• MaLevi

LindeMammor05

Godmorgon! Allt väl? Sitter här framför dator och tycker man har gått upp tidigt men det är några som är uppe tidigare än mig Levina gumman vakna vi 5.30 åt och sen bara böka runt i nästan en timme och sen somna om. Har aldrig hänt förut men någongång ska vara den första Får se hur det blir idag med kyrkis, vaccin och klippning. Vill verkligen inte skjuta upp klippningen, jag ser ut som ett fågelbo i huvudet Har kanske fått morfar att ställa upp han skulle bara kolla med jobbet och samåkningen. Ringer väl snart hoppas jag....

Någon som vet var det är billigast att framkalla kort?!?!? Skickade förra 100 kortet till Fotolabo. Har digitalkamera så internet eller vanlig affär bara det är billigt.

Jag vill gärna se "Kalle och chokladfabriken" som har premiär den 16 sep. Hade den på VHS i någon form av tecknat, ÄLSKAR den. Jag hoppas (för en gång skull) att de har gjort något av godiset och säljer det vid bion Chokladtokig som jag är!!! Någon som vill gå???

• MaLevi

Maria: Tack själv för fika/lunchen idag. Även om jag var lite mer snurrig och sprang upp och ner hela tiden Vet inte varför jag blir så uppstressad ibland, kanske kan vara kaffet jag drack på kyrkis

Levina slocknade vid 16 och vaknade precis nu hör jag så jag springer iväg...

• MaLevi

..falsk alarm..sover men skriker lite i sömnen. Blir väl en tidig morgon eller oxå sover hon som vanligt. Det är väl sprutan som gör det.

Petra: Ja, lite tyg kan vara dyrt. Tror nog att du kan få tag i billigt på blocket eller tradera kanske. Men det vet du väl bäst, är du inte där och kollar ibland?? Tradera har jag inte riktigt kommit in i ännu, tycker det verkar vara så krångligt.

Visst ja, det gick hur bra som helst hos frisören Morfar kom och tog Levina på en biltur så hon sov en halvtimme. Och jag fick bli lite fin i håret är inte helt nöjd men det är bättre än förut. Man vänjer sig väl.....hm..hoppas jag.
    Tappar ni hår? Någongång under graviditet eller efter? Jag har nämnligen börjat tappa hår NU och frisören märkte det och fråga om det var länge sedan Levina föddes. Blev ju nästan rädd att man blir flintis som far min..hu...

• MaLevi

Petra, här har det oxå varit grinigt och lite feber. Just nu har jag äntligen fått henne att sova men tycker ändå hon är varm. Vi var alldeles för snabba som du sa. Hoppas bara att de är samma goa bebisar imorgonbitti.

Cissi, tack för länkarna. Jag är inte alls insatt i vad som kan hända och vilka sjukdomar det finns och symtomer. Jag har nog i mitt huvud tänkt att mitt barn ska aldrig bli sjuk, men såklart de blir det. Bra att vara lite förbered...ska läsa på...

Nu ska jag titta lite tv och sen blir det sängen.

Petra, lycka till i morgon och hoppas det löser sig nu. Vill du gå en sväng imorgon eftermiddag så får det bli mellan 12-15. Så jag hinner äta och packa ihop allt innan jag åker Hör av dig eller titta förbi!!! Tror jag kan bli med ska inte säga för mycket.... Det börjar ju hända saker på distanskursen nu så man ska vara med och diskutera via mail och chatt.

• MaLevi

Helt klart rätt av mamma i rya! Håller med inläggen ovan.

• MaLevi

Jessica: Elin visste inte hur hon skulle göra men jag tror att om hon kommer så har hon det med sig Hon hade det igår utifall du skulle komma Jag kommer nog inte men man vet aldrig, får kolla med skolan ikväll om det blir mycket läxor...

Vedevåg kyrkis kanske kan vara något om vi blir ett gäng men annars så vill jag inte gå dit igen. Fikat var gratis men så desperat är jag inte med tanke på ljudvolymen.

Nu har distans kursen dragit igång i slutet på modul 1 och jag som har väntat i nästan 2 veckor på att diskutera är inte lika villig att slänga mig in i diskutionerna men ska göra ett försök nu på morogn kvisten

Petra, tittar in vid lunch så får vi se om du skrivit något

• MaLevi

Upps.. detta skulle ju med oxå

Inatt har det varit lite jobbigt. Gumman har legat och små gny och vaknat skrikande varannan timme och vill ha bröstet, ibland tättare. Jag som försöker sluta med bröst och bara har det kväll, natt och 1gg morgon. Det tog ju slut vid 3 ca. Provade med flaska och då gick det (hade inte gått tidigare på kvällen). Då fick hon sova iaf till 6 och sen brösten och nu sover hon fortfarande.

Petra hur gick det för dig och Jonas?

• MaLevi

Slänger in ett öga för att se om det hänt något Sätter upp mig som eventuell på fika listan för det beror på läxor och sånt. Har nu varit duktig och lämnat in för distans *klapp på axeln för mig* Får se vad jag får för kommentarer..hu... *håller tummarna*

Fika torsdag 15/9 kl 10:30 ...träffas utanför lindeträffen*

johanna & max
    petra & jonas
    jessica & kevin
    maria & patrik
    michelle & jakob
    kristina & lucas
    ev. angelika & tuva
    ev. jenny & levina

• MaLevi

Petra: Jag kände inte riktigt för att gå idag heller. Sådant sk*väder. Hoppas det bara är spruta som spökar och att det snart går över för Jonas och hoppas det löser sig med Jesper och skolan.

Cissi: Jag trodde oxå det var på bättringsvägen. Här är iaf 2 som oxå håller tummarna för dig (Levina håller på att lära sig )

Nu ska jag försöka fixa lite smakis på majs...

• MaLevi

Har nu fått mitt sista GoBoken paket. Ljudboken var väl ok, Levina ligger och leker med den ny men de andra 2 kartongböcker var inte värda pengarna. men nu är det slut så nu kan jag välja böcker själv

Trist väder. Vill verkligen inte ut och köra ikväll....

Provat majspuré idag och det var väl inte så äckligt..

Svar på tråden LindeMammor05