• MaLevi

LindeMammor05

ÅÅÅÅÅÅÅ......vilken lång dag det var idag och ENSAMT och nu sover hon så inget mys och gos idag inte
    Idag har hon varit samma goa tjej som vanligt t.o.m. så rullar hon runt, runt DET har hon inte gjort förut (åt båda hållet alltså, samtidigt). Missade det har jag oxå gjort. Iaf så en dag mindre med skolarbeten och ena kursen är det bara 2 ggr kvar på (men sen börjar nästa v 50) Imorgon kanske jag kan övertala Krister att följa med in. Har bara studiebesök i 1 1/2 timme. Ska göra Marieberg oxå innan för jag hittade inget speciellt (till mig själv) till Levina därimot hittade jag massor men köpte inget *stolt* men hittar jag inget imorgon till mig så köper jag iaf ett par byxor till Levina

Hoppas Levina inte smittade Jonas, men som tröst så gick det över snabbt.

Får se hur det blir på fredagmorgon med vår promenad. Är allt som det ska här hemma så vill jag gärna ut och promenera Fler som vill???

Cissi: Kul att du kommer på fikat imorgon men synd att jag inte är med Vill ju träffas och se guldklimpen men det blir väl fler gånger.

NI MISSAR VÄL INTE LOST IKVÄLL!!! Eller är det fotboll för hela slanten hos er? Här blir det LOST och nu ska jag ta och varva ner lite, är så uppe i varv att jag måste stressa av lite annars somnar jag aldrig

• MaLevi

Petra: JAHA, det är ju synd oxå att jag inte får träffa henne men det är ju synd att jag inte får träffa någon av er imorgon Jag har mailat dig oxå...

• MaLevi

Hur var fikat? Var var ni?

Jag har självklart shoppat nu, men inte till mig Det blev en brun jeans kjol, tuffa jeans byxor, rosa strumpbyxor, och en rosa body med Rock star på (tror det var så ) bara till Levina hon kommer vara den tuffaste bruden på 30 års festen på lördag Mitt punkten som vanligt. Hoppas inte 30-åring tar illa vid sig hon får iaf presenterna

Petra: Promenaden imorgon kan vi ta den lite senare än 8.30? Kanske närmare 10 eller så?

Är det någon mer som ska följa med och gå i vedevåg eller är det bara Petra och jag + barn såklart

• MaLevi

Petra: Ska vi gå i sakta tempo (du får bestämma) men gå i kanske 1 1/2 timme- 2 timmar? Så säg en tid som du tycker passar så du inte får stressa så mycket och allt sådant

Missade pärontårta...mums... Tar dubbelt nästa gång Sa Eva något om att vi kom igen? Blev det långbord? Nyfiken som jag är Nu är det matdags och tv tittande, om det är något på tvn

• MaLevi

Låter bra Petra. Vilken plats är bäst då och mötas på? Kommer du förbi här eller...Verkar bara bli du och jag.

Anna och Karin eller andra vedevågare vill ni med och gå???

• MaLevi

Petra: Syns imorgon! Här blev det att titta på Medium fast man ville se efterlyst oxå men verklighet eller påhittat. Då väljer jag påhittat, vill leva i min lilla bubbla ibland

• MaLevi

Petra: Skönt att se att du är inloggad Snål, känner igen detta fenomen men såg du inga tuffa kläder på H&M?

Johanna & Karolina: Var det en bra kurs på BVC? Vilka höll den? Vi ska ha en första hjälpen på nästa BVC träff den 24...hm... en måndag iaf...

Nu ska vi ha fredagsmys med kladdkaka och grädde. (Petra, tur vi tog en lång vända imorse ) Ska bara få madam i säng, hon har vänt på tiderna och lägger sig senare och senare. Ska allt vända tillbaka efter helgen!

Ha en bra och mysig kväll & Helg

• MaLevi

Nu är jag här igen efter en intensiv helg

Petra: Ska kolla in sidan och se vad jag kan hitta men jag har fått erbjudande av mammsingen att åka bussresa ner till Ullared den 29 nov och jag kanske ska nappa på det, DÅ blir det av att spara pengar

Johanna: Inte så mycket Laban fans men Mumin...SKA åka till nådeldal och hälsa på nångång i framtiden. De pratar SÅ härligt där. Men jag gillar även Nalle puh (Nasse & Ior), DISNEY och mumin. Jag själv är tokig i GARFIELD. Vänta bara tills på tisdag så får ni se *finurligt smile* Så det är en salig blandning här hemma. Ska försöka gå ner till bara en för Levina skull men det är svårt

Måste även jag erbjuda ett smarigt recept på tacopaj.

TACOPAJ.
    Gör vanlig pajdeg.
    Stek Köttfärs, som det står på tacokrydd påsen.
    Häll ner i pajskalet.
    Blanda sallad, tomat, gurka, majs + annat ni vill ha i.
    Häll 1 creme fraice burk i salladsblandningen + taco sås burk, rör om.
    Häll ner över köttfärsen och toppa med riven ost.
    In i ugn tills osten smält och det ser smarigt ut.
    ÄT & NJUT!

• MaLevi

Igår kväll var man ju med hela fmailjen på 30 års kalas. Maten var toppen god....

Levina är på toppenhumör och är sov bara ca 1 1/2 timme på dagen innan festen kl 19. Väl framme så finns det 2 vilda grabbar på 3 & 5 år så det blev inte en lugn stund Hel härliga grabbar . Levina tycker att 2 rum & kök är lite litet för 15 personer och 3 barn att vistas i så det är uppe i famnen på mig eller Krister som gäller. Men hon låg tillslut i soffan och lekte för sig själv med sina fötter nästan hela kvällen. Inte ville hon sova även om vi försökte Så vid 22 lite drygt så protestera hon vilt och då fick jag åka hem och Levina slocknade i bilen och vaknade inte alls när jag la ner henne i spjälsängen.
    Jag hann iaf äta 3-rätters och fika efter, mums....

Natten blev lite hattig och nu sover hon som en stock så vi får se hur rutinerna har blivit

Petra: Får se om jag hinner gå en sväng imorgonbitti. Ska kolla upp skolarbete och lite annat som behöver göras Hör av mig senare ikväll! Du är väl här inne då, hoppas jag

• MaLevi

VAR ÄR NI?!?!

Petra: Vi skippar promenaden imorgon iaf, kanske senare i veckan.

Vi har haft det lite bökigt idag men mat och sov tider så jag ska ta det lite lugnt imorgon på fm och sen ska jag ta bussen in på em runt 13.30 tiden, har ju en Veronika tid snart färdigt "Vill man vara fin får man lida pin"

Ja, tack och godnatt. Här ska man titta på föreläsningar ikväll och sen tidigt isäng och sova ikapp nån timme iaf

Svar på tråden LindeMammor05