• MaLevi

LindeMammor05

Tror nog att vi kan klämma ihop oss, det är ju bara två till

Jag tror oxå på detta med en ande värld. Har alltid känt att min morfar finns med mig vid olika tillfällen. Han var alltid en som ville ha koll på en Så man har nog alltid någon med sig bakom axeln...

• MaLevi

Petra: Jag har målat tvättstugedörren så kom in via entré dörren den stora på framsidan. Det tar 2 dagar för färgen att torka i detta väder så ni inte knackar på, då blir ni röda om handen Handtaget är visserligen borta men jag måste varna ändå Om jag är klar så ställer jag upp dörren eller står på gårn Alltid redo!

• MaLevi

Tack för alla gratulationer och en bra vet jag inte om det blir, men den kan ju inte bli värre än den börjat.

Vi har fått en vatten/avloppsläcka i köket, under diskbänken har ett rör lossnat och det mesta av vattnet har runnit ut under huset. Vi har torpargrund så det luktar "apa" gammal källare kombinerat med jord och mögellukt Jag är så glad att jag får åka härifrån idag. Tänker hålla mig borta mestadelen av dagen

En glad nyhet är att Levina har bara vaknat 2 ggr i natt och det var för mat, kl 2 och 5. Sov sedan till 8.30 Vällingen tog hon på morgonen just nu. Så trenden kanske har vänt

Tidningen var vi med? Det måste jag hoppa in hos Elin och kolla (har hon tidningen?!?! 'tänker högt*) Så nu ska jag packa in i bilen och börna iväg så fort som möjligt Kvar lämnar jag en Krister som krypandes under huset sågar och tar bort allt blött När kommer turen till oss!!! Eftersöker den enormt mycket.....Släng hit den om ni ser den.

• MaLevi

Puh..hemma igen efter en hel dag på bortaplan, börjar få lite dåligt samvete att jag inte pluggar....

Iaf, så är all blöt isolering borttagen och nu ska det torka, hur, fråga mig inte. Luktar gammal källare här och det är inte alls trevligt. Ska ringa försäkringsbolaget och få ut en kille och kolla in om det räcker det Krister har gjort eller hur vi ska gå till väga, självrisken ligger på 3000:- så det blir inte roligt om det är mer än det "lilla".

Maria: Lite doftljus hade varit HELT OK nu Tack för en toppen dag och god mat

Ska sätta mig med en kopp te och tända ljus och glo på tvn....Jädr..om det inte är något bra *sur/irriterad/trött/hängig min*

Elin hade pratat med Eva (Kingsgården) och hon tyckte det var SÅ trevlig att vi var där och det gjorde inget alls att vi var så många. Vi skötte oss mest själva. Så vi är hjärtligt välkomna tillbaka, hon ordnar gärna mera långbord

Jag tyckte det var jättetrevligt och nästa gång kan vi fixa med en filt eller något på golvet så vi kan lägga ifrån oss bebisarna, dom som vill det.
    Synd bara att det är så trångt så det inte finns utrymme med vagnarna och att det är så MYCKET gott att fika på fast man borde låta bli.....

Nu blev det långt men jag vill gärna se lite kommentarer om fikat på Kingsgården. Tycker ni att vi ska gå fler gånger???

Jessica: Hur mår ni?

• MaLevi

Petra: Jag hänger med på måndag morgon! Tänkte föreslå imorgon med men jag måste läsa lite läxor och försöka varva ner...

Mussa mus: HOPPAS verkligen inte att det är SÅ mycket så det kommer ta sådan tid.

Om det inte går på försäkring så blir det minsann inga julklappar och födelsedagspresenter överhuvudtaget på mycket mycket länge Usch, märks det att man är deppig "to the bone"....nej, nu ska jag krypa ner i sängen och försöka sova och hoppas att lukten inte gör att jag drömmer mardrömmar.

Visst ja, Krister upptäckte det i onsdagskväll då han tycker att det luktade i köket, han hade känns lukten lite svagt men inte vetat var den kom ifrån i några dagar. Så hoppningsvis så har det BARAvarit läcka i någon dag....

GODNATT

• MaLevi

Petra: Visst ja, kom på att jag ska väga Levina mellan 10-11 på måndagen. Men vi kan gå en sväng före om du vill?

Visst är tiderna för drop in vägning 10-11 på måndagar?

• MaLevi

Godmorgon!

Ja, nog är det roligt att läsa ifatt Det händer mycket på nattkröken

Petra: Vi är morgonpigga på måndag, försöker få gumman att lägga sig redan kl 18-19 så jag hinner plugga mera på kvällen iaf försöka. Det leder ju till att hon vaknar runt 7-8 på morgonen men oftast somnar om efter en stund. Vilken tid ska vi gå? Direkt efter din lämning i skolan?

Här är lukten kvar den kommer från köket. Vi har haft stängt men köket är en plats man MÅSTE gå in till MÅNGA gånger så inte är det roligt inte...
    Krister pratar i telefon men försäkringskillen och hoppas de vill komma hitåt och slänga ett öga.

Gräva djupare hjälper inte vi har bara lera under sanden och lukten stannar tyvärr, så ingen bio i detta hus iaf inte i källaren. Övervåningen VILL JAG men jag håller på att övertala Krister

• MaLevi

Petra: Mailat dig! Jag tycker promnixen brir utmärkt vid 8.00

Fika nästa vecka tror jag måste hoppa har studiebesök både onsdag och torsdag. Tisdag ska jag jobba med det sista inför onsdag kvällen. Så fredag isådanfall för mig men ni behöver inte anpassa efter mig.

Nu ska jag försöka fixa lite mat till Levina snabbt i köket och till mig själv, klänypa för näsan kanske

Försäkringskillen kommer nästa vecka så det är bara att stå ut förhoppningsvis kan Krister fixa med lukten ikväll. Annars blir det pizza eller sånt

• MaLevi

Petra: Jag har nu gjort ett storkok med blandade grönsaker och tänkte frysa ner i burkar. Dina håller än? Är hel nojig att de ska spricka. Har lämnat ca 1 cm till locket.
    Kul att höra att det finns goa arbetsgivare ute i linde Njut av det.

Jag startar en lista för oss i vedevåg (ni andra får oxå hänga på om ni vill ) som tänker göra en sväng på byn så får vi se om det är fler som hakar på, vi är ju ett gäng iaf

Annamax Jag la till dig på listan! Hoppas det var ok

Vedevågspromenix lista Måndag kl 8.00

Jenny & Levina
    Petra & Jonas
    Anna & Max

• MaLevi

Var är alla!?!?! Ingen här när jag kan snacka lite ja, ja får väl gå och titta på dumburken

Hm...var ska vi starta vår promenix?

Svar på tråden LindeMammor05