de blir mycket godare än de köpta, visst har man köpt någon ibland men mest gör jag själv iaf nu, längre fram får vi se

• MaLevi

Nu ska vi sitta och titta på Titanic + 3 skivor med extra matrial och alla bortklippta scener *mys* Får se hur långt vi hinner ikväll

Ses imorgon!

Petra: Promenad??? Försöker hinna in och kolla senare ikväll

• MaLevi

Glömde helt bort att det var "Gilmore Girls" ikväll så det har blivit det och "Titanic" ligger på hyllan ett tag till

Petra: Ok, tempot ökar syns vid 9.00 tiden

Fikat är inget bestämt men Elin kan bara torsdag eller fredag helst torsdag. Tiden kan vi flytta till 13, så kanske flera kan. Du oxå Petra?!!?

Fika/Lunch, Kingsgården. Dag: Torsdag eller Fredag Kl: runt 13.00

Jenny & Levina
    Elin & Linus

• MaLevi

Nu styr jag! Fikat för denna vecka blir:

Fika/Lunch, Kingsgården. Dag: Torsdag Kl: runt 13.00

Jenny & Levina
    Elin & Linus

• MaLevi

Nu styr jag! Eftersom torsdag passar för Elin & mig (ska väga busfröken, blir ju 7 månader ) Så blir fikat för denna vecka:

Fika/Lunch, Kingsgården. Dag: Torsdag Kl: runt 13.00

Jenny & Levina
    Elin & Linus

• MaLevi

Är det någon som har bra och nyttiga recept på kvällsmat?

Ska försöka att inte stoppa i mig den mängden mackor som jag gör nu, så allt annat är välkommet

Såg reklamen för outsiders och undrar vad det finns för människor därute, jätte konstigt. Bara för det ska jag försöka kolla in det Krockar lite med gummans sovtid, men har jag tur så klarar hon sig själv

• MaLevi

Englamax: Inte fyrkantiga precis men inte långt kvar *garv* ÄLSKAR film och kan inte leva utan. Här skulle jag uppfatta en nersläckt tv och DVD som VÄRSTA krisen kanske inte men nära...

Druvan: Hoppar du av fikat Fick du nog av oss på kyrkis

Idag blir det inte mycket tv tittande för jag har börjat läsa "Asyl"..spännande men kl 21 missar jag inte "Desperate housewives", det är ett måste

Tillbaka till boken

• MaLevi

Annizz - Sorry, glömde. VÄLKOMMEN till vårt lilla tillhåll!

• MaLevi

Jag skulle kunna tänka mig att gå och motionssimma en kväll i veckan. Någon som skulle vilja hänga på? Om inte en gång i veckan så kanske någongång ibland.

Petra: Vad spännande det är i boken, hur ska jag klara av att sluta läsa nästan så jag ska låsa in oss imorgon för att få läsa nåja, busfröken blir ju 7 månader så vi ska ta en tripp in till stan och shoppa/handla lite

Godnatt. Don´t let the big bugs bite

Svar på tråden LindeMammor05